راه پرفراز و نشیب سپاهان با ویسی


دیدار تیم های فوتبال سپاهان و استقلال

سپاهان ویسی نتوانسته است تا این جای فصل انتظارات هواداران پر توقع اصفهانی را بر آورده کند.

به‌ گزارش ‌سادس، پیش از شروع فصل پیش‌بینی می‌شد سپاهان با هدایت ویسی یکی از مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه آسیا باشد، اما این گونه نشد و سپاهان با عملکردی پر فراز و نشیب در میانه‌های جدول جا خوش کرده است.

در هشتمین بخش از بررسی آماری تیم‌ها در پایان نیم فصل نخست لیگ برتر به سراغ سپاهان اصفهان پرافتخارترین تیم لیگ برتر رفته‌ایم.

کلیات

سپاهان که در دو فصل اخیر افت محسوسی کرده با به خدمت گرفتن عبدالله ویسی که فصل پیش با استقلال خوزستان مهم‌ترین شگفتی لیگ برتر را رقم زد، به دنبال برگشتن به دوران اوج خود و کسب قهرمانی لیگ برتر است، اما قرار گرفتن در رتبه هشتم برای سپاهان پرفراز و نشیب ویسی مطلوب هواداران این تیم نیست.

مربی

زردپوشان زاینده رود در این فصل سکان هدایت خود را به بازیکن سابق خود سپرده‌اند که فصل گذشته توانست استقلال خوزستانی را قهرمان کند که دو فصل پیش حتی تا یک قدمی سقوط به لیگ دسته یک پیش رفت. عبدالله ویسی که در ابتدای فصل با قول کسب سهمیه آسیا به سپاهان پیوست، تیمش بعد از ۱۵ بازی، ثبات لازم را نداشته و با قرار گرفتن در رتبه هشتم کار سختی برای عملی کردن وعده خود دارد.

مدیریت

باشگاه سپاهان که زمانی در ثبات مدیریتی الگویی برای سایر تیم‌های مدعی بود، در سه، چهار سال اخیر این ویژگی خوب خود را از دست داده‌ و شاید علت نتیجه‌ نگرفتن این تیم نیز همین تغییرات زیاد مدیریتی است. در سال ۹۴ و پس از اختلاف بین خلیلیان و هیات مدیره این باشگاه، اصغر باقریان، مدیر عاملی سپاهان را بر عهده گرفت، اما باقریان نیز از سمت خود استعفا کرد تا محسن طاهری از تاریخ ۲۰ مهر ۹۵ به عنوان مدیرعامل جدید سپاهان معرفی شود.

بازیکنان

ویسی همانند زمان حضورش در صبا و استقلال خوزستان، در سپاهان نیز جوانگرایی کرده است و سعی کرده پدیده هایی دیگری را به فوتبال ایران معرفی کند. البته سپاهان با ‌اضافه کردن نام‌های مهرداد محمدی وطالب ریکانی سعی کرده است کیفیت فنی تیم خود را نیز ارتقا دهد. اما مهم‌ترین نقل‌ و انتقالات سپاهان در شروع لیگ بازگشت کاپیتان دوم تیم، احسان حاج صفی بود. کیفیت تیم ویسی، از زمان بازگشت حاج صفی از آلمان دو چندان شده است. البته کاپیتان نخست سپاهان محرم نوید کیا در اواسط فصل  کفش‌های خود را آویخت و در تیم محبوبش بازنشسته شد.

میانگین سنی: ۲۴.۳ سال

تعداد برد و باخت:

شاگردان عبدالله ویسی در ۱۵۰ بازی این فصل، ۶ برد، چهار تساوی و پنج شکست کسب کرده‌اند که سه پیروزی، دو باخت و سه تساوی داخل خانه و سه پیروزی، سه شکست و یک تساوی را خارج از نقش جهان کسب کرده‌اند. میانگین امتیازات داخل خانه طلایی پوشان ۱.۵ امتیاز در هر بازی و میانگین امتیازات خارج از خانه این تیم، ۱.۴۲ امتیاز در هر بازی است.

گل زده: سپاهان در این فصل ۱۹ گل به ثمر رسانده است که آمار مناسبی برای تیمی که بخواهد برای سهمیه آسیا بجنگد نیست. سپاهان در بازی‌های خانگی خود، ۱۹ گل زده است که میانگین ۱.۶۲ گل در هر بازی است. در خارج از خانه نیز آمار نه چندان مطلوب ۰.۸۵ گل در هر بازی را دارد.

آمار دقایقی که سپاهان توانسته دروازه‌ حریفان را باز کند:

صفر – ۱۵: دو گل

۱۵ – ۳۰: پنج گل

۳۰ـ ۴۵ : پنج گل

۴۵ – ۶۰: دو گل

۶۰ – ۷۵: سه گل

۷۵ – ۹۰ : دو گل

گل خورده: سپاهان در ۱۵ بازی، ۱۷ بار دروازه‌اش را باز شده دیده است که همین تعداد زیاد گل خورده، باعث شده تفاضل گل شاگردان ویسی نسبت به بقیه مدعیان کمتر باشد. سپاهان ۱۰ گل در خانه دریافت کرده است که میانگین ۱.۲۵ گل در هر دیدار است. میانگین گل خورده نیز یک گل است.

صفر – ۱۵: یک گل

۱۵ – ۳۰ : سه گل

۳۰ – ۴۵ : دو گل

۴۵ – ۶۰: سه گل

۶۰ – ۷۵ : سه گل

۷۵ – ۹۰: پنج گل

تعداد پنالتی‌ها: در دیدارهای سپاهان در این فصل خطاهای زیادی در داخل محوطه جریمه شکل می‌گیرد که داور نقطه پنالتی‌ را نشان می‌دهد. چهار پنالتی‌ برای این تیم و سه پنالتی‌ به ضرر این تیم در دیدارهای این سپاهان صورت می‌گیرد.

کارت‌های زرد و قرمز: سپاهان در این فصل یکی از خشن‌ترین تیم‌های لیگ شانزدهم بوده است. بازیکنان این تیم ۳۰ بار با دریافت کارت زرد از سوی داور جریمه شده‌اند. همچنین آرمین سهرابیان تنها کارت قرمز سپاهان در این فصل را از داوران دریافت کرده است. آرمین سهرابیان را می‌توان خشن ترین بازیکن طلایی‌پوشان در لیگ شانزدهم معرفی کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *