جمعيت كارگري، سرمايه اجتماعي و كليدي پليس در ثبات امنيت

 فرمانده انتظامي استان در ديدار با مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به آموزه هاي مكتبي اسلام در تقدس جايگاه كارگران گفت: جمعيت كارگري سرمايه اجتماعي و كليدي براي پليس در ثبات امنيت است.
به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ” كيومرث عزيزي” در اين ديدار كه به مناسبت هفته كار و كارگر انجام پذيرفت، بيان داشت: در اقتصاد مقاومتي سه عنصر برنامه جامع، نيروي انساني و مديريت کارآمد زمينه ساز دست يابي به اهداف مورد نظر است كه در اين بستر يکي از مهم‌ترين اقدامات پيش روي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي توجه به امنيت شغلي كارگران است كه بايد همواره از سوي مديران مورد توجه و واكاوي هدفمند قرار گيرد.

عزيزي، تاكيد كرد: با توجه به اين كه استان مركزي چهارمين قطب صنعتي كشور است، به همين منظور بايد تثبيت و تقويت حضور صنعت استان در بازارهاي جهاني، افزايش يابد و ميزهاي تجاري با صنعتگران، تاسيس شرکت هاي حمل و نقل بين المللي، شناسايي بازارهاي هدف و رقابت پذيري و توليد محصولات با کيفيت در دستور کار جدي مديران صنعتي استان قرار گيرد.

وي نقش کارگران را در تحقق اقتصاد مقاومتي و برون رفت از مشکلات اقتصادي بي بديل دانست و گفت: جامعه كارگري در سنگر كار و توليد، با صبر، ايثار، استقامت، اعتقادي راسخ و سرشار از عشق به ولايت هميشه ايام، چه در زمان جنگ تحميلي و چه در زمان كنوني، نقش خود را به خوبي ايفا كرده است.

فرمانده انتظامي استان مركزي با اشاره به نقش كارگران در پيشگيري از آسيب‌ها و امنيت جامعه، جمعيت كارگري را يك سرمايه اجتماعي و كليدي براي پليس دانست و افزود: پليس همواره با تعامل سازنده و هدفمند با تلاشگران عرصه کار، سعي دارد در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي جامعه تلاش کند.

اين مقام ارشد انتظامي استان مركزي خاطر نشان كرد: در آموزه هاي مكتب اسلام، نگاه به كار و كارگر همواره نگاهي مقدس بوده و بر حفظ جايگاه ارزشي كارگر و حقوق انساني او تاكيد شده است.

وي، مردم را كانون اصلي امنيت اجتماعي برشمرد و اظهار داشت: استفاده از عوامل قهرآميز به تجربه ثابت شده است كه چندان داراي پايداري و دوام آن نبوده و همواره ثبات و پايداري امنيت در جامعه تنها از رهگذر نهادينه کردن آن در جامعه و احساس مشارکت و مسئوليت پذيري عمومي در قبال امنيت اجتماعي حاصل شده است.

فرمانده انتظامي استان مركزي در ادامه، شوراي معتمدان پليس را ظرفيتي براي حل مشکلات مردم و يکي از راهبردهاي محوري پليس خواند و گفت: هدف از اجراي اين طرح، جلب مشارکت و بهره برداري از ظرفيت معتمدان محله ها در راستاي پيشگيري از جرايم، معضلات و آسيب هاي اجتماعي است.

ثبات امنيت موجب جذب سرمايه‌ هاي اقتصادي است

مهندس “ناصر شيخي” مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مركزي نيز در اين ديدار بر تعامل هرچه بيشتر پليس با جوامع مختلف كارگري تاكيد و بيان كرد: توسعه زير ساخت هاي كارگري در بستر همكاري دستگاه هاي فرهنگي، تبليغات مناسب و مشاركت گسترده دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي، ارتقاء امنيت ملي را به همراه خواهد داشت.

وي اضافه كرد: نيروي انتظامي توانسته است همواره نقش خود را در اين زمينه به خوبي ايفا کند و با تعامل و همكاري هميشگي با كارگران از ظرفيت هاي آنان در راستاي ارتقاء امنيت جامعه به خوبي بهره مند شود.

شيخي با بيان اين که امنيت اجتماعي موجب جذب و کشش سرمايه‌ هاي اقتصادي مي‌ شود، اظهار داشت: پليس استان همواره با برقراري امنيت مطلوب توانسته است، نقش خود را به خوبي در راستاي فعاليت صنعتگران خارجي و شركتها وكارگاه هاي توليدي در قطب هاي مختلف صنعتي استان مركزي ايفا کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *