جریان ‌اشرافی‌گری حاکم بر دولت اجازه برخورد با حقوق‌های نجومی را نداد‌/”صادقی” می‌خواست خودی نشان دهد

حجت الاسلام روانبخش با اشاره عدم برخورد دولت با مدیرانی که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند، گفت:‌جریان حاکم بر دولت جریان اشرافی‌گری است؛ همان اشرافی‌گری که در دهه ۷۰ در دولت کارگزاران بودند و وزرای همان زمان و با همان تفکر امروز سرکارند.

به گزارش سادس به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش اظهار داشت: عوامل اصلی در فتنه 88 از جریان اصلاحات بودند و در واقع جریان اصلاحات منشأ فتنه 88 بود.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: علتش هم این است که تفکر این جریان تفکر سکولار است و نظام ولایی به این معنا را قبول ندارند و چون قبول ندارند می‌خواهند یک نظام دموکراتیک را جای نظام جمهوری اسلامی بگذارند و این جزء اهدافشان است.

سردبیر هفته نامه پرتو تصریح کرد: اینها در قالب حزب مشارکت طی بیانیه‌ای در سال 83 رسماً اعلام کردند که ما دنبال تحقق براندازی جمهوری اسلامی و جایگزینی جمهوری دموکراتیک هستیم که بعد خودشان منحل شدند.

روانبخش گفت: اینها در سال 88 می‌خواستند به بهانه تقلب در انتخابات با همکاری عربستان، لندن و آمریکا به پشتوانه تبلیغاتی رسانه هایشان و پولهایی که تزریق شد نظام جمهوری اسلامی را براندازی کنند و جمهوری ایرانی را حاکم کنند و در حقیقت دنبال براندازی نظام بودند و از گفتن این موضوع هم باکی نداشتند.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) اظهار کرد: الان هم اینها با روش دیگری دنبال این کار هستند که نظام جمهوری اسلامی را دست بسته تحویل آمریکا بدهند و برجام در واقع مقدمه این کار بود.

وی افزود: هدف برجام این بود که جمهوری اسلامی را با برجام یک، برجام دو، بعد برجام سه و چهار را به‌صورت فرایندی درآورده و اول هسته‌ای، بعد موشکی و سپس منطقه را بدهند و برای برداشتن تحریم‌ها همه هستی ما را بدهیم آخرش هم تحریم‌ها برداشته نمی‌شود.

سردبیر هفته نامه پرتو بیان کرد: اینها با این کارشان می‌خواستند کشور را دچار فشار سنگین اقتصادی و تورم کرده و در نتیجه کشور از درون متلاشی کرده که نهایتاً مردم بگویند ما این نظام را نمی‌خواهیم که این نقشه و فتنه خنثی شد.

حجت‌الاسلام روانبخش خاطرنشان کرد: اینها در گام اول دستشان برای مردم رو شد و در گام‌های بعدی مردم دیگر اجازه چنین اقداماتی را به اینها نخواهند داد.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه جریان اصلاحات و جریان اعتدال در قضایای برجام خسارات سنگینی را به کشور وارد کردند افزود: آقای ظریف اعلام کرده که من پشیمانم؛ چه کسی باید خسارت سنگین این اشتباه را بپردازد؟ نمی‌شود که هر کسی اشتباهی بکند و سال‌ها کشور را عقب بیندازد و بعد بگوید اشتباه کردیم.

سردبیر هفته نامه پرتو با اشاره عدم برخورد دولت با مدیرانی که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند بیان کرد: جریان حاکم بر دولت جریان اشرافی‌گری است؛ همان اشرافی‌گری که در دهه 70 در دولت کارگزاران بودند و وزرای همان زمان و با همان تفکر امروز سرکارند.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: وزرایی که 1000 میلیاردتومان ثروت دارد با حقوق یکی، دو میلیون تومانی نمی‌آیند کار کنند؛ با چنین افکاری حقوق‌های 70، 80 میلیون تومانی برایشان چیزی نیست.

وی گفت:چون اینها خودشان را ذخیره نظام می‌دانند بنابراین این حقوق‌ها را حق خودشان دانسته و دریافت آن را خلاف قانون نمی‌دانند ولی بعد که می‌بینند افکار عمومی این حرف‌ها را نمی‌پذیرد می‌گویند گفتیم برگردانند ولی دوباره وزیر اقتصاد می‌گوید این قانونی بوده است.

روانبخش تصریح کرد: اگر این حقوق‌ها قانونی بوده چرا باید برگردانده شود؟ چرا فقط 300 نفر باید اینقدر حقوق بگیرند و بقیه نباید مانند اینها حقوق بگیرند؟ معلوم می‌شود اینها نور چشمی هستند که حقوق خاصی دارند.

سردبیر هفته نامه پرتو با اشاره به اختلاس صندوق فرهنگیان گفت: این 8 هزار میلیارد تومان پول فرهنگیان است که آنجا گذاشتند که بیایند وام بگیرند برای کارهای ضروری‌شان نه اینکه به 20 تا 30 نفر وام بدهند بعد آقای روحانی بگوید این اختلاس نیست بلکه وام معوقه است.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) افزود: شما با اجازه چه کسی از این صندوق که متعلق به فرهنگیان است به این تعداد وام دادید؟ جالب اینکه رئیس جمهور در مجلس می‌گوید تعجب می‌کنم فرق بین اختلاس و وام معوق را کسی تشخیص نمی‌دهد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آقای روحانی در سال 96 مجدداً به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود گفت: خود اصلاح طلبان و طرفداران رئیس جمهور می دانند که ایشان افت کرده و تحلیل سیاسی این را می‌گوید که در دوره یازدهم هم رأی آوردنشان لب مرزی بوده است.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: 49.5 درصدی که به ایشان رأی ندادند در این دوره هم به‌دلیل اینکه کاری انجام نشده رأی نخواهند داد و از رأی ندادنشان هم به دلیل عدم کارکرد ایشان پشیمان نیستند.

روانبخش گفت: در عین حال اینها جنگ روانی را بلد هستند زیرا می‌خواهند سهام عدالتی را که در دولت قبل داده شده بود سودش را قبل از انتخابات پرداخت کنند؛ اگر سهام عدالت سود داشت چرا قبلاً ندادید و گذاشتید در آستانه انتخابات پرداخت کنید؟

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) و سردبیر هفته نامه پرتو اظهار داشت: البته این کارها تاثیر آنچنانی ندارد زیرا مردم متوجه می‌شوند این اقدامات انتخاباتی است.

وی با اشاره به اظهارات صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اتهامش به رئیس قوه قضاییه گفت: این نماینده مجلس می‌خواست با تبعیت از اظهارات مطهری در مجلس خودی نشان بدهد که غیر مستند بودن حرف‌هایش مشخص شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *