«عقیم سازی» مغایر «حقوق شهروندی» است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد نسبت به طرح موضوع عقیم سازی کارتن خواب‌ها و زنان روسپی گفت: در هیچ کجای دنیا پروتکل عقیم سازی به معنای فقرزدایی نیست بلکه کاملا نشان از ناتوانی در از بین بردن فقردارد و مغایر با حقوق شهروندی است.
به گزارش سادس به نقل از فرهنگ نیوز، معصومه آباد، عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با شهر فردا، اظهار داشت: با توجه به اینکه به تازگی شاهد رونمایی از منشور حقوق شهروندی بودیم، مطرح کردن موضوع عقیم سازی که مصداق بارز ضایع شدن حقوق فردی است، درست نیست.
وی افزود: به بهانه اینکه زنی روسپی یا کارتن خواب است نمی توانیم او را از حقوق اصلی خود یعنی فرزند داشتن منع کنیم. این کار در شان کشور مسلمانی چون ما نیست.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در همه کشورهای دنیا اعتیاد و روسپی گری را نوعی بیماری می دانند که باید درمان شود، تصریح کرد: نباید به این علت که نمی توانیم مسئله را حل کنیم، کلا صورت مسئله را پاک کنیم. شاید به صورت اختیاری خانواده ای بخواهد چنین کاری را انجام دهد که با استفاده از روش های قانونی ممکن است اما اینکه بخواهیم به اجبار فردی را از حق فرزندآوری محروم کنیم درست نیست.
وی بر این باور است که عقیم سازی زنان خیابانی و کارتن خواب به این معناست که پذیرفته ایم این زنان قرار است تا ابد در این وضعیت بمانند یا اینکه مشکل خود را به فرزندشان هم مانند یک بیماری مسری انتقال دهند.
عضو شورای شهر تهران یادآور شد: روش های دیگری برای پیشگیری از بارداری وجود دارد که شانس برگشت هم دارند و می توان از این روش ها استفاده کرد اما با عقیم سازی فرد دیگر تا پایان عمرش نمی تواند بچه دار شود.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *