پایش‌های ضربتی صنایع در اسلامشهر


طرح پایش ضربتی صنایع آلاینده در استان تهران از آذر ماه آغاز شده است و تا پایان فصل زمستان ادامه دارد. تاکنون بیش از 900 واحد در استان تهران پایش شده و واحدهای آلاینده نیز پلمب شده است. سرپرست اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر درخصوص پایش ضربتی صنایع آلاینده در این شهرستان توضیحاتی را ارائه کرد.

ولی اله محمدی در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به طرح پایش ضربتی صنایع آلاینده استان تهران گفت: در راستای این طرح در شهرستان اسلامشهر 65 واحد پایش شده و حدود 24 اخطاریه برای واحدهای آلاینده صادر شده است.

وی ادامه داد:11 مورد پایش نیز دررابطه با سنجش بو انجام داده‌ایم و از فاضلاب 8 واحد دیگر نیز نمونه‌برداری کرده‌ایم. نمونه‌برداری‌ها آزمایش شده و بیش از 70 درصد آن‌ها استاندارد است، همچنین به واحدهای آلاینده اخطاریه صادر و مهلت داده شده است که مشکل سیستم تصفیه فاضلاب واحد خود را رفع کنند.

وی ادامه داد: یک واحد تولید قیر به دلیل آلایندگی پلمب شده است و دادگاه نیز دستور پلمب یک واحد متخلف ذوب باطری که با فعالیت غیراصولی و آلاینده استخراج سرب و ذوب این باطری‌ها سبب آلودگی هوا، خاک و منابع زیر زمینی شده بود را صادر کرده است که تا هفته آینده پلمب خواهد شد.

محمدی درباره شرط محیط زیست برای رفع پلمب این واحدهای آلاینده گفت: این واحدهای متخلف با رفع آلایندگی و نصب فیلتر هوا و یا رفع مشکل سیستم تصفیه فاضلاب و استاندارد کردن خروجی فاضلاب خود می‌توانند به استانداردهای لازم رسیده و در این صورت فک‌پلمب می‌شوند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *