دستگيري کلاهبردار 186 ميلياردي در البرز/ انهدام باند کلاهبرداري در پوشش پزشک و بيمار

فرمانده انتظامي استان از دستگيري فردي که در پوشش يک شرکت سرمايه گذاري اقدام به کلاهبرداري از 114 نفر از شهروندان به مبلغ 186 ميليارد ريال کرده بود خبر داد .

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار «کامراني صالح» در نشست خبري با اصحاب رسانه با اعلام اين خبر، گفت : در پي ارسال يک فقره پرونده جعل و کلاهبرداري از دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه 16 تهران بزرگ با هشت نفر شاکي به پليس آگاهي استان البرز ، دستگيري و شناسايي جاعل در دستور کار ماموران اين پليس قرار گرفت .

وي افزود : جزئيات پرونده و اظهارات شکات حاکي از آن بود که متهم با تاسيس يک شرکت صوري در امر سرمايه گذاري از 93 نفر بالغ بر 140 ميليارد ريال کلاهبرداري کرده است .

سردار کامراني صالح بيان داشت : در بررسي سوابق کاري متهم و فعاليت وي در استان البرز در نهايت با جمع آوري اطلاعات و پردازش تحقيقات پليسي ، مکان هاي تردد متهم در عظيميه کرج شناسايي شد .

اين مقام انتظامي گفت : بلافاصله دو اکيپ از ماموران اداره جعل و کلاهبرداري اين پليس به منطقه مذکور اعزام و پس از چندين ساعت مراقبت، متهم را سوار بر يک دستگاه خودروي کروز شناسايي کردند.

سردار کامراني صالح گفت : ماموران بلافاصله وارد عمل شده و در يک اقدام غافلگيرانه و با استفاده از شيوه و شگردهاي خاص پليسي خودرو را متوقف و متهم را دستگير کردند.

فرمانده انتظامي استان البرز خاطرنشان کرد : علاوه بر هشت نفر شاکي از تهران بزرگ ، 14 نفر نيز با در دست داشتن حکم جلب متهم از دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه سه کرج به اتهام 46 ميليارد و 300 ميليون ريال به اين پليس مراجعه کردند که در مجموع کلاهبردار دستگير شده به اتهام 186 ميليارد و 300 ميليون ريال کلاهبرداري از 114 نفر از شهروندان به دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه 16 تهران اعزام و از آنجا با قرار وثيقه 200 ميليارد ريالي روانه زندان شد.

انهدام باند کلاهبرداري کارت به کارت در پوشش پزشک و بيمار

سردار کامراني صالح در ادامه اين نشست خبري از انهدام باند کلاهبرداري کارت به کارت با عنوان پزشک و بيمار خبر داد و  اظهار داشت : در پي دريافت پرونده شکايت زني مبني بر کلاهبرداري کارت به کارت از وي پيگيري موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي شهرستان فرديس قرار گرفت .

اين مقام انتظامي افزود : شاکي در تحقيقات اوليه ماموران اظهار داشت که روز گذشته شخص ناشناسي از طريق تلفن همراه با وي تماس گرفته و با صداي نحيف و نالاني خود را فرزند کوچک او معرفي و ادعا کرد که تصادف کرده است.

وي گفت : با اتمام صحبت هاي نامبرده ، فرد ديگري که خود را پزشک معرفي مي کرد در تائيد صحبت هاي نفر اول گفت که فرزند او تصادف شديدي کرده و احتياج به عمل جراحي دارد و به واريز مبلغ 60 ميليون ريال به حساب بيمارستان احتياج دارد.

سردار کامراني صالح گفت : فرد تماس گيرنده با وارد کردن استرس فراوان به افراد، قدرت تصميم گيري از آن ها را سلب کرده و مالباخته که در آن لحظه به چيزي جز حادثه اي که براي فرزند و يا يکي از بستگانش پيش آمده فکر نمي کرد، مبلغ درخواستي را به صورت کارت به کارت به شماره حساب مورد نظر واريز کرده ، اما پس از مراجعه به بيمارستان متوجه کذب بودن خبر و کلاهبرداري تماس گيرنده مي شود .

وي افزود : با توجه به حساسيت موضوع ، اقدامات جهت شناسايي تماس گيرنده و مالک حساب بانکي انجام شد که در پي اقدامات اطلاعاتي پليس ، صاحب اصلي حساب درتهران شناسايي و با دريافت نيابت قضائي، نامبرده در يک عمليات غافلگيرانه دستگير شد .

سردار کامراني صالح گفت : متهم پس از انتقال به پليس آگاهي اظهار داشت که کارت عابر بانک خود را در ازاي دريافت مبلغي وجه نقد به يکي از همسايگان قديمي خود در شهرستان اشتهارد داده است که با شگردهاي خاص پليسي پاتوق وي در يکي از سفره خانه هاي سنتي شناسايي و طي يک عمليات غافلگيرانه دستگير شد .

فرمانده انتظامي استان البرز خاطرنشان کرد : متهم به 11 فقره کلاهبرداري با همين شيوه و شگرد به همراه سه نفر ازهمدستان خود اعتراف کرد و ساير همدستان او نيز در شهرستان فرديس و کرج دستگير شدند که پس ازتشکيل پرونده به مراجع قضائي تحويل داده شدند. ميزان کلاهبرداري از مالباختگان 444 ميليون ريال برآورد شده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *