اکبری: با رزومه نمی‌توان سرمربی هندبال را انتخاب کرد


عباسعلی اکبری سرپرست هندبال

سرپرست فدراسیون هندبال گفت: اگر می‌خواهیم بنیان فنی تیم ملی بانوان قوی شود باید بازی‌های تدارکاتی داشته باشیم.

عباسعلی اکبری در گفت‌وگو با سادس، زمان تشکیل کمیته‌ فنی را این هفته‌ اعلام و اظهار کرد: من از ابتدای سرپرستی‌ام در فدراسیون هندبال، اعلام کردم که کادرفنی تیم‌های ملی را در تمام رده‌ها کمیته‌ فنی انتخاب خواهد کرد و این اتفاق به زودی خواهد افتاد. به دلیل حضور تیم هندبال بانوان  و آقایان در مسابقات کشورهای اسلامی باکو ما در زمان  تشکیل کمیته‌ فنی تسریع کردیم و ظرف این هفته‌ جلسه کمیته‌ فنی تشکیل خواهد شد.

سرپرست فدراسیون هندبال در ادامه خاطر نشان کرد: برخی از دوستان اعضای کمیته‌ فنی را پیشنهاد کردند و بنابراین تشکیل این کمیته‌ را در دستور کار قرار دادیم و ان‌شاء‌الله به زودی کادرفنی تیم‌ ‌ملی در همه رده‌های سنی مشخص خواهد شد. البته بسته به دستور جلسات در اولین یا دومین جلسه موضوع کادر فنی تیم‌های ملی مطرح خواهد شد.

اکبری انتخاب سرمربی تیم‌ ‌ملی را نیز از وظایف کمیته‌ فنی دانست و توضیح داد: برای انتخاب سرمربی نیز خرد جمعی تصمیم خواهد گرفت. از گذشته این اتفاق بوده و من نیز همیشه اعلام کردم که تصمیم گیری در مورد کادرفنی تیم‌های ‌ملی توسط کمیته‌ فنی صورت خواهد گرفت.  اما اگر نیاز به استفاده از مربی خارجی داشته باشیم با یک روزمه نمی‌شود سرمربی خارجی انتخاب کرد. باید بازی و عملکرد مربی از نزدیک مورد ارزیابی قرار بگیرد. رزومه فنی و نظرات اعضای کمیته‌ فنی باید بررسی شود و برای انتخاب سرمربی خارجی به نتیجه‌ رسید.

او در مورد میزبانی دیدارهای تدارکاتی برای تیم‌ ‌ملی بانوان، تصریح کرد: پیشنهادهایی برای آمدن تیم بانوان قزاقستان به ایران شده است. اکنون ما هم پیگیر ماجرا هستیم تا این اتفاق بیافتد. اگر بخواهیم بنیان فنی تیم بانوان قوی شود باید بازی تدارکاتی داشته باشیم با توجه به شرایط موجود در کشور ما مقرر است با دو کشور برای دیدار تدارکاتی به نتیجه‌ برسیم.

سرپرست فدراسیون هندبال  در خصوص زمان برگزاری این دیدارهای تدارکاتی افزود: برگزاری این دیدارها نیاز به یک روند دارد. اگر قرار باشد این میزبانی انجام شود باید روند اجرایی انجام شود و به تصویب شورای برون مرزی برسد. تا این روند اجرا نشود ما نمی توانیم کاری کنیم. ما شرایط را از لحاظ امکانات مالی مهیا کرده‌ایم و بعد از این کادرفنی و کادر بانوان باید برای انتخاب کشور و تیم به نتیجه‌ برسند تا در شورای برون مرزی مطرح و مجوزهای لازم را دریافت کنیم.

او می‌گوید اگر تیم‌ ‌ملی وجود داشت قطعا به هلند می رفت. او در این باره ‌اضافه کرد: اگر تیم‌ ‌ملی وجود داشت باید این اتفاق برایشان می افتاد و ما قطعا این کار را می کردیم. تیم شهرداری کاشان با توجه به این که خیل عظیمی از بازیکنان ملی‌پوش را داشت این تصمیم گیری با توجه به بازه زمانی انجام شد و این تیم به عنوان نماینده ایران به این رقابت‌ها اعزام شد. کسب عنوان هفتمی هم طبیعی بود. همیشه شرایط مهیا نیست.

اکبری حواشی موجود در هندبال را شرایط خوب ندانست و گفت‌: حواشی که برخی برای هندبال کشور ایجاد می‌کنند شرایط خوبی برای خانواده‌ هندبال نیست. گاها برخی از پرسش‌ و پاسخ‌ها و وارد کردن برخی ملی‌پوشان به حواشی خوب نیست. من اعتقاد دارم که اکنون شرایط خوبی مهیا شده و باید اجازه داد تا انتخابات فدراسیون به خوبی برگزار شود و رییس جدید، فدراسیون را تحویل بگیرد و اتفاق خوبی برای کشور ما ایجاد شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *