پلیس باید سمت هوشمندسازی حرکت کند

سادس/فارس نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ترمیم قوانین را نیز در حوزه امنیتی و انتظامی یک مسئله مهم دانست و گفت: مجلس باید این وظیفه را انجام دهد و پلیس نیز به سمت هوشمندسازی حرکت کند.

ابراهیم عزیزی شنبه ششم فروردین در جمع اعضای قرارگاه نوروزی نیروی انتظامی استان فارس ضمن تبریک نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: بهره گیری از تجربیات گذشته و درک درست از تحولات، در ایجاد امنیت و نظم نقشی مهم ایفا می کند که به فضل الهی این رویکرد در نیروی انتظامی دیده می‌شود.

او با اشاره به نگاه ویژه مجلس به بحث نظم و امنیت در بودجه ۱۴۰۱ گفت: تقویت بنیه دفاعی همواره مورد توجه مجلس بوده چراکه حوزه دفاع و امنیت را باید با یک نگاه جامع، علمی و هوشمندانه دید.

نایب‌ رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امنیت به عنوان مهم ترین خواسته آحاد جامعه باید به خوبی تامین شود و در این راستا همه دستگاهها باید احساس مسئولیت کنند.

عزیزی تامین امنیت را تنها وظیفه نیروی انتظامی ندانست و افزود: حوزه‌های اقتصادی،فرهنگی، آموزشی و… همه در حوزه امنیت مسئولیت دارند و این وظیفه تنها بر عهده نیروی انتظامی نیست لذا اگر آنها وظیفه خود را به درستی انجام ندهند، بار سنگین آن بر دوش نیروی انتظامی خواهد بود.

به گفته او، پلیس امروز به لطف خدا در تامین امنیت و حسن خلق و رفتار محترمانه با مردم زبان‌زد است و این در رفتار پلیس کاملا محسوس است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در  ادامه این نشست در مورد آخرین وضعیت تغییر قانون حمل سلاح نیز گفت: در کمیسیون امنیت ملی چند جلسه با مسوولان انتظامی و سایر دستگاه‌های مرتبط داشتیم که همه در مورد اصلاح قانون اتفاق نظر داشتند و در نخستین روزهای کاری مجلس در سال جدید مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عزیزی ادامه داد: در خصوص این تغییرات، قوه قضایی باید نظرات خود را به کمیسیون امنیت ملی ارایه کند تا ضمن انجام یک کار کارشناسی و علمی، تداخلی با آیین مجازات کیفری نیز نداشته باشد.

او اضافه کرد: دولت نیز به جهت اهمیت تغییر قانون حمل سلاح، پس از کسب پیشنهادات ناجا لایحه را به صورت دو فوریتی به مجلس فرستاده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *