تحقق اقتصاد مقاومتي در سايه مبارزه با قاچاق است / اقدامات پليس در برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي ستودني است

 رئيس مجلس شوراي اسلامي ضمن تقدير از اقدامات و تلاش هاي نيروي انتظامي گفت: تحقق اقتصاد مقاومتي در سايه مبارزه باقاچاق است
 به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، ” دکترلاريجاني” در دومين روز از همايش سراسري فرماندهان، روسا و مديران ناجا ضمن ابراز خرسندي از حضور در اين جمع اظهار داشت: با يک ارزيابي از وضعيت کلي کشور  و شرايط امنيتي و نقش ناجا در اين مهم ، اين نتيجه حاصل مي شود که نيروي انتظامي پس از انقلاب اسلامي يک روند کلي و مسير تکاملي را طي کرده است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: نيروي انتظامي امروز از نظر تشکيلاتي منسجم تر ، منظم تر و کارآمدتر شده است و نقش فرماندهان در دستيابي به اين مهم و ساماندهي امور بسيار حائز اهميت است.

وي با بيان اينکه امروز فرماندهي نيروي انتظامي را فردي با تجربه و پرکار عهده دار است از تلاش هاي فرمانده نيروي انتظامي سردار اشتري تقدير کرد و گفت: مسئولان ناجا افراد با تجربه و حرفه اي هستند و اين نقطه قوت ناجاست.

اين مقام مسئول با بيان اينکه انصافا فعاليت ها و اقدامات نيروي انتظامي مثمرثمر است ، خاطر نشان کرد: در زمينه انضباط رانندگي و فرهنگ ترافيکي شرايط نامطلوبي داشتيم اما با تلاش هاي نيروي انتظامي در اين زمينه توفيقاتي حاصل شده است.

وي نهادينه سازي فرهنگ رانندگي را از اقدامات مثبت ناجا برشمرد و افزود: امروز وضعيت ما در حوزه رانندگي بسيار بهتر شده و اين حاصل برنامه ريزي و فعاليت نيروي انتظامي است.

لاريجاني با اشاره به کاهش نرخ تصادفات و ميزان تلفات علي رغم افزايش ميزان خودروها گفت: ما مشکلات زيادي در بحث تصادفات داشتيم که بخشي از اين مشکلات به وضعيت راه ها و جاده ها و بخشي نيز به استانداردهاي خودروها مربوط مي شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: عليرغم همه مشکلات، نيروي انتظامي اين آسيب بزرگ را آرام آرام بهبود داد و لازم است از اقدامات مطلوب ناجا در کاهش تصادفات و تلفات تقدير کنم.

وي با اشاره به اجراي طرح نوروزي نيروي انتظامي ، گفت: تلاش ها و اقدامات ناجا در ايام نوروز نيز کاملا مشهود بود. البته طي مسير براي کاهش تصادفات و آسيب ها همچنان بايد با قوت ادامه يابد.

وي ضمن تأکيد بر تعريف پروژه هاي عملياتي بر مبناي برنامه ريزي عنوان کرد: پروژه ها بايد مطابق نيازها تعريف و مديريت شود.

لاريجاني در ادامه با بيان اينکه به عملکرد نيروي انتظامي نمره خوبي مي دهم گفت: ناجا مسئول تأمين امنيت داخلي است.اقدامات ناجا بيانگر رشد و تکامل اين مجموعه است.

وي با اشاره به وجود برخي ناامني ها در منطقه گفت: امنيت عمومي کشور در وضعيت استثنايي و مطلوبي است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: در هيچ برهه زماني منطقه به اندازه امروز از لحاظ اقدامات ضدامنيتي شلوغ نبوده است.

وي با اشاره به وضعيت افغانستان ، پاکستان، ترکيه و … عنوان کرد: با نگاهي به وضعيت منطقه مي توان دريافت که به چه ميزان دچار به هم ريختگي امنيتي شده است و آثار و تبعات اين به هم ريختگي صرفا محدود به جغرافياي کشور درگير نيست.

لاريجاني تصريح کرد: مشکلات امنيتي غالبا مرزها را در مي نوردد و کشور هاي ديگر را نيز دچار آسيب مي کند اما با وجود تمام ناامني ها در منطقه، ايران ثبات امنيتي مطلوبي دارد و اين حاصل نقش آفريني مثبت و مطلوب نيروهاي مسلح است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي نيروي انتظامي را در صف اول و خط مقدم تأمين امنيت معرفي کرد و گفت: مردم به خوبي اين امنيت را حس مي کنند و اين حاصل بذل و عنايت الهي ، تدابير مقام معظم رهبري و برنامه ريزي ، هوشياري و انسجام نيروهاي مسلح است.

وي خاطر نشان کرد: آرامش رواني مطلوبي در کشور حکمفرماست و اين مرهون زحمات فرماندهان تلاشگر است.

اين مقام مسئول در ادامه با بيان اينکه بايد از فعاليت جريان هاي تروريستي ارزيابي داشته باشيم، گفت: بنده بعيد مي دانم اين موجودات موذي در مدت کوتاهي رفتني باشند .

وي افزود: بررسي روند دو دهه اخير بيانگر اين است که جريان هاي تروريستي به لحاظ کمي و کيفي در حال رشد هستند و غالبا هر کشوري که اشغال مي شود يک بحران امنيتي را تجربه کرده و شاهد بروز و ظهور جريان هاي تروريستي نوظهور و جديدي هستيم.

لاريجاني تأکيد کرد: نکته مهم اين است که اگر آمريکايي ها و برخي کشورهاي استکباري و زورگو که در مورد مبارزه با تروريسم فقط سخن پراکني مي کنند سايه خود را از برخي کشورها کوتاه کنند، مشکلات کاهش مي يابد.

وي اضافه کرد: بعيد مي دانم مقوله مواجهه با جريان هاي تروريستي در کوتاه مدت علاج پذير باشد و اين مهمان ناخوانده منطقه در کوتاه مدت از بين برود.

لاريجاني ادامه داد: در نگاه خوشبينانه حذف جريان هاي تروريستي نياز به يک زمان ميان مدت دارد.

وي با اشاره به اينکه نيروهاي مسلح در توسعه امنيت نقش کليدي دارند، عنوان کرد: افزايش بودجه و اعتبار نيروهاي مسلح در راستاي تقويت بنيه دفاعي نيروها لحاظ شد.

وي در ادامه با اشاره به ديدار فرماندهان و مديران ارشد ناجا با مقام معظم رهبري گفت: فرمايشات معظم له يک مجموعه منسجم و دقيق براي ناجا و يک منشور حرکتي براي آينده نيروي انتظامي محسوب مي شوند و  فرمايشات ايشان ابعاد مختلفي از برنامه هاي ناجا را روشن کرد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به اهميت مقوله امنيت اجتماعي بيان کرد: مقام معظم رهبري در اين زمينه نيز تأکيدات زيادي دارند. مسائل امنيتي چند بخش و بعد دارد. يک بخش آن مربوط به مسائل کلان امنيتي و برخورد با جريان هاي تروريستي است که اهميت به مسئله کلان امنيتي امتيازات زيادي دارد و بايد يک اولويت باشد.

وي اضافه کرد: بعد ديگر موضوع، امنيت اجتماعي است چيزي که مردم به طور ملموس با آن ارتباط دارند . آن جا که نقش پليس و ناجا به خوبي احساس مي شود در موضوعات امنيت اجتماعي است. اگر سرقت ، تجاوز به عنف ، برخي از ناهنجاري ها و … در جامعه اتفاق افتد مردم دچار نگراني مي شوند. در حوزه اجتماعي بايد بسيار تلاش شود ، شما افراد حرفه اي در اين زمينه هستيم .

وي با بيان اينکه به هر حال برخي از ناهنجاري هاي اجتماعي در جامعه ديده مي شود بيان کرد: نيروي انتظامي در برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي و کاهش آسيب هاي اجتماعي اقدامات خوبي انجام داده است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي بر لزوم تعريف پروژه ارتقاء امنيت اجتماعي و بررسي ابعاد آن تأکيد کرد و گفت: نيروي انتظامي در اين مهم نقش کليدي دارد.

وي اشاره کرد: براساس تجربه اگر مسئول يا نهادي عزم دارد پروژه اي به سرانجام برساند بايد خود پيشگام شود و دستگاه هاي ديگر را نيز همراه کند. در حوزه ارتقاء امنيت اجتماعي نيز نيروي انتظامي بايد خود پيشگام شود.

وي عنوان کرد: قصد اين است که اقدامات بازدارنده و پيشگيرانه انجام شود . چگونگي عمل نيز مهم است و نقش رسانه ها در اين مهم حائز اهميت است. رسانه هاي گروهي بايد در اجراي مأموريت ها نيروي انتظامي را همراهي کنند، انعکاس و بازتاب اخبار در اين حوزه بايد به گونه اي باشد که خاطيان بدانند برخورد جدي با آنها صورت خواهد گرفت.

اين مقام مسئول با اشاره به وجود برخي کاستي ها در قوانين و حمايت از اجراي مأموريت ها گفت: اگر نيروي انتظامي در راستاي اجراي مأموريت ها به ويژه پروژه امنيت اجتماعي و برخورد با ناهنجاري ها نيازمند قوانين کمکي و يا اختياراتي است مجلس براي حمايت و پشتيباني اعلام آمادگي مي کند.

وي در ادامه با بيان اينکه تحقق اقتصاد مقاومتي نيز يکي از برنامه هاي ناجا بايد باشد خاطر نشان کرد: امنيت پايه اقتصاد مقاومتي است و اگر امنيت نباشد سرمايه گذاري نداريم.

وي با تأکيد بر لزوم تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: مبارزه با پديده قاچاق در تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتي نقش کليدي دارد.

اين مقام مسئول عنوان کرد: 20 ميليارد دلار قاچاق وارد کشور مي شود و با اين رقم اقتصاد مقاومتي صورت نمي گيرد. يکي از مشکلاتي که در کشور داريم مربوط به پديده قاچاق است که متأسفانه تنوع و گستردگي نيز پيدا کرده است.

لاريجاني تأکيد کرد: گلوگاه تحقق اقتصاد مقاومتي مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و پديده قاچاق به توليد ملي لطمه وارد مي کند يکي از مشکلات قاچاق اين است که با ورود آن استانداردهاي لازم نيز لحاظ نمي شود و بايد در اين زمينه جدي تر عمل کنيم.

رئيس مجلس با بيان اينکه مبارزه با قاچاق نيازمند هماهنگي همه بخش ها ست بيان کرد: نيروي انتظامي قدرت مبارزه با قاچاق کالا و ارز را دارد و اين عزم نيز در ناجا ديده مي شود البته هزينه براي مبارزه با پديده قاچاق ارزشمند است چرا که دستاوردهاي بسياري به همراه دارد براي همين بايد يک کار ملي و همگاني باشد.

اين مقام مسئول در ادامه با اشاره به برگزاري انتخاباتي امن خاطر نشان کرد: تلاش هاي نيروي انتظامي در جريان برگزاري انتخابات ، قانون مند ، دقيق و بهنگام بود و سلامت انتخابات را تضمين کرد.

وي با اشاره به عملکرد مثبت و ممتاز نيروي انتظامي در روند برگزاري انتخابات ابراز اميدواري کرد براي توسعه نظم و امنيت توفيقات بيشتري حاصل شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *