ویژگی های گشت امنيت اخلاقي پلیس

 وزير کشور در خصوص ساز و کار گشت نامحسوس امنيت اخلاقي پلیس گفت: اين موضوع در رسانه ها با تمرکز بر موضوع عفاف و حجاب مطرح شد در حالي که اجراي اين طرح در حوزه هايي چون سرقت ، اخاذي ، درگيري و … نيز برنامه ريزي شده بود.
 به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، دکتر «رحماني فضلي» در حاشيه بيست و يکمين همايش سراسري فرماندهان، روسا و مديران ناجا در جمع خبرنگاران در خصوص ساز و کار گشت نامحسوس امنيت اخلاقي اظهار کرد: اين موضوع آن گونه که مطرح شد نبوده و در جهت تقويت نيروهاي اجرايي قرار بر اين بود از نيروهاي آماده و در ساعت استراحت در راستاي اجراي اين طرح بهره گيري شود.

وي افزود: اين موضوع در رسانه ها با تمرکز بر موضوع عفاف و حجاب مطرح شد در حالي که اجراي اين طرح در حوزه هايي چون سرقت ، اخاذي ، درگيري و … نيز برنامه ريزي شده بود. هر چند موضوع عفاف و حجاب نيز در اجراي اين طرح وجود دارد.

وي تأکيد کرد: يقينا يکي از محورهاي اجراي طرح گشت نامحسوس در کنار ساير موضوعات ،عفاف و حجاب است و با کساني که موضوعات اخلاقي را رعايت نمي کنند و در اين حوزه هنجارشکني مي کنند نيز برخورد مي شود.

رحماني فضلي با اشاره به اجراي طرح گشت نامحسوس امنيت اخلاقي عنوان کرد: اين موضوع يک موضوع بين بخشي است و دستگاه هاي متعددي در اجراي اين طرح مسئوليت دارند.

وي اضافه کرد: لذا اين موضوع به دليل بين بخشي بودن در شوراي امنيت مطرح و براي اثرگذاري بيشتر در شوراي اجتماعي نيز به بحث گذاشته مي شود تا مسئوليت دستگاه هاي متولي ديگر نيز تعريف و مشخص شود.

وزير کشور توضيح داد: طرح اين موضوع در شوراي امنيت در حهت مسئول سازي ديگر دستگاه ها در اين راستا است و نيروي انتظامي به تخلفاتي که در منظر عموم و جامعه رخ مي دهد تذکر داده و برخورد خواهد کرد و اقدامات ديگر دستگاه ها نيز بايد مشخص شود.

رحماني فضلي همچنين در خصوص آغاز به کار نمايشگاه کتاب در شهر افتاب نيز بيان کرد: نيروي انتظامي و وزارت کشور با مراکزي که موجب افزايش ترافيک مي شوند مخالف است.لذا فعاليت نمايشگاه شهر آفتاب در راستاي کاهش مشکلات ترافيکي مثمرثمر بوده و در تلاشيم ساير نمايشگاه ها نيز از ظرفيت شهر آفتاب بهره کافي و مطلوب را ببرند.

اين مقام مسئول در خصوص اين که شنيده شده در برخي از مرزها توسط منجنيق مواد مخدر رد و بدل مي شود پاسخ داد: نيروهاي مرزباني و انتظامي با آمادگي کامل در مرزها حضور دارند و هرگونه فعاليت و تحرکي را رصد مي کنند. امکان وقوع اين موضوع در سطح وسيع با توجه به حضور نيروي انتظامي در مرزها وجود ندارد.

وزير کشور همچنين در خصوص موضوع سوء قصد به کارمند وزارت امور خارجه ” محمود موسوي” و انتشار اين خبر در شبکه هاي مجازي گفت: با پيگيري اين موضوع مشخص شد گزارشي در خصوص سوء قصد به شخص مذکور وجود نداشته و اين موضوع مشخصا از نوع سرقت به شيوه زورگيري بوده که گاهي در جامعه شاهد هستيم و موضوع سوء قصد منتفي است.

رحماني فضلي همچنين در خصوص برگزاري مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز يادآور شد: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته انتخابات در امنيت برگزار شد و هيچ گونه ناامني نداشتيم.

وي در خصوص نقش ناجا در تحقق شعار سال با عنوان اقتصاد مقاومتي ؛ اقدام و عمل خاطر نشان کرد: بستر فعاليت اقتصادي امنيت است و يقينا اگر امنيت وجود نداشته باشد توسعه اقتصادي و اجتماعي و … محقق نخواهد شد.

وي ادامه داد: تأمين امنيت داخلي برعهده ناجا است و تمام تلاش مان استفاده از ظرفيت نيروي انتظامي براي رسيدن به امنيت پايدار است. تا هم سرمايه گذاران داخلي و هم سرمايه گذاران خارجي از اين بستر استفاده کنند.

وي همچنين در خصوص برگزاري برخي مراسم هاي مختلط در برخي از باغ ها عنوان کرد: قانون محدوديت مکاني و زماني ندارد و هر گونه فعاليت و اقدامي که برخلاف شئونات اسلامي باشد و ايجاد مزاحمت کند ناجا موظف به برخورد با آن است.

اين مقام مسئول يادآور شد: برخي از افراد سودجو باغات را در راستاي برگزاري مراسمات مختلط و خلاف شئونات در اختيار بعضي افراد قرار مي دهند که نيروي انتظامي با قاطعيت در برخورد با اين گونه اقدامات عمل مي کند.

وي همچنين در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران مبني بر وقوع درگيري هاي قومي در برخي مناطق خاطر نشان کرد: به هيچ عنوان درگيري قومي نداريم و موضوعات و درگيري هاي محلي نيز براساس موضوعات به نيروي انتظامي و قوه قضائيه ارجاع مي شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *