كشف 550 تن انواع مواد مخدر در كشور

معاون مقابله با عرضه و امور بين الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور در “اراك” از كشف 550 تن انواع مواد مخدر در 9 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس ، سردار” اسدالله هادي نژاد” در جلسه كميته مقابله با عرضه مواد مخدر استان مركزي با اشاره به اولويت كشور در راستاي مقابله با مواد مخدر به عنوان يكي از مهم ترين آسيب هاي اجتماعي، افزود: ستاد مقابله با مواد مخدر با همكاري و تعامل دستگاه هاي امنيتي و نهادهاي ذيربط اقدامات گسترده اي را براي پيشگيري و مقابله با عرضه مواد افيوني در كشور انجام داده است.

وي با بيان اينكه افغانستان با توليد سالانه 90 درصد ترياك جهان، بزرگترين توليد كننده موادمخدر به شمار مي رود بيان داشت: باتوجه به همجواري اين كشور با جمهوري اسلامي ايران لازم است اقدامات مقابله اي گسترده اي در مرزهاي همجوار نيز صورت پذيرد.

سردار هادي نژاد با اشاره به اقدامات امنيتي مطلوب در مرزها اظهار داشت: با تمهيدات اجرايي انديشيده شده، بين 70 تا 80 درصد از كشفيات مواد مخدر در کشور مربوط به استان هاي مرزي كشور است.

وي تصريح كرد: 35 درصد از توليد ترياك افغانستان براي عبور وارد ايران مي شود كه لازم است با تشديد تمهيدات مقابله اي در مناطق مرزي كشور  مواد مخدر به داخل كشور راه پيدا نكند.

كشف 550 تن انواع مواد مخدر در 9 ماهه امسال در كشور

معاون مقابله با عرضه و امور بين الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور در ادامه اين جلسه از كشف 550 تن انواع مواد مخدر در 9 ماهه نخست امسال در كشور خبر داد و گفت: اين اقدامات حاصل تلاش و انسجام همه جانبه دستگاه ها در زمينه  مقابله با اين معضل خانمان سوز در كشور است.

وي خاطر نشان كرد: در راستاي دستگيري قاچاقچيان، لازم است با توجه به كسب مال اين افراد از طريق قاچاق مواد افيوني اموال اين افراد شناسايي و اقدامات لازم در اين زمينه انجام شود.

هادي نژاد با تاكيد بر افزايش تعاملات با دستگاه قضائي در راستاي مقابله با مواد مخدر اظهار داشت: براي تسهيل در روند اقدامات مقابله اي با معضل مواد مخدر، برنامه هاي مقابله اي به وپژه در استان هاي شرقي تخصصي شود که اين كار نيازمند همكاري و همراهي همه جانبه تمامي مسئولان است.

معاون مقابله با عرضه و امور بين الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور در پايان به تقويت کنترل گلوگاه ها در محورهاي داخلي كشور به عنوان عاملي مهم و بازدارنده در ورود مواد مخدر به كشور تاکيد داشت و افزود: تجهيز و طراحي اين گلو گاه هاي سيار در استان هاي شرقي از مهم ترين اقدامات كنترل در داخل كشور است كه لازم است به زودي اقدام شود. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *