پنج اشتباه رایج ورزشکاران


دو ومیدانی

فاکتورهایی وجود دارند که باعث از بین رفتن تاثیر ورزش می‌شوند و می‌توانند فعالیتی که فرد در باشگاه داشته است را خراب کنند.

به‌ گزارش ‌سادس و به نقل از سایت  Independent، پنج اشتباه ورزشکاران می‌تواند تاثیر ورزش کردن آن‌ها را از بین ببرد.

تغذیه ورزشکار، میزان استراحت او و بسیاری از فاکتورهای دیگر می‌توانند همگی تاثیرگذار باشند.

پنج اشتباه ورزشکاران عبارتند از:

۱. کم آب نوشیدن

ورزشکاران باید بیش از حد عادی آب بنوشند. نوشیدن نوشیدنی‌های ورزشی که می‌توانند الکترولیت‌ها و گلیکوژن را تامین کنند نیز خوب است.

۲. نشستن در دیگر ساعات روز

اگر در دیگر ساعات روز فقط بنشینید بدن منقبض می‌شود و تاثیر ورزش از بین می‌رود. می‌توانید حرکاتی مانند حرکات کششی انجام دهید تا بدن فعال بماند و ضربان قلب بالا برود.

۳. کمبود خواب

خوابیدن به اندازه کافی بسیار مهم است. خواب به بدن امکان ترمیم شدن و ریکاوری می‌دهد. بیش‌ترین میزان ریکاوری در زمان خواب اتفاق می‌افتد. بنابراین استراحت مناسب بسیار مهم است.

۴. خوردن غذای چرب

غذاهای چرب هاضمه را کند می‌کنند. بنابراین نباید بعد از ورزش زیاد غذای چرب مصرف کنید. شما باید مواد غذایی مصرف کنید که راحت هضم شوند و وارد جریان خون شوند. بهتر است پروتیین و کربوهیدارت مصرف کنید که عضلات را تقویت کنند.

۵. انجام ندادن حرکات کششی

باید در طول روز حرکات کششی انجام دهید. عضلات برای یک ساعت منقبض شده‌اند، شما باید آن‌ها را از این حالت خارج کنید. در صورتی که حرکات کششی انجام ندهید دامنه حرکت عضلات شما کم می‌شود که در نهایت می‌تواند منجر به آسیب‌دیدگی‌ شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *