کشف ۸۶ درصدی جرایم سایبری در کشور / وقوع ۵۰ درصد جرایم سایبر در حوزه پیام رسان ها

رئیس پلیس فتا از کشف ۸۶ درصدی جرایم سایبری طی ۹ ماهه سال جاری در کشور خبر داد و گفت : ۵۰ درصد جرایم سایبر در حوزه پیام رسان هاست.

به گزارش سادس ، سردار  سید کمال هادیانفر رئیس پلیس سایبری کشور در حاشیه بازدید از پلیس فتا استان قم ، از این پلیس به دلیل استناد پذیری ادله دیجیتال با استفاده از روش های فنی در کشف ۹۰ درصدی جرایم طی ۹ ماهه سال جاری تقدیر کرد و گفت : خوشبختانه استان قم رشد جرایم سایبری کمتری در مقایسه با سایر استان های کشور داشته است.

وی ضمن اشاره به اینکه کشف جرایم در کشور ۸۶ درصد طی مدت مذکور است، از وقوع ۵۰ درصدی جرایم در حوزه پیام رسان ها در کشور خبر داد و اظهار داشت : با توجه به اهمیت فضای مجازی در توسعه جامعه ما ، طی سال های اخیر، فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد توجه زیادی قرار گرفته و کانون تحولات جدیدی در خانواده و زیر ساخت های کشور در استفاده از فضای مجازی ایجاد شده است.

رئیس پلیس فتا در ادامه پیشنهاد کرد : اندیشمندان با پیروی از اصل “امر به معروف و نهی از منکر ” باید به تقویت بنیادهای اساسی در حوزه فرهنگ ، دین و اخلاق مداری اسلامی در استفاده از فضای مجازی بپردازند تا این فضا فرصت و ابزاری باشد برای توسعه افکار و اندیشه های جوانان اسلامی ایرانی.

رئیس پلیس فتا افزود : در حال حاضر بیش از ۲۹ میلیون کاربران این فضا جوانان و بیش از ۱۷۰ هزار کانال فارسی در تلگرام فعال هستند که بخش زیادی از این کانال ها در اختیار قشر جوان قرار دارد .

وی با اشاره به اینکه ارتباطات سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری جوانان و خانواده های آنان نسبت به تهدیدات فضای سایبر باید در درجه نخست اولویت آنها ، نهادهای رسمی و غیر رسمی کشور قرار گیرد ، ادامه داد : متاسفانه امروز فضای شبکه های اجتماعی مملو از اخبار نادرست و ضد و نقیض است که بسیاری از آنها در نمایش متن ، عکس و فیلم می تواند مسیر انحرافات اجتماعی جوانان و خانواده ها را رقم بزند.

هادیانفر بیان داشت : استفاده از ظرفیت هایی همچون رسانه های دیداری ، شنیداری و مکتوب برای نهادینه کردن فرهنگ سایبری و استفاده از آموزه های دینی از جمله ” امر به معروف و نهی از منکر ” به عنوان ” کنترل اجتماعی ” توسط هر شخص ضروری است تا هر فرد بتواند با تدبیر در کنار  نیروهای خدمتگزار فتا ، پلیسی برای محافظت از دین ، وطن ، مال و ناموس خود باشد.

وی ضمن تصریح بر این موضوع که دشمنان، دین مداری مردم ایران را هدف قرار داده اند و تلاش می کنند در فضای مجازی با تغییر در باورها و ارزش های اخلاقی ، هموطنان ما را مورد تهاجم فرهنگی قرار دهند و هدفشان دین زدایی و اخلاق زدایی بین جوانان و خانواده هاست ، تاکید کرد : علما و فضلا باید کارشناسانه و با اقتدار ، بیش تر از قبل به فضای مجازی ورود کنند و اوج هنر روحانیت و محققان کشورمان است که تلفیقی بین واقعیت های روز، فناوری مدرن و احکام الهی ایجاد کنند و به گونه ای عمل نمایند تا مردم با صراحت و شفافیت اطلاعاتی و آگاهی کامل وارد فضای روز شوند تا از طریق فضای سایبر و فناوری نوین که مملو از فرصت های مفید می باشد پیام انقلاب ، قران و اهل بیت (ع ) بدون هیچ گونه مرزی در فضای مجازی به گوش جهانیان برسد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی درادامه فضای مجازی را به عنوان جادوی جهان نمای هزاره سوم برشمرد و گفت :تعامل دستگاه ها و نهادهای دولتی برای نهادینه ساختن فرهنگ استفاده از فضای سایبر ، آگاهی از فرصت ها و تهدیدات این فضا امری ضروری است و باید زیر ساخت ها در این حوزه قوی تر از گذشته شود.

براساس گزارش سایت پلیس، وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش همه مدیران و کارکنان پلیس فتا در سراسر کشور بخصوص پلیس فتا استان قم ، در خاتمه اظهار داشت: رعایت عدالت ، حقوق شهروندی ، احترام و تکریم شاکیان ، متشاکیان ، مظنونان و هر کسی با هر عنوانی به پلیس فتا سراسر کشور مراجعه می کنند جزء وظایف اصلی پلیس فتاست و امیدواریم همه عزیزان در انجام وظیفه خود در خدمتگزاری به شهروندان مسئولیت پذیر کشورمان موفق و موید باشند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *