تشکيل 3 هزار و 447 پرونده قاچاق کالا در پليس اصفهان

فرمانده انتظامي استان در نشست خبري با اصحاب رسانه از تشکيل 3 هزار و 447 پرونده قاچاق کالا و ارز در 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد رشد داشته است.

سردار عبدالرضا آقاخاني” گفت: يکي از اقدامات فرماندهي انتظامي استان کمک به دولت در راستاي تحقق شعار اقتصاد مقاومتي و مبارزه جدي با ورود کالاهاي خارجي قاچاق است که در اين زمينه طي 9 ماهه امسال تعداد سه هزار و 447 پرونده در پليس آگاهي استان تشکيل شده که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 4 درصدي روبه رو بوده است.

اين مقام مسئول عنوان داشت: در اين رابطه تعداد پرونده هاي بالاي 500 ميليون تومان 333 درصد، پرونده هاي بالاي 100 ميليون تومان 92 درصد و زير 100 ميليون تومان نيز با يک درصد و دستگيري قاچاقچيان کالا نيز با 6 درصد افزايش روبه رو بودند.

وي از توقيف 630 دستگاه خودروي سبک و سنگين حامل کالاي قاچاق در اين مدت خبر داد و گفت: لوازم صوتي و تصويري، قطعات يدکي وسايل نقليه، سيگار، البسه، لوازم آرايشي و بهداشتي و اسباب بازي ،بلوريجات، گوشي هاي موبايل، قطعات رايانه و مواد غذايي از عمده کالاهاي قاچاق توقيف شده توسط پليس استان بودند.

سردار آقاخاني گفت: موضوع مبارزه با قاچاق کالا به عنوان يکي از ماموريت هاي اصلي ما در سه ماهه باقي مانده از سال 95 خواهد بود و با جديت و قاطعيت بيشتري با اين موضوع مقابله خواهيم کرد تا ان شاء الله بتوانيم به اقتصاد و توليد کشور کمک کنيم.

اين مقام انتظامي از شناسنامه دار کردن انبارهاي دپوي کالا در سطح استان خبر داد و گفت: اين کار به منظور جلوگيري از نگهداري کالاهاي خارجي قاچاق در دستور کار پليس آگاهي استان قرار گرفته و از شهروندان هم انتظار داريم در صورتي که اطلاعي از نگهداري اين گونه کالاها دارند موضوع را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

فرمانده انتظامي استان تصريح کرد: به گفته صاحب نظران و اقتصاد دانان، برخورد قاطع پليس در ماه هاي اخير تاثير بسزايي در افزايش توليد و گرايش مردم به سمت مصرف کالاهاي ايراني داشته است.

وي ماموريت دوم اين فرماندهي در ماه هاي آينده را مبارزه با قاچاقچيان و توزيع کنندگان مواد مخدر و جمع آوري معتادان ولگرد عنوان کرد و بيان داشت: در 9 ماهه امسال مقدار 28 تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شد و دستگيري سوداگران مرگ نيز 38 درصد افزايش نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.

اين مقام مسئول در ادامه از کاهش 6 درصدي در مجموع متوفيان تصادفات رانندگي در 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: در درون شهر با 3 درصد و در راه هاي برونشهري نيز با کاهش 10 درصدي روبه رو بوديم.

سردار آقاخاني به تماس هاي مردمي با سامانه هاي 110 و 197 در مدت 9 ماهه امسال اشاره کرد و گفت: دراين مدت تعداد يک ميليون و 300 هزار نفر با مرکز فوريت هاي پليسي110 و هفت هزار و 420 نفر با سامانه 197 تماس برقرار کردند.

فرمانده انتظامي استان در خصوص عملکرد اين فرماندهي در آذرماه به خبرنگاران گفت: ميزان وقوع جرايم خشن در اين ماه 6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

وي از افزايش 2درصدي کشف سرقت و رشد 32 درصدي کشف مواد مخدر در آذرماه خبر داد و گفت: طي آذرماه امسال در تصادفات فوتي نيز با کاهش 41 درصدي و در مجموع متوفيان حوادث رانندگي با کاهش 35 درصدي روبرو بوديم.

وي از افزايش 59 درصدي تشکيل پرونده کلاهبرداري در استان خبر داد و گفت: عدم توجه مردم به اصولي که در معاملات ، صدور چک و خريد و فروش از طريق پايانه هاي فروش الکترونيکي و خريد هاي آن لاين بايد رعايت کنند باعث وقوع اين نوع کلاهبرداري ها شده است.

سردار آقاخاني عنوان داشت: آمارها نشان مي دهد 54 درصد تصادفات به وقوع پيوسته در جاده هاي استان طي 9 ماهه امسال به دليل خستگي و خواب آلودگي و 17 درصد به خاطر عدم توانايي در کنترل وسيله نقليه ناشي از عدم رعايت سرعت مطمئنه توسط رانندگان بوده است و در اين ميان 61 درصد خودروهاي مقصر نيز سواري ها بودند.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *