تولید کتابهایی متفاوت برای دانش‌آموزان متناسب با مناطق جغرافیایی


معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نگاه ما در عرصه فناوری نباید متعصبانه و خشک باشد چراکه همه چیز در حال تغییر است و باید به صورت فعالانه ایجاد تحول کنیم.

به گزارش سادس، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان امروز سه شنبه ۱۴ دی ماه در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره استانی تولید محتوای الکترونیکی(رشد) که در محل پژوهشکده تعلیم و تربیت برگزار شد اظهار کرد: در جامعه کنونی تربیت و آموزش رکن‌ های متعددی از قبیل خانواده، معلم، رسانه، تلویزیون و… دارند و عدم هماهنگی این رکن ‌ها مانع از تحقق اهداف تربیتی و آموزشی سند تحول بنیادین شده است.

وی افزود: ما اعتقاد داریم مصرف کنندگان خود می توانند تولید کنندگان خوبی باشند، به شرط اینکه نوآوری داشته باشند چراکه نوآوری اساس فناوری است و بدون آن نمی‌تواند به عمر خود ادامه دهد.

محمدیان با اشاره به اینکه نگاه ما در عرصه فناوری نباید دُگم باشد چراکه همه چیز در حال تغییر است و باید به صورت فعالانه ایجاد تحول کنیم تصریح کرد: معلم باید در کلاس به صورت فعالانه تولید محتوا کند و شبکه های هوشمند ایجاد شود و مدرسه هوشمند مدرسه‌ای است که تولید محتوا و خلاقیت داشته باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما باید بتوانیم علاوه بر اینکه به ویژگی های آموزش و پرورش سنتی توجه می کنیم به توانایی‌ها و استعدادهای دانش آموزان هم توجه کنیم، در سال های آینده شاید نتوانیم برای همه دانش آموزان کتاب تولید کنیم بلکه باید برای هر منطقه کتاب متفاوت تولید شود.

وی اظهار کرد: یکی از محدودیتهای امروز ما تولید محتوا است زیرا در بستر شبکه‌های ملی هنوز تولید محتوا نکرده‌ایم، از این رو انتظار داریم در وهله اول تولیدات عام المنفعه و سپس تجاری سازی شود.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: از سویی رویکرد به سوی فناوری موجب خوشحالی اما از سوی دیگر مدارس را به دیجیتالی صرف تبدیل کردن نگران کننده است زیرا در استفاده از سخت افزارها باید دقت کنیم و آنچه لازم و مناسب است را برگزینیم و باید مراقب باشیم مدارس را مرکز خرید کالاهای خارجی نکنیم.

وی سپس به عدالت آموزشی اشاره و بیان کرد: عدالت آموزشی به معنی امکان دسترسی به تعلیم و تربیت باکیفیت برای همه کودکان لازم‌ التعلیم است، این مقوله باید فارغ از جنسیت، منطقه مسکونی، نژاد و … فراهم شود، ضمن اینکه ۹۹ درصد کودکان لازم‌ التعلیم در مدارس ابتدایی ثبت ‌نام می ‌کنند و طبق آخرین سرشماری، بیش از ۹۰ درصد مردم کشور باسواد هستند.

محمدیان با اشاره به اینکه تعداد جمعیت دانشجویی ما بیش از شش میلیون نفر است گفت: در ورودی دانشگاه‌ها نیز دختران در بعضی رشته ‌ها بالاترین میزان را دارند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ‌ریزی آموزشی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ارتقای کیفیت آموزشی بیان و تصریح کرد: ما به دنبال آموزش و پرورش اثربخشی هستیم که داده‌ های آموزشی آن مبتنی بر پژوهش باشد.

وی خاطرنشان کرد: هفتمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی با شرکت ۱۴۷ هزار نفر دانشجوی معلم، دانش ‌آموز و معلم برگزار شد و ما باید به لحاظ کیفیتی نیز تولیدات خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *