اعتماد پیرمرد به زن جوان دردسر ساز شد

 زورگیرانی که با سرکردگی یک زن، مسافران را با طرح نقشه ای حساب شده می ربودند و اموال آن ها را به سرقت می بردند دستگیر شدند.

به گزارش سادس به نقل از خراسان، ماجرای دزدان آدم ربا هنگامی در دستور کار پلیس مشهد قرار گرفت که پیرمرد ۷۵ ساله ای با تن رنجور و زخمی به نیروهای انتظامی مراجعه کرد و از زورگیری های باند «آدم ربایی» خبر داد.

این پیرمرد در تشریح چگونگی وقوع ماجرا گفت: به قصد مسافرت از شاهرود به مشهد آمدم. در همین حال زن جوانی به من نزدیک شد و عنوان کرد که منازل شخصی اجاره ای برای اقامت چند روزه در مشهد سراغ دارد.

من هم که هیچ گاه تصور نمی کردم آن زن سردسته باند زورگیری باشد به حرف هایش اعتماد کردم و از او خواستم مرا به منازل مذکور هدایت کند.

شاکی پرونده ادامه داد: آن زن مرا سوار خودرویی کرد که راننده نیز از همدستانش بود ولی من از این موضوع بی اطلاع بودم تا زمانی که ناگهان خودم را در بیابان های منطقه معروف به قلعه خیابان دیدم.

وقتی به راننده اعتراض کردم او خودرو را متوقف کرد و مرا از داخل خودرو بیرون کشیدند. آن زن و مرد جوان پس از آن که مرا مورد ضرب و جرح قرار دادند همه اموال و ۵۰۰ هزار تومان وجه نقدم را ربودند و مرا در کنار جاده رها کردند.

در پی اعلام شکایت پیرمرد و با توجه به اهمیت ماجرا، این پرونده به شعبه ۴۰۹ مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد ارسال شد و توسط قاضی میرزایی مورد رسیدگی قرار گرفت.

مقام قضایی که احتمال می داد اعضای این باند مخوف ممکن است دست به جرایم خشن تری بزنند با صدور دستورات ویژه ای از مأموران فرماندهی انتظامی مشهد خواست با پی گیری سرنخ های موجود هر چه سریعتر برای شناسایی و دستگیری زورگیران آدم ربا اقدام کنند.

در پی صدور این دستور بلافاصله، نیروهای انتظامی وارد عمل شدند و با انجام یک رشته عملیات اطلاعاتی موفق شدند ۲ تن از عوامل اصلی این باند را دستگیر کنند.

زن و مرد زورگیر که روز گذشته پای میز عدالت نشستند در حالی به کتک زدن پیرمرد و زورگیری از وی اعتراف کردند که پول های مسروقه را نیز بین خود تقسیم کرده بودند.

به دنبال اعترافات متهمان درباره سرقت های مخوف، قاضی «میرزایی» آنان را با صدور دستور بازداشت موقت در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی شرق مشهد گذاشت تا بررسی های بیشتری در خصوص اقدامات مجرمانه دیگر آنان صورت گیرد.

 

بدین ترتیب پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی دیگر عوامل مرتبط با این باند در حالی آغاز کرد که قاضی شعبه ۴۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد اتهام مشارکت در آدم ربایی و سرقت مقرون به آزار را به ۲ عضو این باند مخوف تفهیم کرده است.

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *