خیابان و معابر حریم خصوصی نیست / در اجرای امنیت اخلاقی به دنبال کنترل هنجارشکنان هستیم نه مردم/ کاهش تلفات رانندگی به حداقل، سرلوحه ماموریت پلیس راهور

 جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه کوچه ، خیابان و معابر حریم خصوصی نیست گفت: در بحث امنیت اخلاقی هدف ما کنترل مردم نیست بلکه مجرمان ، قانون شکنان و هنجارشکنان را شامل می شود.
 به گزارش  سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار دکتر «اسکندر مومنی» در دومین روز همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: با همت و تلاش همکارانم ، در کنار افزایش مأموریت های پلیسی، در درگیری و مبارزه با مجرمان در حوزه جرایم ، سرقت های خرد و کشفیات مواد مخدر دستاوردهای خوبی داشته ایم.

وی با اشاره به کاهش تخلفات درون سازمانی، گفت: با توجه به افزایش درگیری ها آمار شهدا و مجروحان ناجا ۵۰ درصد کاهش داشته است.

جانشین ناجا به اقدامات خوب این نیرو در مراسم اربعین، ۲۲ بهمن، چهارشنبه سوری ، برگزاری انتخابات و … اشاره کرده و گفت: با مدیریت صحیح و اشراف اطلاعاتی بسیاری از حوادثی که می توانست به بحران منجر شود، مدیریت شد که این حاکی از آن است همکارانم مردانه برای تحقق برنامه های این نیرو تلاش می کنند .

تایید رهبر معظم بالاترین مدال اعطایی به ناجا

این مقام عالی انتظامی با اشاره به شرفیابی فرماندهان ناجا به محضر مقام معظم رهبری و ابراز رضایت ایشان از فعالیت های ناجا گفت: تأیید رهبر بالاترین مدالی است که می توانست به ناجا داده شود که به همه فرماندهان تبریک می گویم.

سردار مومنی خاطر نشان کرد: به تأیید معظم له باید انگیزه مضاعف در مجموعه ناجا ایجاد کرد تا بتوانیم برنامه های امسال را به بهترین نحو انجام دهیم.

وی با بیان اینکه امنیت باید هر لحظه تولید شود زیرا شرایط ناامن کننده بسیاری وجود دارد به تهدیدات در حوزه خارجی نظیر گروه های تروریستی، رقبای منطقه ای ، استکبار جهانی و … اشاره کرد و گفت: همچنین در حوزه داخلی آسیب های جدی نظیر بیکاری، تورم ، گسترش شبکه های اجتماعی ، شکاف و فاصله طبقاتی و … وجود دارد که می تواند به سازمان صدمه بزند؛ هر زمان که تهدید شناخته شد با اشراف اطلاعاتی و اقدام به موقع توانستیم آن را مهار کنیم .

سردار مومنی یادآور شد: حماسه عظیم انتخابات نتیجه اشراف اطلاعاتی و مدیریتی بود که با کمترین هزینه به نحو مطلوبی برگزار شد .

وی بر تقویت اراده و انگیزه کارکنان تأکید کرد و گفت: با برگزاری این همایش باید هدف ها یکی شده تا مأموریت ها به نحو مطلوبی انجام شود.

این مقام عالی انتظامی خطاب به فرماندهان ، روسا و مدیران ناجا گفت: باید از همه امکانات ، تجهیزات و پشتیبانی ها برای اجرای مأموریت بهره ببریم؛ اجرای مأموریت اولویت اول ناجا است که در این زمینه بایستی ارتباط تنگاتنگی میان ستاد در حوزه مأموریتی وجود داشته باشد .

مومنی به موضوع آموزش که مورد تأکید فرمانده ناجا است اشاره کرد و گفت: قرارگاه جهادی آموزش در سال گذشته تشکیل و در سال ۹۵ و ۹۶ ادامه خواهد داشت و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

جانشین فرمانده ناجا به نقش تأثیرگذار آموزش و صیانت ، پیشگیری ، کاهش سوانح و حوادث و … اشاره و تصریح کرد: آموزش ها باید تمام خلقیات مأمور را در ابتدای ورود تحت تأثیر قرار دهد.

وی بر نهادینه شدن آموزش در رفتار مأموران تأکید کرد و گفت: آموزش در تمام شئون فردی ، مأموریتی و پشتیبانی ناجا تأثیر مستقیم و تعیین کننده ای دارد.

تاکید بر افزایش فعالیت و اشراف اطلاعاتی در حوزه مواد مخدر صنعتی

سردار مومنی، مواد مخدر را از اولویت های مأموریتی ناجا عنوان کرد و گفت: الگوی دسترسی و توزیع مواد مخدر در حال تغییر است شاید زمانی همسایگی با افغانستان برای ما خطرناک بود اما با تغییر الگوی مواد مخدر سنتی به جای صنعتی و دسترسی آسان امروز این خطر صرفا از همسایگی با منابع تولید کننده مواد چون افغانستان احساس نمی شود و موضوع فراتر رفته است.

جانشین فرمانده ناجا به تغییر سرعت الگوی مصرف مواد مخدر اشاره و بر افزایش فعالیت و اشراف اطلاعاتی در حوزه مواد مخدر صنعتی تأکید کرد و گفت: اکثر کشفیات پلیس براساس کار اطلاعاتی است .

وی با اشاره به افزایش بازدارندگی ها، افزود: مصون سازی جامعه باید در اولویت اول پلیس مواد مخدر قرار بگیرد ؛ در کنار مبارزه با سوداگران مواد افیونی که حتی به شهادت مأمور پلیس منجر می شود باید به مصون سازی و پیشگیری در این حوزه توجه شود.

برخورد با توزیع کنندگان خرد و معتادان متجاهر اقدام خوب ناجا در سال ۹۴

مومنی برخورد با توزیع کنندگان خرد و معتادان متجاهر را از اقدامات خوب ناجا در سال ۹۴ برشمرد و تصریح کرد: پلیس پایتخت و مواد مخدر ناجا اقدامات خوبی در این زمینه انجام دادند که این مهم در سایه تعامل و هماهنگی بین بخشی با سازمان های مربوطه بوده است.

جانشین فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: باید برخورد با توزیع کنندگان خرد و جمع آوری معتادان متجاهر در استان ها و شهرستان ها خصوصا کلان شهرها در دستور کار قرار گیرد.

این مقام عالی انتظامی ، قاچاق را اولویت دیگر مأموریت ناجا عنوان و با اشاره به اهمیت تولید در اقتصاد کشور گفت: تولید نیاز به رقابت ، قوانین روشن و شفاف و فرصت های برابر دارد؛ مقام معظم رهبری و مسئولان نظام همه بر این موضوع تأکید دارند .

مومنی با بیان اینکه قاچاق ، تولید و رقابت را از بین می برد به تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق اشاره کرد و افزود: باید با روش های نوین به مقابله با این پدیده بپردازیم که این امر مستلزم آن است کلیه دستگاه ها پای کار آمده و به ناجا در این زمینه کمک کنند.

تاثیر سوء قاچاق بر اقتصاد، قدرت و امنیت ملی

جانشین فرمانده ناجا، خاطر نشان کرد: برخی جرایم ممکن است تأثیر فردی داشته باشد اما قاچاق بر اقتصاد ، قدرت و امنیت ملی تأثیرمی گذارد در صورتی که از درون مقاوم نباشیم تهدیدات افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: در صورتی که دشمنان بفهمند ما از لحاظ سیاسی و اجتماعی دارای وحدت بوده و یکپارچه و از نظر اقتصادی خودکفا هستیم، تهدیدات هیچ تأثیری در امنیت ملی کشور نخواهد داشت. اما اگر انسجام و یکپارچگی اجتماعی وجود نداشته باشد و از لحاظ اقتصادی وابسته باشیم قطعا تهدیدات افزایش یافته و امنیت ملی را به مخاطره می اندازد.

سردار مومنی به فعالیت قرار گاه سرقت اشاره کرد و گفت: با تشکیل این قرارگاه ، در سال ۹۳ روند رو به رشد سرقت و در سال ۹۴ مجموع سرقت های خرد کاهش یافت .

وی از سرقت به عنوان دغدغه ی مردم نام برد و افزود : با اقدامات موثر پلیس در راستای مبارزه با سرقت قطعا سرمایه های اجتماعی نیز افزایش می یابد.

کوچه، خیابان و معابر حریم خصوصی نیست

این مقام عالی انتظامی به اقدامات خوب در حوزه امنیت اخلاقی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: باید این موضوع را در جامعه نهادینه کنیم که کوچه ، خیابان و معابر حریم خصوصی نیست ؛ هیچ کشوری اجازه نمی دهد شهروندانش با ظاهر و پوشش زننده وارد معابر شوند .

در اجرای امنیت اخلاقی به دنبال کنترل هنجارشکنان هستیم نه مردم

مومنی یادآور شد: هنگام طرح موضوع امنیت اخلاقی برخی ضمن انتقاد و گلایه عنوان کردند ” چرا مردم را کنترل می کنید ؟ ” در حالیکه موضوع ما کنترل مردم نیست بلکه مجرمان ، قانون شکنان و هنجار شکنان را شامل می شود که باید این را نیز در جامعه نهادینه کنیم.

 وی به اقدامات خوب و موثر پلیس امنیت در حوزه امنیت اجتماعی و اخلاقی اشاره کرد و افزود : با توجه به ظرافت هایی که در امنیت اخلاقی وجود دارد این حوزه نیاز پبه یوست رسانه ای دارد ؛ پیوست رسانه ای مناسب می تواند موجب هم افزایی شود.

جانشین فرمانده ناجا، حوزه های امنیت اجتماعی و اخلاقی و نیز طرح دریا را از اولویت های اول ناجا برشمرد.

وی ادامه داد: در بحث امنیت اخلاقی تنها پلیس امنیت، مسئول نیست بلکه همه ی بخش های مختلف ناجا باید در این زمینه بسیج شوند .

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به موضوع بحران اشاره کرد و گفت : بحران از جمله موضوعاتی است که تمام زحمات یک مجموعه را از بین برده و دستاوردها و نظم اجتماعی کشور را زیر سوال می برد ؛ اشراف اطلاعاتی ، شناخت محیط و صحنه مهم ترین موضوع حل بحران است .

سردار مومنی در ادامه به فضای مجازی و تهدیدات این حوزه اشاره کرد و گفت : فضای سایبری بر زندگی ، بی هویت کردن جوانان و تغییر هنجارهای اجتماعی اثر انکار ناپذیری دارد .

جانشین فرمانده ناجا، تصریح کرد: فضای مجازی در نا آرامی ها به عنوان مرکز فرماندهی و کنترل عمل می کند.

تقدیر از دستاوردهای خوب پلیس فتا

این مقام عالی انتظامی به دستاوردها و اقدامات خوب پلیس فتا در حوزه سایبر اشاره و بر گسترش ، تقویت و تجهیز این پلیس تاکید کرد.

وی از فضای مجازی به عنوان فضای رئال و واقعی نام برد و گفت: فرد ساعت ها در فضای مجازی سرگرم شده و سپس در فضای رئال مرتکب جرم می شود . لذا باید اسم این فضا را عوض کرد ، زیرا یک نوع پیوستگی ایجاد شده است .

کاهش تلفات رانندگی به حداقل اقل، سرلوحه ماموریت پلیس راهور

سردار مومنی به حوزه راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود : کاهش تلفات سوانح رانندگی از تاکیدات موکد مقام معظم رهبری است که ایشان نیز در دیدار روز گذشته فرماندهان ناجا بر این موضوع تاکید کردند .

وی ادامه داد: امروز با وجود ۱۸ میلیون خودرو در کشور حدود ۱۶ هزار نفر کشته می شوند؛ این میزان تلفات سوانح رانندگی بسیار زیاد است که باید کاهش یابد و تحقق این امر مستلزم هماهنگی بین بخشی و مشارکت و همراهی مردم با پلیس است .

سردار مومنی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تلفات رانندگی به حداقل برسد و این امر بایستی سر لوحه ماموریت پلیس راهور باشد .

راه اندازی ساختار اطلاعات رزم در مرزبانی

این مقام عالی انتظامی به اقدامات و دستاوردهای خوب در حوزه ی مرز اشاره کرد و گفت : تلاش می کنیم قدرت تحرک و آتش دور زن در مرز افزایش پیدا کند تا در جایی که قادر نیستیم پاسگاه احداث کنیم از قدرت آتش برای مبارزه با اشرار بهره ببریم.

وی از مرز به عنوان اولویت مهم ناجا نام برد و از راه اندازی ساختار اطلاعات رزم در مرزبانی خبر داد و گفت: در صدد هستیم ساختار مرزبانی را بهبود و تقویت کنیم.

سردار مومنی با اشاره به اقدامات قرارگاه جهادی آموزش در این یگان اشاره کرد و گفت: آموزش های صورت گرفته در مرزبانی به صورت میدانی و عملی بوده است.از سوی دیگرباید آموزش یگانی ، فردی و سازمانی در مرز مورد توجه قرار گیرد. همچنین قدرت تغییر تاکتیک در مرز باید افزایش پیدا کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *