۲۵ بازیکن برتر تاریخ NBA + عکس


برایانت و دانکن

لبرون جیمز، شکیل اونیل، تیم دانکن و کوبی برایانت از بهترین بازیکنان تاریخ بسکتبال NBA محسوب می شوند.

به گزارش سادس، بسکتبال NBA بهترین لیگ جهان است. در این رقابت‌ها بازیکن های بزرگ بازی می‌کنند  که برخی از آن ها تاریخ سازی کردند و رکورد های بی نظیری را به ثبت رساندند. بعضی از این بازیکنان همچنان به حرفه خود ادامه می دهند اما بیشتر برزرگان این رشته خداحافظی کرده اند. در ادامه به ۲۵ بسکتبالیست برتر این بازی ها اشاره می‌شود.

جورج میکان

میکان نخستین بار در NBA برای شیکاگو آمه‌ریکن در سال ۱۹۴۶ بازی کرد و یک فصل دراین تیم حضور داشت. سپس به مینیپولیس لیکرز پیوست و تا سال ۵۶ در آن تیم ماند. او در این مدت هفت بار NBA را فتح کرد و یک بار ارزشمندترین بازیکن بازی ال استار شد. همچنین ۶ بار عنوان بهترین بازیکن لیگ را به دست آورد.

باب پتی

پتی برای میلواکی ۱۱ فصل بازی کرد و نخستین بازیکنی بود که عنوان ارزشمندترین بسکتبالیست را به خود اختصاص داد. او ۱۰ بار در NBA بهترین بازیکن انتخاب شد.

اسکار رابرتسون

رابرتسون ۱۴ فصل در بهترین لیگ دنیا حضور داشت و برای تیم های سینسیناتی رویال (۷۰-۱۹۶۰) و میلواکی باک (۷۴-۱۹۷۰) بازی کرد. یک بار در سال ۱۹۶۴ به عنوان ارزشمندترین بازیکن انتخاب شد و ۹ بار در بهترین تیم فصل NBA حضور داشت. همچنین ۱۲ بار در بازی ال استار بازی کرد و در سال ۷۱ عنوان قهرمانی را به دست آورد.

ویلت چمبرلین

چمبرلین در تیم های هارلم گلوبتروترز (۵۹-۵۸)، سان فرانسیسکو (۶۴-۵۹)، فیلادلفیا ۷۶ers و لوس آنجلس لیکرز (۷۳-۶۸) حضور داشت. چهار مرتبه عنوان  ارزشمندترین بازیکن فصل را به خود اختصاص داد و دو بار فاتح لیگ ( ۷۲ و ۶۷) شد. همچنین پنج بارعنوان بهترین بازیکن فصل را کسب کرد.

کریم عبدالحبار

عبدالحبار برای میلواکی باک در سال های ۶۹ تا ۷۵ بازی کرد، سپس به لس آنجلس لیکرز پیوست و ۱۴ سال با پیراهن این تیم به میدان رفت. ۶ بار (۷۱،۸۰،۸۲، ۸۵، ۸۷، ۸۸) فاتح لیگ شد. او را در سال های ۷۱، ۷۲، ۷۴، ۷۶، ۷۷ و ۸۰ ارزشمندترین بازیکن NBA معرفی کردند و ۱۰ بار بهترین بازیکن این لیگ شناخته شد.

بیل راسل

راسل برای بوستون سلتیک از سال ۵۶ تا ۶۹ بازی  کرد و توانست یازده بار عنوان قهرمانی را بالای سر ببرد. او پنج بار(۵۸، ۶۱، ۶۲، ۶۳ و ۶۵) به عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل شناخته شد. همچنین سه بار در تیم برتر NBA قرار گرفت و ۱۲ بار به بازی ال استار دعوت شد.

حکیم اولاجون

اولاجون از سال ۸۴ تا ۲۰۰۱ بازیکن هوستون راکت بود و سپس به تورنتو رپترز پیوست. دو بار در سال های ۹۴ و ۹۵  فاتح NBA شد و به عنوان ارزشمندترین بازیکن این دیدار ها معرفی شد. اولاجون ۶ مرتبه ( ۸۷، ۸۸، ۸۹، ۹۳، ۹۴ و ۹۷) در تیم سال لیگ قرار گرفت.

جولیوس اروینگ

اروینگ برای ویرجینیا اسکوایرز از سال ۷۱ تا ۷۳ بازی کرد و سپس به نیویورک نت پیوست و سه سال در آنجا حضور داشت. تیم بعدی او فیلادلفیا ۷۶ers نام داشت که تنها یک فصل با پیراهن این تیم به میدان رفت. اروینگ در این مدت توانست چهار بار به عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ برسد و پنج مرتبه بهترین بسکتبالیست انتخاب شود. او یکی از ۶ بازیکنی است که توانست بیش از ۳۰ هزار امتیاز کسب کند.

لری برد

لری برد تمام دوران ورزشی اش را در بوستون سلتیکس سپری کرد. او از سال ۷۹ تا ۹۲ در این تیم حضور داشت. عنوان ارزشمندترین بسکتبالیست را سه بار کسب کرد و ۹ بار بهترین بازیکن NBA شد. همچنین ۱۲ بار در ال استار بازی کرد.

رابرت پریش

پریش 21 فصل در NBA‌ بازی کرد. او چهار فصل در گلدن استیت حضور داشت و 14 سال برای بوستون سلتیک بازی کرد. همچنین دو سال پیراهن شارلوت هورنت را بر تن کرد و یک فصل برای شیکاگو بولز به میدان رفت. چهار بار توانست قهرمانی در لیگ آمریکا را تجربه کند. 9 بار در بازی ال استار شرکت کرد و رکورد بیشترین بازی (1611) در این رقابت ها را به خود اختصاص داد.

 عیسیاه توماس

توماس از سال ۸۱ تا ۹۴ در دیترویت پیستون بازی کرد و دوباره قهرمان NBA در سال ۹۰ و ۸۹ شد. او سه بار عنوان برترین بازیکن این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد، دو بار در بازی ال استار شرکت کرد و توانست در سال ۸۶ و ۸۴ بهترین بازیکن شود.

مجیک جانسون

جانسون از سال ۷۹ تا ۹۱ در لس آنجلس حضور داشت و پس از چند سال دوباره سال ۹۶ به این تیم بازگشت. پنج بار با این تیم فاتح NBA شد و سه بار عنوان ارزشمندترین بازیکن (۹۰ و ۸۹ ،۸۷) را به خود اختصاص داد. عنوان بهترین بازیکن لیگ نیز ۹ بار به او رسید. همچنین در ۱۲ بازی ال استار حضور داشت.

موزس مالون

مالون ۲۱ فصل در NBA حضور داشت و با ۹ تیم مختلف در NBA به میدان رفت. با تیم فیلادلفیا دو بار در سال‌های ۸۲ و ۸۳ به عنوان قهرمانی دست یافت. سه بار ارزشمندترین بازیکن انتخاب شد و چهار بار در سال ۸۵ – ۸۴ و ۸۳ – ۸۲ ،۸۲ – ۸۱ ،۷۹ – ۷۸ در تیم سال NBA قرار گرفت.

جری وست

وست برای لس آنجلس لیکرز ۱۴ سال بازی کرد (۷۴ – ۶۰). به همراه این تیم لیگ NBA را در سال ۷۲ فتح کرد و هشت بار به فینال این رقابت‌ها صعود کرد. او ۱۰ بار در تیم سال NBA قرار گرفت و ارزشمندترین بازیکن فینال ۶۹ شد. همچنین ۱۳ بار در بازی ال استار شرکت کرد.

کوین مک‌هال

مک‌هال از سال ۸۰ تا ۹۳ در تیم بوستون سلتیک حضور داشت. سه بار جام قهرمانی را در NBA بالای سر برد و دو بار دیگر فینال را تجربه کرد. در سال ۸۷ عنوان ارزشمندترین بازیکن را به خود اختصاص داد و هفت بار در ال استار شرکت کرد.

اسکاتی پیپن

پیپن، بازیکن شیکاگو بولز (۷۸ – ۸۷ )، هوستون راکت (۹۹ – ۹۸) پورتلند تریال بلیزر (۲۰۰۳ – ۹۹) بود. در سال ۲۰۰۳ دوباره به شیکاگو بازگشت و یک فصل در این تیم بازی کرد. سپس در سال ۲۰۰۸ به تورفان پوجات پیوست و در همان سال برای ساندسوال بازی کرد. ۶ بار قهرمانی در NBA را در سال‌های ۹۸ و ۹۷ ، ۹۳ ، ۹۲، ۹۱ تجربه کرد. او هفت بار به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد و هفت بار در ال استار شرکت کرد.

شکیل اونیل

اونیل ۱۹ فصل در NBA حضور داشت. در تیم‌های اورلاندو مجیک (۹۶ – ۹۲)، لس آنجلس لیکرز (۲۰۰۴ – ۹۶)، میامی هیت (۰۰۸ – ۲۰۰۴)، فونیکس سان (۰۹ – ۲۰۰۸) ، کلیولند کاوالیرز (۰۱۰ – ۲۰۰۹) و بوستون سلتیک (۱۱ – ۲۰۱۰) بازی کرد. چهار بار فاتح NBA و در سال ۲۰۰۰ ارزشمندترین بازیکن انتخاب شد. او هشت بار در تیم سال NBA قرار گرفت.

پاتریک اویینگ

اویینگ از سال ۸۵ تا ۲۰۰۰ عضو تیم نیویورک نیک بود. او سپس به سیاتل سوپر سونیک پیوست (۰۱ – ۲۰۰۰) و یک فصل دیگر برای اورلاندو مجیک بازی کرد. اویینگ در ۱۱ بازی ال استار حضور داشت و در سال ۹۰ بهترین بازیکن لیگ انتخاب شد.

مایکل جردن

جردن برای شیگاکو بولز در سال‌های ۸۴ تا ۹۳  و ۹۵ تا ۹۸ بازی کرد.  همچنین دو فصل در واشنگتن ویزارد حضور داشت. او ۶ بار (۹۸، ۹۷، ۹۶، ۹۳، ۹۲ و ۹۱) قهرمانی در لیگ را تجربه کرد. همچنین ۶ بار ارزشمندترین بازیکن انتخاب شد و ۱۱ بار عنوان بهترین NBA را به خود اختصاص داد.

جیسون کید

کید برای تیم‌های دالاس موریک (۹۶ – ۹۴)، فونیکس سان (۲۰۰۱ – ۹۶) ، نیوجرسی نت (۰۸ – ۲۰۰۱)، دالاس موریک (۱۲ – ۲۰۰۸) و نیویورک نیک (۱۳ – ۲۰۱۲) بازی کرد. زمانی که در نیوجرسی حضور داشت، فینال NBA را در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ تجربه کرد. او توانست در سال ۲۰۱۱ به همراه دالاس موریک در لیگ قهرمانان شود.

کارل مالون

مالون از سال 85 تا 2003 در یوتا جاز بازی کرد و در این سال به لس آنجلس لیکرز پیوست. یک فصل در این تیم حضور داشت. او توانست دو بار ارزشمندترین بازیکن فصل شود و 11 بار عنوان بهترین بازیکن این رقابت ها را به خود اختصاص دهد. مالون 14 مرتبه به بازی ال استار دعوت شد. او دومین بازیکن امتیاز آور تاریخ NBA است. بسکتبالیست آمریکایی 38 هزار و 928 امتیاز کسب کرد.

دواین وید

وید از سال ۲۰۰۳ تا به امروز در میامی هیت بازی کرده است که (۲۰۱۳ و ۲۰۱۲ ،۲۰۰۶) فاتح NBA شد و دو بار فینال را تجربه کرد. در سال‌های ۲۰۱۰  و ۲۰۰۹ در تیم سال قرار گرفت و ارزشمندترین بازیکن فینال ۲۰۰۶ نام گرفت. همچنین ۱۱ بار به بازی ال استار دعوت شد.

کوبی برایانت

برایانت از سال ۹۶ تا ۲۰۰۶ در لس آنجلس لیکرز حضور داشت. او توانست پنج بار در NBA قهرمانی را در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۰۹، ۲۰۰۲، ۲۰۰۱ ،۲۰۰۰ تجربه کند. برایانت دو بار به عنوان ارزشمندترین بازیکن فینال NBA انتخاب شد. ۱۱ بار عنوان بهترین بازیکن فصل را به خود اختصاص داد و سومین بازیکنی است که بیشترین امتیاز را کسب کرده است(۳۲ هزار و ۲۹۳).

لبرون جیمز

او در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ برای کلیولند کاوالیرز بازی کرد و سپس از این تیم جدا شد و چهار سال برای میامی هیت بازی کرد. جیمز در سال ۲۰۱۴ به کاوالیرز بازگشت و هم اکنون در این تیم حضور دارد. او دو بار فاتح NBA در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۲ شد و هشت بار عنوان بهترین بازیکن لیگ را به خود اختصاص داد. دو بار ارزشمندترین بازیکن فینال‌ها شد و هشت بار در تیم فصل NBA قرار گرفت.

تیم دانکن

دانکن عضو تیم سن آنتونیو اسپرز شد. او از سال ۹۷ تا ۲۰۱۶ برای این تیم بازی کرد و توانست پنج قهرمانی را کسب کند. همچنین دو بار جایزه ارزشمندترین بازیکن را به دست آورد. سه بار ارزشمندترین بازیکن فینال ها شد. همچنین ۱۴ بار در ال استار شرکت کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *