آمارهای بر جای مانده از لیگ برتر انگلیس در روز آخر سال


آمارهای لیگ برتر

در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس که در روز پایانی سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار شد، آمارهای جالبی به ثبت رسید.

به‌ گزارش ‌سادس ‌و ‌به نقل از گاردین، شنبه آخرین روز سال ۲۰۱۶ میلادی بود و لیگ برتر انگلیس برخلاف لیگ‌های سایر دنیا، با حرارت بیشتری در جریان است و بازی‌ها به صورت فشرده دنبال می‌شود. در بازی‌های روز گذشته آمارهای جالب توجهی ثبت شد که مرور این آمار خالی از لطف نیست.

سریع‌ترین کارت زرد لیگ برتر

کی سئونگ یئونگ، هافبک کره‌ای سوانزی در بازی روز گذشته خود که برابر بورنموث برگزار شد در ثانیه ۳۰ با کارت زرد داور جریمه شد و به ‌این‌ ترتیب سریع‌ترین کارت زرد تاریخ لیگ انگلیس را به نامش ثبت کرد. او در این صحنه تکل بدی بر روی پای برایان فریزر انجام داد که از چشم داور دور نماند. سوانزی در نهایت این بازی را با نتیجه‌ سه بر صفر واگذار کرد. این بازی اولین حضور آلن کرتیس به جای باب بردلی روی نیمکت ذخیره‌های سوانزی بود که با شکست تمام شد.

رسیدن فابرگاس به ۱۰۰ پاس گل

هافبک اسپانیایی چلسی بعد از این که در ابتدای فصل با بی توجهی آنتونیو کونته نیمکت نشین شده بود، خودش را به ترکیب اصلی ‌اضافه کرد. او در بازی برابر استوک سیتی موفق شد دو پاس گل برای تیمش فراهم کند و تعداد پاس گل‌های خود را در لیگ برتر به عدد ۱۰۰ برساند تا بعد از رایان گیگز، وین رونی و فرانک لمپارد، چهارمین بازیکن برتر در زمینه پاس گل در لیگ برتر لقب بگیرد.

زلاتان در عدد ۵۰ باقی ماند

زلاتان ایبراهیموویچ نتوانست برترین گلزن سال ۲۰۱۶ شود. او در بازی روز قبل توانست دروازه‌ میدلزبورو را باز کند اما اشتباه عجیب و بزرگ داور یعنی لی میسون باعث شد گل او مردود اعلام شود. به ‌این‌ ترتیب زلاتان فصل ۲۰۱۶ را با زدن ۵۰ گل به پایان رساند تا بعد از لیونل مسی ۵۱ گله دومین گلزن برتر سال لقب بگیرد.

کونته یک پیروزی تا رسیدن به رکورد آرسنال

چلسی با برتری چهار بر دو برابر استوک سیتی موفق شد سیزدهمین برد پیاپی خود را کسب کند تا آنها به رکورد بیشترین برد در یک فصل لیگ برتر یعنی ۱۳ برد برسد. البته آرسنالی‌ها دارای ۱۴ برد پیاپی در لیگ هستند. آنها ۱۳ برد را در یک فصل و یک برد را در اولین بازی فصل بعد کسب کردند تا با کسب ۱۴ برد پیاپی از این حیث رکوردار باشند. حالا در صورتی که آبی‌پوشان شهر لندن در بازی این هفته‌ خود که روز چهارشنبه برابر تاتنهام در زمین حریف برگزار می‌شود به برد برسند، به رکورد ۱۴ برد پیاپی آرسنال در لیگ برتر دست خواهند یافت. البته این بازی برای آبی پوشان لندن بسیار سخت خواهد بود و چه بسا ترمز بردهای چلسی در این داربی لندن کشیده شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *