دعوت مردم به مشارکت، به منزله کاهش اقدامات پليسي نيست

فرمانده انتظامي استان گفت: دعوت مردم به مشارکت با نيروي انتظامي به منزله کاهش اقدامات پليسي نيست، بلکه با اين روش قصد داريم مردم را نيز در برقراري نظم و امنيت سهيم و همچون اعضاي يک پيکر براي آرامش جامعه تلاش کنيم.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “منوچهر امان اللهي” در حاشيه بررسي مشکلات شهروندان در سامانه 197 در مصاحبه با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت: اين سامانه از سال 79 با هدف رفاه حال شهروندان و ايجاد حس اعتماد و مشارکت آغاز به کار کرد و خوشبختانه با استقبال خوب مردم همراه شد.

وي ادامه داد: پليس خادم مردم است و مردم نيز بزرگترين سرمايه اجتماعي نيروي انتظامي هستند، از اين رو تمام توان خود را به کار مي گيريم تا با مشارکت اين سرمايه مهم و با همکاري ساير دستگاه هاي اجرايي، خدمتي مضاعف و مثمر ثمر ارائه دهيم.

سردار امان اللهي تصريح کرد: خدمت به مردم و رسيدگي سريع به پرونده هاي ارجاعي از اولويت هاي مهم پليس بوده و مسئله مهم تر تکريم ارباب رجوع مي باشد، که در اين راستا نيروي انتظامي طي سال هاي اخير تلاش کرده است با استانداردسازي و تعالي رفتار کارکنان، ارائه خدمات به مردم را بهبود ببخشد.

وي با بيان اينکه تغييـرات ناهماهنگ و ترکيب نامتـوازن ارکان و مؤلفه هاي دروني و بيروني در استان کرمانشاه، زمينه انحرافات اجتماعي را فراهم ساخته است، متذکر شد: متأسفانه نزاع هاي فردي و جمعي روند روبه رشدي را در پيش گرفته و خانواده هاي بسياري را با مشکل مواجه ساخته است. عملياتي شدن بيش از 11 هزار تماس با سامانه 197

فرمانده انتظامي استان متذکر شد: با وجود ماموريت هاي متعدد در حوزه انتظامي و تنوع و تکثر شيوه هاي ارتکاب جرم، خوشبختانه از لحاظ وقوع جرم و جنايت در جايگاه هجدهم کشور قرار گرفته ايم که حکايت از وضعيت مطلوب امنيتي استان دارد.

سردار امان اللهي خاطرنشان ساخت: هرچند پليس تمام امکانات و توان خود را در جهت برقراري نظم و امنيت بسيج کرده است، اما بدون مشارکت و همراهي مردم در مأموريت هاي خود موفق نخواهد شد و رسيدن به نقطه مطلوب را غيرممکن مي سازد.

وي در ادامه ثبت بيش از 16 هزار تماس با سامانه 197 را يادآور شد و تصريح کرد: از اين تعداد حدود 11 هزار مورد عملياتي و مابقي نيز راهنمايي و پاسخ داده شده است.

مقام ارشد انتظامي استان از افزايش 10 درصدي تماس با سامانه نظارت همگاني خبر داد و افزود: بيش از دو هزار نفر نيز از ابتداي سال جاري مراجعه حضوري داشته اند که از تعامل خوب مردم شريف استان با نيروي انتظامي حکايت دارد.

سردار امان اللهي بر لزوم ادامه همکاري شهروندان با پليس تأکيد کرد و گفت: دعوت مردم به مشارکت با نيروي انتظامي به منزله کاهش اقدامات پليسي نيست، بلکه با اين روش قصد داريم مردم را نيز در برقراري نظم و امنيت سهيم و همچون اعضاي يک پيکر براي آرامش جامعه تلاش کنيم.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *