از ظرفیت‌های بانوان در بخش‌های مختلف مدیریتی استفاده شود


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر حضور گسترده بانوان در بخش‌های مختلف جامعه گفت: باید از ظرفیت‌های بانوان در بخش‌های مختلف مدیریتی استفاده شود.

به گزارش سادس،‌ علی ربیعی در جلسه امروز (یکشنبه) فراکسیون زنان مجلس ضمن استقبال از افزایش جلسات این وزارتخانه با فراکسیون زنان مجلس اظهار داشت: اکثر موضوعات مربوط به فراکسیون زنان مجلس مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است؛ از این رو این وزارتخانه از افزایش جلسات در این راستا استقبال می‌کند.

وی با تاکید بر گسترش حضور زنان در بخش‌های مدیریتی جامعه گفت: ما موافق حضور زنان در پست‌های مدیریتی جامعه و دستگاه‌های مختلف هستیم؛ در این راستا در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از مدیران زن بهره گرفته‌ایم.

ربیعی تاکید کرد: ما بر حضور گسترده زنان در جامعه و همچنین افرادی که صدایشان در جامعه خاموش است، تاکید داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر نظام یکپارچه رفاه خطاب به نمایندگان گفت: نظام یکپارچه رفاه را مراقب باشید، به عنوان کسی که فکر می‌کنم باید بلندگوی فقرا و ضعفا باشیم می‌گویم از این نظام یکپارچه رفاه مراقبت کنیم.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه روز یکشنبه فراکسیون امید مجلس که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد از ربیعی خواست در راستای حمایت از بانوان و به کارگیری آنان در پست‌های مدیریتی گام بردارد.

پروانه سلحشوری در این رابطه گفت: طرح جامع توانمندسازی زنان در فراکسیون زنان مجلس تصویب شده است و تصویب این طرح یکی از دستاوردهای مثبت این فراکسیون است.

وی افزود: طرح جامع توانمندسازی زنان طرحی در راستای حمایت از ظرفیت‌های بانوان در زمینه‌های مختلف است که از طرح‌های حمایتی جامعه زنان محسوب می‌شود.

سلحشوری یادآور شد: ما از مسوولان می خواهیم که مطالبات زنان را به صورت جدی پیگیری کنند زیرا زنان قشر تاثیرگذار جامعه هستند.

سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران در مجلس نیز در این جلسه گفت: در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف آن طور که باید بانوان به کار گرفته نشده‌اند، در این راستا ما خواهان به کارگیری زنان در پست‌های مدیریتی این وزارتخانه‌ها هستیم زیرا نیروهای خوبی در دستگاه‌های مختلف هستند که می‌توانند در پست‌های مدیریتی به کار گرفته شوند.

پروانه مافی دیگر نماینده تهران نیز از ربیعی خواست که به موضوع اشتغال خصوصا اشتغال برای زنان توجه ویژه‌ای شود.

فاطمه ذوالقدر یکی دیگر از نمایندگان تهران نیز در این نشست به وضعیت معیشتی کارگران زن اشاره کرد و گفت: کارگران زن امروز با مشکلات زیادی مواجه هستند و ما می خواهیم به موضوع مرخصی زایمان و بیمه این افراد توجه ویژه‌ای شود.

وی تاکید کرد: این افراد نیازمند اقدامات حمایتی زیادی هستند که دولت خصوصا وزارت کار باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

در این جلسه جمع دیگری از اعضای فراکسیون زنان مجلس نیز مشکلات جامعه زنان را مطرح کردند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *