مهمترین‌های اجتماعی سادس در دوشنبه‌ای پرخبر


احداث اولین پارک هیجانی خاورمیانه در «میگون»، تعریض ۷۰ درصدی مسیر فشم، پیش بینی تداوم آلودگی هوای کشور تا هفته آینده، اعمال محدودیت‌های جدید برای رانندگان نو گواهینامه‌/ شماره‌گذاری 950 هزار خودرو، جزییات اجباری شدن پیوست سلامت برای طرح‌های کلان توسعه‌ای، تغییر الگوی مصرف از شیشه به سوی «ماری‌جوانا» و«گل» و پوشش خانواده گورخوابها در صورت نیاز از سوی کمیته امداد، سرخط مهمترین اخبار اجتماعی سادس در سیزدهمین روز دی ماه هستند.

به گزارش سادس، اداره اخبار اجتماعی سادس امروز بیش از 70 خبر را بر روی خروجی خود قرار داد که مهمترین این اخبار به شرح زیر است و اب کلیک بر روی عناوین هر یک می توانید به محتوای آن دسترسی پیدا کنید:

توسعه «مترو» و «اتوبوس»، اولویت‌های بودجه 96 شهرداری تهران

معاون مالی شهرداری تهران توسعه خطوط مترو و تامین ناوگان اتوبوسرانی را اولویت شهرداری تهران برای بودجه سال 96 اعلام کرد.

قدرت الله گودرزی در مورد بودجه سال 96 شهرداری تهران با بیان اینکه همچون سنوات گذشته  70درصد بودجه شهرداری معطوف به اعتبارات سرمایه‌ای و 30 درصد نیز در بخش هزینه‌ای صرف می‌شود گفت:  اواخر دی ماه یا اوایل بهمن ماه لایحه بودجه 96 شهرداری تهران برای بررسی تقدیم شورای شهر می‌شود و قسمت اعظم اعتبارات بودجه سال 96 به سمت توسعه خطوط مترو ، خرید و نوسازی اتوبوس و همچنین تکمیل  پروژه‌های معاونت عمرانی صرف خواهد شد.

احداث اولین پارک هیجانی خاورمیانه در «میگون»/تعریض ۷۰ درصدی مسیر فشم

سعید علی بخشی شهردار اوشان، فشم و میگون که اخیرا مهمان خبرگزاری سادس بود به بیان مسائل مختلفی پرداخت که احداث اولین پارک هیجانی خاورمیانه در میگون از این جمله است. وی با بیان اینکه در محدوده هملون میگون اولین پارک هیجانی خاورمیانه را پایه گذاری کردیم که در حال حاضر پل معلق آن به طول ۱۲۱ متر و ارتفاع ۱۱۷ متر در قالب فاز اول این پارک احداث شده است. وی با اشاره به افزایش درآمدهای این شهرداری از ۱۲ میلیارد به ۴۲ میلیارد تومان ظرف مدت سه سال به رغم رکود اقتصادی کشور و کاهش ۶۰ درصدی ساخت و سازها گفت: در میان شهرداری های کل کشور تنها شهرداری هستیم که ۸۱.۵ درصد بودجه برای کارهای عمرانی و تنها ۱۸.۵ درصد برای امور جاری اختصاص پیدا کرده است در حالی که در کل کشور معمولا ۴۰ درصد بودجه عمرانی و مابقی جاری درنظر گرفته می شود.

پیش بینی تداوم آلودگی هوای کشور تا هفته آینده

احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور پرداخت و با اشاره به اینکه از روز جمعه 17 دی تا یکشنبه 19 دی پایداری و سکون نسبی جو در اغلب مناطق کشور حاکم خواهد بود، از ناسالم شدن هوای شهرهای پرجمعیت و صنعتی خبر داد.

وی درباره وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 14 و 15 دی صاف همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 11 و یک درجه سانتیگراد و 9 و صفر درجه سانتیگراد پیش ‌بینی می‌شود.

اعمال محدودیت‌های جدید برای رانندگان نو گواهینامه‌/ شماره‌گذاری 950 هزار خودرو

سردار تقی مهری، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا امروز با اصحاب رسانه دیدار داشت و ضمن اعلام خبر  شماره‌گذاری بیش از 950 هزار خودروی سواری در 9 ماهه امسال به محدودیت‌های جدید برای تازه گواهینامه‌ گرفته‌ها اشاره کرد و گفت: افرادی که گواهینامه را دریافت می‌کنند تا سه ماه اجازه ندارند به تنهایی و بدون حضور افراد دارای گواهینامه رانندگی کنند. از ساعت 12 تا 5 صبح اجازه رانندگی ندارند و در جاده‌های برون شهری نیز اجازه رانندگی ندارند. همچنین آنها باید علامت احتیاط راننده مبتدی است را در جلو و عقب خودرو نصب کنند. 

وی با بیان اینکه این محدودیت برای گواهینامه‌های موتورسیکلت نیز وجود دارد، گفت: مدت این محدودیت ‌ها یکسال است و از ابتدای ماه آینده اجرایی خواهد شد و این موضوع به آموزشگاه‌ها و … ابلاغ می‌شود. همچنین اگر افراد در این مدت مرتکب تخلف شوند، گواهینامه‌شان توقیف و راننده مجددا به کلاس‌های آموزش رانندگی معرفی می‌شود.

اعمال قانون برای نیم‌میلیون خودروی فاقد معاینه فنی/معرفی ۱۵۰۰ خودروی پلاک مخدوش به مراجع قضایی

سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد با ۵۰۰ هزار خودروی فاقد معاینه فنی از ابتدای امسال در پایتخت و همچنین  اعمال قانون ۲۲ هزار خودروی دودزا در این مدت خبر داد و گفت: برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا نیز همواره جزو اولویت‌های پلیس بوده و درنیمه دوم سال نیز این امر تشدید می‌شود.

مهماندار با اشاره به فعالیت گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس راهور تهران برای برخورد با پلاک‌های مخدوش و پوشیده شده، اظهارکرد: در این مدت بیش از ۱۵۰۰ دستگاه خودروی سواری که رانندگانش اقدام به مخدوش کردن پلاکش کرده بودند توقیف شده و ضمن ارائه اعمال قانون رانندگان نیز به سبب جرمی که مرتکب شده‌اند به مراجع قضایی معرفی شدند.

جزییات اجباری شدن پیوست سلامت برای طرح‌های کلان توسعه‌ای

مهندس مهران خائفی رییس دبیرخانه پیوست سلامت وزارت بهداشت در گفت وگویی با سادس به جزییات اجباری شدن ارائه پیوست سلامت در طرح‌های کلان توسعه‌ای کشور پرداخته است.

به گفته رییس دبیرخانه پیوست سلامت وزارت بهداشت، این پیوست برای صاحبان صنایع، با توجه به سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، قانون برنامه پنجم توسعه و مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، الزام قانونی دارد.

راه‌اندازی رشته‌های جدید در کاردانش/ تکمیل پوشش هنرستان‌ها در مناطق آموزشی کشور

مصطفی آذرکیش، مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش از همکاری با سازمان محیط زیست برای راه‌اندازی رشته‌های جدید محیط زیستی در کاردانش خبر داد و گفت: در حال حاضر با سازمان میراث فرهنگی، جهادکشاورزی و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه فرش و سایر صنایع در حال تدوین استانداردهای مهارتی هستیم.

درد گورخوابهای نصیرآباد اعتیاد نبود/تغییر الگوی مصرف از شیشه به سوی «ماری‌جوانا» و«گل»

امروز  سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز  نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار کرد؛ ابراز نگرانی از مرگ‌ومیرهای ناشی از اوردوز، بررسی وضعیت تولد نوزادان دارای مادر معتاد در بیمارستانها، محدود شدن ارسال پیش‌سازهای ساخت مخدرهای صنعتی از ایران، عدم راه اندازی کمپ ترک اعتیاد دانش آموزی، تاسیس  مراکز درمان اعتیاد نوجوانان زیر 17 سال، آمار کشفیات مواد مخدر مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست است.

پوشش خانواده گورخوابها در صورت نیاز/ سفرهای استانی‌ام انتخاباتی نیست

پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز امروز در نشست خبری خود از برگزاری جشن خودکفایی 100 هزار نفر از مددجویان این نهاد با حضور رئیس جمهور ظرف دو هفته آینده خبر داد و در خصوص فعالیت‌های مجتمع اقتصادی نهاد متبوعش، برگزاری مجمع کل کمیته امداد در موعد مقرر در آبان ماه سال جاری، افزایش مستمری مددجویان، کاهش جامعه تحت پوشش این نهاد برای اولین بار، ضوابط پذیرش مددجو در کمیته امداد، انتشار تصاویر گورخواب‌های گورستان نصیرآباد شهریار، حواشی پیش آمده از رفتن به سفرهای استانی و راه اندازی اورژانس اجتماعی در این نهاد توضیحاتی ارائه کرد.

مجلس فردا، تکلیف تامین اجتماعی را روشن می‌کند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز امروز با خبرنگاران دیدار داشت و درباره ماده 86 برنامه ششم توسعه که قرار است فردا در مجلس شورای اسلامی بررسی شود سخن گفت. وی  با اشاره به پوشش ریسک‌های بلند مدت و کوتاه مدت بیمه شدگان از سوی تامین اجتماعی گفت: تابلوی سازمان تامین اجتماعی، بخش درمان و پوشش ریسک‌های کوتاه مدت است لذا تصمیم درباره جداسازی، آسیب‌های جدی به ماموریتهای سازمان و تامین منابع خواهد زد. طی 40 سال گذشته بارها ادغام ها و انفکاک‌ها انجام شده اما هیچ گاه نتوانسته مشکلات را حل کند. 

نوربخش با اشاره به برنامه ششم توسعه و ظرفیت آن برای ساماندهی نظام سلامت گفت: چندی پیش عدم تغییرات ساختاری در کمیسیون تلفیق تصویب شد و به صحن علنی نرفت و اطمینان دارم نمایندگان مجلس در خصوص عدم ادغام، عنایت کرده و به نظر کارشناسی دولت و کمیسیون تلفیق اعتماد خواهند کرد.

به گزارش سادس، پنج خبر پربازدید اداره اجتماعی سادس از طریق کلیک بر روی عناوین ذیل قابل دسترسی است:

اعمال قانون برای نیم‌میلیون خودروی فاقد معاینه فنی/معرفی ۱۵۰۰ خودروی پلاک مخدوش به مراجع قضایی

احداث اولین پارک هیجانی خاورمیانه در «میگون»/ تعریض ۷۰ درصدی مسیر فشم

اعمال محدودیت‌های جدید برای رانندگان نو گواهینامه‌/ شماره‌گذاری 950 هزار خودرو

پنچری وانت نیسان جان راننده‌اش را گرفت

ای کاش همه ما از روانسری‌های رئوف درس بگیریم

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *