دلایل ازدواج با فاصله سنی معکوس چیست؟

 

بیکاری و مشکلات اقتصادی از جمله دلایلی است که بعضی مردان به سمت دخترانی که مسن‌ترند تمایل پیدا می‌کنند.
به گزارش سادس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،فاطمه عبدی با اشاره به رعایت تناسب سنی بین زن و مرد، اظهار داشت: تناسب سنی از جمله عوامل مهمی است که با پیشرفته شدن جوامع به فراموشی سپرده شده و هر روز شاهد ازدواج خانم‌هایی هستیم که از همسر خود بزرگتر هستند.
وی در ادامه افزود: اگر این بزرگتر بودن سن بین دو یا سه سال باشد امری معقول و امکانپذیر است ولی اگر این مسن‌تر بودن خانم نسبت به آقا به 10 یا 15 سال برسد ممکن است سبب مشکلات انکار ناپذیری شود.
این روان‌شناس با بیان دلایلی که بعضی از پسرها به دخترانی با سنین بالاتر گرایش پیدا می‌کنند ، تصریح کرد: اغلب دلایل اقتصادی و بیکاری سبب می‌شود بعضی آقایان به سمت دخترانی که مسن‌تر هستند ولی از شرایط اقتصادی مناسب و یا شغل پر درآمدی برخوردارند، تمایل پیدا کنند.
عبدی با بیان مشکلاتی که ممکن است در این ازدواج‌ها پیش بیاید، اذعان کرد: نخستین مشکلی که پیش می‌آید، مشکل بچه‌دار شدن است. زنانی که سن بالاتری دارند در وضع حمل به مشکل برخورد می‌کنند، همچنین کسی که سن پایین‌تری دارد جنب‌وجوش بیشتری را می‌خواهد تجربه کند در حالی که مثلا یک زن چهل ساله تمام این دوران را قبلا گذرانده است.
وی در پایان افزود: اگر بنا به دلایلی با پسران کوچکتر از خود ازدواج کردید باید نکاتی را مدنظر قرار دهید به عنوان مثال زن باید ادبیات آمرانه خود را تصحیح کند یعنی نباید برای شوهرش مادری کند چرا که او فقط همسرش است، حفظ احترام همسرتان در بین دیگران و همچنین دادن قدرت مدیریت به او برای تصمیم‌گیری‌ها از جمله نکات مهم دیگری است که باید برای داشتن یک زندگی آرام رعایت کنید.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *