۷ درصد بانک ها در صدد تاسیس فین تک

 

مدیر عامل بانک ملت گفت: بانک ها تنها ۱۰ درصد به سمت فین تک ها رفته اند و ۷ درصد بانک ها در صدد تاسیس فین تک ها بوده اند.

به گزارش سادس به نقل ازخبرهای بانکی، هادی اخلاقی فیض آثار امروز در پنل سخنرانی ششمین همایش سالانه الکترونیک و نظام های پرداخت با موضوع شرکای تجاری نوظهور بانک ها گفت: عنوان کرد: برنامه های نوآوری برای رشد فین تک ها و خلق ارزش برای آنها باید در دستور کا قرار بگیرد.

وی ادامه داد:بانک ملت تا پایان سال جاری ۹ محصول جدید بانکداری الکترونیک را رونمایی خواهد کرد و اجرای این طرح ها در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل بانک ملت افزود: بر اساس رویکرد این بانک طی ۱۰ سال گذشته توجه به بانکداری الکترونیک و فناوری روز در این عرصه دنبال می شود و در این راستا ما می توانیم با شرکت های فین تک که نوآوری و خلاقیت دارند شریک شده و همکاری کنیم.

وی گفت: در سنوات اخیر بانک ها به موضوع شرکای تجاری توجه ویژه داشته اند که بر اساس مطالعات صورت گرفته، سازمان ها بدون توجه به راهبرد شراکت نمی توانند مسیر را طی کنند بنابراین باید خود را جزئی از یک شبکه بدانند.

اخلاقی ادامه داد: دیجیتال، ضرورت بانکداری آینده است و به زودی هر جزء جهان هستی به شکلی با حوزه دیجیتال ارتباط پیدا می کند.

وی با بیان اینکه ضعف مهارت های منابع انسانی یک شبه اتفاق نمی افتد، اظهار داشت: ضعف نوآوری ، مشارکت و کمبود مدیران ارشد متخصص در حوزه دیجیتال و سیستم های قدیمی از چالش های نظام بانکی است.

مدیرعامل بانک ملت افزایش حملات سایبری و نفوذ و رخنه های امنیتی را از تهدیدهای بانکها برای توسعه روابط با شرکای کاری در حوزه دیجیتال ذکر کرد و گفت: استراتژی های نوین بانکداری و دیجیتال باید به صورت مداوم تغییر یابد در عین حال در عصر حاکمیت اکوسیستم ها، نیروی انسانی بانکها نیازمند مهارت، نوآوری و کارآفرینی هستند.

وی با اعلام اینکه برای نفوذ و حفظ قدرت در اکوسیستم های مالی بانکها استراتژی های ۸ گانه ای تدوین شده است، گفت: شراکت با شرکت ها، دانشگاه ها و اجرای برنامه های نوآورانه می تواند به بانک ها برای تهیه و توزیع محصولات جدید کمک کند.

اخلاقی بیان کرد: راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر می تواند مورد استفاده بانکها قرار گیرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *