بعد از برجام غیر از «سگ» چیزی به دستمان نرسید

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر گفت: امیدواریم بعد از برجام و ادعای رفع تحریم ها، این تجهیزات که پیش از این جزو اقلام تحریمی بوده، در اختیار ما قرار دهند.تا این لحظه به جزهای سگ های موادیاب، هیچ تجهیزاتی در اختیار ما قرار نگرفته است

به گزارش سادس به نقل از خبرگزاری تسنیم سردار مسعود زاهدیان در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به تهدید جدی جهان توسط موادمخدر اظهار داشت: علاوه بر این تهدید جهانی، مجاورت ما در همسایگی بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر دنیا این حساسیت و تهدید را برای ما بیشتر کرده است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا افزود: امروز پلیس ایران بزرگترین کاشف موادمخدر دنیا است و الگویی برای سایر پلیس‌های دنیا هستیم.

وی با اشاره به افزایش تصاعدی تولید موادمخدر در افغانستان، پیش‌بینی تولید ۷۰۰۰ تن در سال جاری میلادی را یک سونامی جهانی دانست و افزود: علی‌رغم حضور کشورهای غربی در افغانستان سازمان UNODC پیش‌بینی کرده که تولید موادمخدر در افغانستان از ۳۳۰۰ تن در سال گذشته به ۷۰۰۰  تن خواهد رسید.

زاهدیان اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر و انسجام بخشی اقدامات پلیس در استان های شرقی را از سیاست‌های پلیس دانست و افزود : بالغ بر ۵۱۰ تن تا امروز کشف شده که به طور متوسط روزانه ٢ تن موادمخدر در کشور کشف می‌شود و این در حالی است که ٧۵ درصد این کشفیات در استان های مرزی شرق کشور کشف و ضبط شده است.

وی با اعلام متلاشی شدن ١٨٢۵ باند قاچاق موادمخدر در سال جاری متلاشی شده است گفت: علی رغم محدودیت زیرساخت در نگهداری معتادان خیابانی نیز در سال جاری شاهد افزایش ٢۵ درصدی ساماندهی معتادان متجاهر بودیم و آمادگی داریم در صورت تامین زیرساختها، در کمتر از یک هفته چهره کشور را از مظاهر علنی اعتیاد پاک کنیم.

زاهدیان ادامه داد: با تمرکز بر اقدامات اطلاعاتی، میزان دستگیری قاچاقچیان موادمخدر ٢ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به دستگیری نصیر بامری یکی از سرشبکه های اصلی قاچاق موادمخدر در شرق کشور گفت: این فرد ۵۰ ساله، ١١ شبکه بین المللی قاچاق موادمخدر و پولشویی را در حوزه کشورهای خلیج فارس و آفریقا را تحت پوشش داشت و باند تمساح خلیج یکی از باندهای همکار وی بود که پس از دستگیری، موفق به توقیف ۲۰۰ میلیارد تومان اموال وی شدیم.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر با تاکید بر سختی فعالیت ماموران پلیس گفت: تا امروز بیش از ۳۰۰۰ شهید و ۱۲هزار جانباز در راه حمایت از سلامت و امنیت مردم ایران و جهان تقدیم شده اند و لازم است با توجه به این تلاش ها، مسولین محترم توجه لازم برای واگذاری تجهیزات لازم به ما داشته باشند.

وی گفت: امیدواریم بعد از برجام و ادعای رفع تحریم ها، این تجهیزات که پیش از این جزو اقلام تحریمی بوده، در اختیار ما قرار دهند.تا این لحظه به جزهای سگ های موادیاب، هیچ تجهیزاتی در اختیار ما قرار نگرفته ولی ستاد مبارزه با موادمخدر به جد در حال مذاکره است و امیدواریم هرچه زودتر این تجهیزات به دست ما برسد.

وی در ادامه افزود: در ٩ ماهه امسال ١٢٩٩ مورد درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر داشتیم که در این میان آمار تلفات قاچاقچیان ٢۴ درصد افزایش یافته و این در حالی است که ۶ تن از همکاران ما نیز در جریان این درگیری ها به شهادت رسیدند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *