کاسبی جاعل سکه‌های طلا از سکه افتاد +‌عکس

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که اقدام به راه‌اندازی کارگاه جعل سکه طلا و توزیع آن در میان صراف‌ها کرده بود، خبر داد.

به گزارش سادس، در تاریخ چهاردهم آذرماه امسال مالک یک صرافی در محدوده آریاشهر با مراجعه به کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس اعلام کرد که فردی اقدام به فروش ده‌ها سکه تقلبی طلای تمام بهار آزادی به او کرده است، که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع بدل اندازی به شیوه ضرب سکه تقلبی و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۳۶ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از چندی پیش، فردی به‌نام مهدی . س در چندین نوبت با مراجعه به صرافی من در منطقه آریاشهر اقدام به فروش سکه تمام بهار آزادی کرد و هربار او چندین سکه طلا برایم می آورد و طی این مدت مجموعا ۳۹ سکه تمام بهار آزادی وکیوم شده در بسته بندی های متعلق به صرافی‌های معتبر تهران و کشور از سوی این فرد به من فروخته شد.

شاکی پرونده در خصوص نحوه اطلاع از تقلبی بودن سکه‌ها گفت: برای فروش سکه‌ها به صرافی یکی از همکاران رفته بودم و به پیشنهاد او اقدام به باز کردن وکیوم تعدادی از سکه‌ها کرده و در آنجا متوجه شدیم تمامی سکه‌ها تقلبی است.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی با بهره‌گیری از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی مهدی . س متولد ۱۳۴۶ به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار شدند که پیش از این بارها به اتهام کلاهبرداری و ضرب و جرح عمدی، دستگیر و روانه زندان شده بود.

با بهره‌گیری از اطلاعات به‌دست آمده از سوابق متهم، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه مهدی .س در منطقه مرزداران کردند اما در مراجعه به این محل و انجام تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که مهدی .س از این مکان جابه‌جا شده و هیچگونه رد و نشانی مشخصی نیز از خود به جا نگذاشته است.

در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو سواری MVM نقره‌ای رنگ متعلق به مهدی شدند که بلافاصله دستور توقیف خودرو به همراه دستگیری سرنشینان خودرو در سیستم جامع پلیس ثبت شد.

سرانجام در تاریخ ۲۹ آذرماه امسال مأموران گشت آشکار پلیس آگاهی تهران بزرگ در منطقه جنت آباد موفق به شناسایی خودرو سواری MVM متعلق مهدی . س شده و با بررسی سوابق خودرو ، اقدام به توقیف خودرو و دستگیری راننده آن شدند.

پس از انتقال راننده خودرو توقیفی به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، مهدی . س شناسایی و در همان تحقیقات اولیه و پس از مواجه حضوری با شاکی پرونده ، صراحتا به فروش سکه‌های تقلبی به شاکی و اطلاع داشتن از تقلبی بودن تمامی سکه های فروخته شده اعتراف کرد  و گفت که سکه‌های تقلبی را از فردی به‌نام کامران در محدوده خیابان کریم خان تحویل گرفته و در ازای فروش هر سکه طلای تقلبی در طرح تمام بهار آزادی ، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان را برای خودش برداشته و مابقی پول به‌دست آمده از فروش هر سکه را به این شخص تحویل داده است.

در ادامه و با شناسایی محل فعالیت و تردد کامران در خیابان کریم خان، این شخص به هویت واقعی محمد . س۵۱ ساله شناسایی، دستگیر و در همان بازرسی اولیه از وی یک سکه طلای تقلبی طرح تمام بهار آزادی کشف شد.

در ادامه و با شناسایی محل فعالیت محمد . س یا همان کامران در پشت بام یک مجتمع تجاری در محدوده خیابان کریم خان، کارآگاهان موفق به شناسایی کارگاه ضرب سکه‌های تقلبی با استفاده از برند صرافی های معتبر کشور و تهران از سوی وی شدند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده، تمامی تجهیزات مورد استفاده در ضرب سکه های تقلبی و همچنین بسته بندی آنها توقیف و تمامی این تجهیزات به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر طرح شکایت رسمی اتحادیه فروشندگان و تولید کنندگان طلا، جواهرات و سکه تهران از متهم پرونده، گفت: علاوه بر طرح شکایت صورت گرفته از سوی اتحادیه مربوطه، مالکان چندین صرافی مطرح کشور نیز به عنوان شکات خصوصی اقدام به طرح شکات از متهم اصلی پرونده کرده و در حال حاضر، متهمان با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده و پرونده آنها نیز در شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۶ تهران، در حال رسیدگی است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *