احداث موزه تخصصی ورزش چوگان در اصفهان و تبریز


مسابقه چوگان ایرانی به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی

موزه اسب و چوگان در میدان نقش جهان اصفهان و خیابان پاستور تبریز احداث می شود.

به گزارش سادس و به نقل از فدراسیون چوگان، گلنار وکیل گیلانی رییس فدراسیون چوگان در نشست با روسا و نمایندگان هییت های استانی با تاکید بر حمایت جدی فدراسیون چوگان از برنامه‌هایی که باعث رشد و ترقی هر چه بیشتر این رشته در کشور می‌شود گفت: تا حد توان این آمادگی را داریم تا به هیئت‌های استانی در این راه کمک کنیم. هیئت‌ها بازوان فدراسیون در کشور هستند و قطعا با کمک یکدیگر می‌توانیم چوگان ایران را به جایگاه شایسته‌اش برسانیم.
رییس فدراسیون چوگان همچنین از آمادگی این فدراسیون جهت اعزام مربی و دامپزشک به استان‌های مستعد خبر داد و افزود: امیدوارم با این حمایت‌ها شاهد رشد و ترقی هر چه بیشتر این رشته در کشور باشیم.

همچنین در این نشست شه‌شهی رئیس هیئت چوگان استان آذربایجان شرقی از نامگذاری یکی از میادین شهر تبریز به نام چوگان خبر داد و گفت: ایجاد موزه اسب و چوگان در باغ امامی با قدمت ۱۰۰ ساله در خیابان پاستور تبریز نیز از دیگر برنامه‌های این هیئت است.

شاپوری رئیس هیئت استان تهران نیز طی سخنانی با اعلام خبر برگزاری مسابقات چوگان در دهه فجر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: استان تهران میزبانی مسابقات مختلف داخلی و خارجی را بر عهده داشته و امیدواریم شاهد میزبانی بسیار خوب از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی که قرار است اردیبهشت آینده برگزار شود باشیم و از عهده آن به خوبی بربیاییم.

همچنین زیرک دبیر هیئت چوگان استان اصفهان طی سخنانی به جایگاه ویژه ورزش اصیل چوگان در فرهنگ و تاریخ این استان اشاره کرد و گفت: موزه تخصصی چوگان در مجاورت میدان نقش جهان اصفهان ایجاد خواهد شد.
وی دیگر برنامه‌های هیئت استان اصفهان در جهت رشد و توسعه این رشته را آماده کردن مجموعه چوگان شهید تختی به صورت استاندارد و اجرای مسابقات نمادین چوگان در میدان چوگان نقش جهان با هدف جذب توریست و گردشگر و آشنایی هر چه بیشتر مردم با این رشته اصیل ایرانی عنوان کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *