ساسان انصاری عصای دست سعداوی


دیدار تیم های فوتبال فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان

فولاد خوزستان که در ۴ دیدار نخست خود در لیگ نتوانسته بود نتایج مطلوبی کسب کند، با اضافه شدن ساسان انصاری و وحید طالب‌لو روند مثبتی را پیش گرفت و توانست خود را به جمع بالانشینان جدول اضافه کند و نیم نگاهی هم به گرفتن سهمیه آسیا داشته باشد.

به گزارش سادس، در ادامه بررسی عملکرد تیم‌ها در نیم فصل اول لیگ شانزدهم به سراغ فولاد خوزستان خواهیم رفت.

کلیات

فولادی‌ها این فصل بازیکن سابق تیم ملی را روی نیمکت خود می‌بیینند. نعیم سعداوی سرمربی جوان فولاد در این فصل با جوانگرایی توانسته نتایج خوبی کسب کند و حتی برنامه‌هایی نیز برای کسب سهمیه آسیا داشته باشد. فولاد که در ۴ دیدار ابتدایی خود نتوانست بردی کسب کند و حتی تبدیل به تنها تیمی شده بود که به ماشین سازی قعرنشین باخته است، با اضافه کردن نام ساسان انصاری و وحید طالب لو به لیست خود وضعیتش تغییر کرد و به جمع بالانشینان جدول رده بندی اضافه شد.

مربی

قرمزپوشان اهوازی که دو فصل دراگان اسکوچیچ را روی نیمکت داشتند، در ابتدای فصل و پس از عدم توافق با این مربی کروات تصمیم گرفتند از مربی بومی استفاده کنند که با سرمایه‌های فوتبال خوزستان آشنایی داشته باشد. نعیم سعداوی جوان روی نیمکت پرافتخارترین تیم خوزستان در تاریخ لیگ برتر نشست و علی رغم نتایج نه چندان مطلوب این تیم در ابتدای فصل، توانست شناخت خوبی از بازیکنان خود به دست آورد و با کمی تغییر تاکتیک نتایجی درخور هواداران خونگرم اهوازی کسب کند. سعداوی توانست با فولاد به رکورد ۱۱ بازی بدون شکست در لیگ شانزدهم برسد.

مدیریت

پس از دهکردی که ۸ سال در راس مدیریت این باشگاه قرار داشت و در اردیبهشت ماه سال ۹۴ به دلیل مشکلات مالی استعفا داد، علیرضا اژدری‌زاده به مدیرعاملی این باشگاه منصوب شد. اژدری‌زاده پیش از فولاد، مدیریت تیم فوتبال فولاد نوین خوزستان را برعهده داشت و توانست در اولین حضور فولاد نوین در لیگ دسته اول فوتبال ایران، این تیم را به لیگ برتر برساند اما به دلیل حضور تیم اول فولاد در لیگ جوانان خوزستانی نتوانستند بازی در بالاترین سطح فوتبال ایران را تجربه کنند.

بازیکنان

فولاد با در اختیار داشتن بازیکان باتجربه‌ای چون عبدالله کرمی، اسماعیل شریفات، ایوب والی و ماتیاس چاگو یکی از بهترین خارجی‌های لیگ در کنار بازیکنان جوان خوش آتیه‌ای چون عبدالله ناصری و یوسف وکیا لیست خود را برای شروع لیگ بست. اما پس از کسب نتایج ضعیف فولادی‌ها با برگرداندن مهاجم سابق خود ساسان انصاری و اضافه کردن وحید طالب لو هم توانستند خوب گل بزنند و هم عملکرد دفاعی خوبی داشته باشند. ساسان انصاری با ۱۲ گل بهترین گلزن لیگ شانزدهم و وحید طالب‌لو با واکنش‌های بی نظیرش یکی از بهترین دروازه‌بان‌های این فصل است. همچنین ساسان انصاری با گلزنی در ۷ دیدار پیاپی توانست رکورددار تاریخ لیگ برتر شود.

میانگین سنی: ۲۴.۴۸ 

تعداد برد و باخت: شاگردان سعداوی پس از انجام ۱۵ دیدار با ۵ پیروزی، ۷ تساوی و ۳ شکست در رتبه ششم جدول رده‌بندی قرار دارند. فولاد در خانه ۴ پیروزی، ۲ تساوی و ۲ شکست داشته است و توانسته در نیمی از دیدارهای خانگی خود به پیروزی دست یابد. اما در بیشتر بازی‌های خارج از خانه به تساوی دست یافته است. یک برد، ۵ مساوی و یک شکست و میانگین ۰.۳۸ امتیاز در هربازی خارج از خانه خود بدست آورده است.

گل زده: بازیکنان تیم فولاد خوزستان تا این مقطع از فصل توانسته اند ۲۱ بار دروازه حریفان خود را باز کنند که این نشان دهنده هجومی بودن این تیم خوزستانی است. میانگین گل زده فولاد در ورزشگاه خانگی خود ۱.۸۷ و در بازی‌های خارج از خانه ۱ گل در هر بازی است.

زمان‌ گل‌های زده شده:

۰-۱۵:  –

۱۵-۳۰: ۲ گل

۳۰-۴۵: ۷ گل

۴۵-۶۰: ۳ گل

۶۰-۷۵: ۳ گل

۷۵-۹۰: ۶ گل

گل خورده: فولاد در ۱۵ بازی لیگ شانزدهم، ۱۶ گل دریافت کرده است که آمار مناسبی برای یک تیم بالای جدولی نیست. از این ۱۶ گل، ۹ گل را در خانه دریافت کرده است و میانگین ۱.۲ گل خورده در هر بازی خانگی را دارد. همچنین در ۷ بازی خارج از خانه نیز ۷ گل دریافت کرده است.

آمار دقایقی که فولاد در آن دقایق گل دریافت کرده است:

۰-۱۵: ۲ گل

۱۵-۳۰: ۲ گل

۳۰-۴۵: ۴ گل

۴۵-۶۰: ۱ گل

۶۰-۷۵: ۴ گل

۷۵-۹۰: ۳ گل

گلزنان: آقای گل لیگ شانزدهم از این تیم خوزستانی است. ساسان انصاری که از هفته پنجم به این تیم اضافه شد با ۱۲ گل، آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران است. ایوب والی مدافع این تیم نیز دومین گلزن برتر فولادی‌ها با ۳ گل است.

کارت‌های زرد و قرمز: شاگردان سعداوی تا این مقطع فصل ۲۸ بار با کارت زرد داور جریمه شده‌اند. محمود مطلق‌زاده نیز تنها کارت قرمز فولاد در این فصل را در دقیقه ۹۲ دیدار این تیم با استقلال خوزستان دریافت کرده است. همچنین خشن ترین بازیکن فولاد خوزستان نیز عبدالله کرمی است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *