منع ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در یکی از ایالت‌های آمریکا!


در شرایطی که تقریبا تمام کشورهای جهان به شیوه‌های مختلف در تلاش برای عمل کردن به تعهدهای خود در راستای حفاظت از محیط زیست هستند، طبق قانون جدید در ایالت میشیگانِ آمریکا، دولت‌های محلی این ایالت باید از ممنوعیت و اعمال جریمه برای استفاده از کیسه‌ها و سایر ظروف و بسته‌بندی‌های پلاستیکی خودداری کنند.

به گزارش سادس، “بریان کالی” معاون فرماندار میشیگان از اعمال قانون جدیدی خبر داد که بر اساس آن دولت‌های محلی از ممنوعیت یا اعمال جریمه برای استفاده از کیسه‌ها و دیگر ظروف پلاستیکی منع می‌شوند.

طبق این قانون، اعمال جریمه و مالیات برای استفاده یا فروش ظروف پلاستیکی همچون کیسه پلاستیکی، بطری و دیگر انواع بسته‌بندی ممنوع شده است. در واقع شهرداری‌ها و مسئولان شهرها اجازه ندارند مصرف کیسه‌های پلاستیکی را ممنوع کرده یا مصرف‌کنندگان آنها را به پرداخت جریمه وادار نمایند.

محدودیت و ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در دیگر بخش‌های آمریکا و سراسر جهان به شکل گسترده‌ای رایج است زیرا کیسه‌های پلاستیکی منبع غیرقابل تجزیه آلودگی هستند. اگرچه در نهایت این مواد به ذرات کوچک تبدیل می شود اما به اعتقاد محققان این فرآیند صدها سال به طول می‌انجامد.

همچنین بسیاری از محققان نسبت به آلودگی اقیانوس‌ها ناشی از رها کردن مواد پلاستیکی در آنها ابراز نگرانی کرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها در سال ۲۰۱۰ پنج تا ۱۲ میلیون متریک تُن پلاستیک در اقیانوس‌ها رها شده است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، بنگلادش اولین کشوری است که در سال ۲۰۰۲ برخی انواع کیسه‌های پلاستیکی را ممنوع اعلام کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *