مهمترین اخبار اداره اجتماعی در روز یکشنبه


بررسی چالش‌های پولی وزارت بهداشت، شرط پلیس برای تردد خودروهای هیبریدی در طرح ترافیک، اعلام نحوه صدور دفترچه بیمه سلامت برای معتادان و کارتن‌خواب‌ها و ارائه طرح جامع "توانمندسازی زنان سرپرست خانوار" به شورای اجتماعی کشور از جمله اخباری بودند که سرویس اجتماعی سادس در روز یکشنبه به آنها پرداخت.

به گزارش سادس، سرویس اجتماعی سادس در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۰ خبر را روی خروجی خود قرار داده است که تیتر برخی از آن‌ها در زیر آمده‌ و با کلیک روی تیتر هر خبر متن کامل آن نیز در دسترس است:

کاهش آلودگی هوای تهران تا پایان امروز/ فردا صبح پایتخت غبار آلود است؛ محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه تا ساعت 15 امروز شاخص کیفیت هوا نسبت به میانگین صبح کاهش یافته و به 147 رسیده است، گفت: تا پایان امروز شاخص کیفیت هوا روند کاهشی خواهد داشت.

وی افزود: فردا صبح باز هم با روند افزایش غلظت آلایندگی هوا مواجه بوده و هوا کمی غبارآلود است؛ اما کیفیت هوا در همان شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس باقی می‌ماند.

در عین حال در پی آلودگی هوا، ایوب زارع، رییس اداره محیط زیست شهرستان رباط کریم، گفت: تعطیلی معادن شن و ماسه تا برقراری شرایط مطلوب جوی یکی از مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا بود که در این راستا فعالیت تمامی معادن شن و ماسه استان تهران از امروز تعطیل شد. متن کامل این خبر را می‌توانید با کلیک بر روی لینک تعطیلی معادن شن و ماسه استان تهران در پی آلودگی هوا مشاهده کنید.

سرویس اجتماعی سادس همچنین امروز در یکی از خبرهایش با تیتر از داعیه سلطنت بیمه‌ها تا آنارشیسمی که در نظام سلامت رخنه کرده است، به چالش جدی وزارت بهداشت در زمینه مطالبات بیمارستان‌های دولتی از بیمه‌ها اختصاص داد که در این خبر دکتر عباس آقازاده، رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، معتقد است؛ عدم وجود منابع پایدار و کافی در حوزه سلامت یکی از علل ایجاد چنین مسائلی است که می‌تواند به آنارشیسم و هرج‌ومرج در حوزه سلامت کشور منجر شود، همانطور که در پیش از دولت یازدهم نیز با این موضوعات مواجه بودیم.

چالش اصلی وزارت بهداشت در درمان اعتیاد ناشی از مخدرهای صنعتی و روانگردان؛ حمیدرضا فتحی، رئیس اداره پیشگیری و درمان سوءمصرف مواد وزارت بهداشت، مهم‌ترین چالش در درمان اعتیاد ناشی از مصرف مخدرهای صنعتی و روانگردان‌ها را، درمان روانشناختی طولانی مدت و همچنین پرهزینه بودن آن اعلام کرد.

سرهنگ مسعود جبارزاده، رییس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به مجاز یا غیرمجاز بودن ورود خودروهای هیبریدی به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک پاسخ داد. برای اطلاع از جزییات این موضوع می‌توانید روی لینک شرط پلیس برای تردد خودروهای هیبریدی در طرح ترافیک کلیک کنید.

سقوط آزاد زن میانسال از طبقه شانزدهم برجی در تهران امروز خبرساز شد و داستان از این قرار بود که در ساعت ۱۴:۳۰ روز گذشته خانمی حدودا ۵۰ ساله بر اثر سقوط از محل سکونتش در طبقه شانزدهم برج فرهنگیان فوت کرد. این حادثه به دلیل درگیری زن با شوهرش رخ داده و طبق اظهارات همسر فرد متوفیه در یک لحظه و با شدت گرفتن درگیری میان آنها، متوفیه به سمت پنجره رفته و خودش را از طبقه شانزدهم به پایین پرتاب کرده است.

احمدرضا ریاضیات، مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران نحوه صدور دفترچه بیمه سلامت برای معتادان و کارتن خواب‌ها را به منظور دریافت خدمات درمانی را تشریح کرد و گفت: هر کدام از این افراد که دارای شماره ملی هستند، می‌توانند با مراجعه به وب سایت سازمان بیمه سلامت ایران یا دفاتر پیشخوان دولت، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

آخرین مهلت ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان در مسابقات فرهنگی و هنری؛ مهدی علی‌اکبرزاده، مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش از ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان برای شرکت در مسابقات فرهنگی و هنری برای نخستین بار خبر داد و گفت: پیش بینی ما ثبت نام بیش از 7.5 میلیون نفر در مسابقات انفرادی و گروهی است.

شهیندخت ملاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به سادس گفت که طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را با اولویت 15 استان به دبیرخانه شورای اجتماعی کشور ارایه داده‌ایم. برای دسترسی به متن کامل این خبر می‌توانید روی تیتر ارائه طرح جامع “توانمندسازی زنان سرپرست خانوار” به شورای اجتماعی کشور کلیک کنید.

میثم مظفر، رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از بازمهندسی ایستگاه‌های تاکسی در پایتخت با کمک مراکز علمی خبر داد و گفت: ظرفیت ناوگان تاکسیرانی در برخی خطوط مازاد است و بر همین اساس بازمهندسی 700 خط تاکسی را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ چرا که علاوه بر ظرفیت مازاد، برخی از خطوط تاکسی به دلیل ایجاد پایانه مترو و اتوبوس موضوعیت خود را از دست داده‌اند و بر همین اساس بازمهندسی ایستگاه‌های تاکسی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

ورود 65 واگن جدید به مترو؛ فردا؛ دکتر مازیار حسینی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود 65 دستگاه واگن متروی ساخت کارخانه واگن سازی تهران به خطوط متروی پایتخت از ظهر فردا خبر داد و گفت: با ورود این واگن ها، ظرفیت ناوگان ریلی تهران بالغ بر 225 هزار نفر در روز افزایش می‌یابد.

حسینی با بیان این که واگن‌های جدید، بلافاصله وارد خطوط پر مسافر مترو می‌شوند، گفت: آنها به سهم خود می‌توانند تا حدی از سرفاصله ورود قطارها به ایستگاه‌ها را کاهش و ظرفیت جا به جایی مسافر در ایستگاه‌ها را افزایش دهند.

برگزاری کنگره ملی مدیریت امور جوانان در اواخر ماه‌ جاری، سید جواد رضوی، مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان به سادس، گفت: کنگره ملی مدیریت امور جوانان اواخر ماه جاری در تهران برگزار می‌شود.

پنج تیتر پر بازدید اداره اجتماعی سادس تا لحظه مخابره این خبر، به شرح زیر است که با کلیک بر روی هر یک از آنها می‌توانید به متن کامل‌شان دسترسی یابید:

نجات معجزه آسای راننده پراید از تصادف با تریلی+عکس 

شرط پلیس برای تردد خودروهای هیبریدی در طرح ترافیک

نحوه صدور دفترچه بیمه سلامت برای معتادان و کارتن خواب‌ها

چالش اصلی وزارت بهداشت در درمان اعتیاد ناشی از مخدرهای صنعتی و روانگردان

آغازجریمه پارک حاشیه‌ای و دوبله خوردوها با دوربین‌های سیار

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *