جمعیت کارگری، سرمایه اجتماعی و کلیدی پلیس در ثبات امنیت

 فرمانده انتظامی استان در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آموزه های مکتبی اسلام در تقدس جایگاه کارگران گفت: جمعیت کارگری سرمایه اجتماعی و کلیدی برای پلیس در ثبات امنیت است.
به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” کیومرث عزیزی” در این دیدار که به مناسبت هفته کار و کارگر انجام پذیرفت، بیان داشت: در اقتصاد مقاومتی سه عنصر برنامه جامع، نیروی انسانی و مدیریت کارآمد زمینه ساز دست یابی به اهداف مورد نظر است که در این بستر یکی از مهم‌ترین اقدامات پیش روی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به امنیت شغلی کارگران است که باید همواره از سوی مدیران مورد توجه و واکاوی هدفمند قرار گیرد.

عزیزی، تاکید کرد: با توجه به این که استان مرکزی چهارمین قطب صنعتی کشور است، به همین منظور باید تثبیت و تقویت حضور صنعت استان در بازارهای جهانی، افزایش یابد و میزهای تجاری با صنعتگران، تاسیس شرکت های حمل و نقل بین المللی، شناسایی بازارهای هدف و رقابت پذیری و تولید محصولات با کیفیت در دستور کار جدی مدیران صنعتی استان قرار گیرد.

وی نقش کارگران را در تحقق اقتصاد مقاومتی و برون رفت از مشکلات اقتصادی بی بدیل دانست و گفت: جامعه کارگری در سنگر کار و تولید، با صبر، ایثار، استقامت، اعتقادی راسخ و سرشار از عشق به ولایت همیشه ایام، چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در زمان کنونی، نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به نقش کارگران در پیشگیری از آسیب‌ها و امنیت جامعه، جمعیت کارگری را یک سرمایه اجتماعی و کلیدی برای پلیس دانست و افزود: پلیس همواره با تعامل سازنده و هدفمند با تلاشگران عرصه کار، سعی دارد در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی جامعه تلاش کند.

این مقام ارشد انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در آموزه های مکتب اسلام، نگاه به کار و کارگر همواره نگاهی مقدس بوده و بر حفظ جایگاه ارزشی کارگر و حقوق انسانی او تاکید شده است.

وی، مردم را کانون اصلی امنیت اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: استفاده از عوامل قهرآمیز به تجربه ثابت شده است که چندان دارای پایداری و دوام آن نبوده و همواره ثبات و پایداری امنیت در جامعه تنها از رهگذر نهادینه کردن آن در جامعه و احساس مشارکت و مسئولیت پذیری عمومی در قبال امنیت اجتماعی حاصل شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه، شورای معتمدان پلیس را ظرفیتی برای حل مشکلات مردم و یکی از راهبردهای محوری پلیس خواند و گفت: هدف از اجرای این طرح، جلب مشارکت و بهره برداری از ظرفیت معتمدان محله ها در راستای پیشگیری از جرایم، معضلات و آسیب های اجتماعی است.

ثبات امنیت موجب جذب سرمایه‌ های اقتصادی است

مهندس “ناصر شیخی” مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این دیدار بر تعامل هرچه بیشتر پلیس با جوامع مختلف کارگری تاکید و بیان کرد: توسعه زیر ساخت های کارگری در بستر همکاری دستگاه های فرهنگی، تبلیغات مناسب و مشارکت گسترده دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی، ارتقاء امنیت ملی را به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی توانسته است همواره نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کند و با تعامل و همکاری همیشگی با کارگران از ظرفیت های آنان در راستای ارتقاء امنیت جامعه به خوبی بهره مند شود.

شیخی با بیان این که امنیت اجتماعی موجب جذب و کشش سرمایه‌ های اقتصادی می‌ شود، اظهار داشت: پلیس استان همواره با برقراری امنیت مطلوب توانسته است، نقش خود را به خوبی در راستای فعالیت صنعتگران خارجی و شرکتها وکارگاه های تولیدی در قطب های مختلف صنعتی استان مرکزی ایفا کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *