سرمربی تیم ملی بیلیارد: مربی هلندی از بهترین‌های جهان است

سرمربی تیم بیلیارد ایران از حضور یکی از بهترین و اصولی‌ترین مربیان پاکت بیلیارد جهان در ایران خبر داد.

کامران شهلا در گفت‌وگو با سادس درباره حضور یوهان روسنیک هلندی در ایران گفت: روسنیک یکی از بهترین و اصولی‌ترین مربیان پاکت بیلیارد است. فدراسیون بولینگ و بیلیارد و بولس به منظور ارتقای سطح کیفی بازیکنان و همچنین مربیان از وی دعوت کرده است تا اسفندماه جاری با حضور در ایران کلاسهایی در رشته‌های پاکت بیلیارد، ایت بال و ناین بال کلاس‌هایی زیر نظر این مربی هلندی برگزار کند. روسنیک اول اسفند وارد تهران خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است برترین‌های رنکینگ کشوری آقایان و بانوان و اعضای تیم ملی به مدت ۱۰ جلسه در مجموعه ورزشی باشگاه انقلاب از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر در این کلاس شرکت کنند. همچنین یک دوره آموزشی ۵ جلسه‌ای نیز با حضور ۳۰ مربی در ورزشگاه آزادی زیر نظر وی برگزار شود که این دوره‌ها می‌تواند برای پیشرفت بازیکنان و مربیان بسیار موثر باشد.

وی در مورد رزومه کاری مربی هلندی در کشورهای مختلف یادآور شد: روسنیک بیش از ده اردوی آموزشی پاکت بیلیارد را در طول زندگی حرفه‌ای خود به عنوان سرمربی در کشورهای مختلف گذرانده است. از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ کاپیتان تیم منتخب اروپا در مسابقه‌های مشهور جام موسکونی بوده است که هر ساله بین تیم‌های منتخب اروپا و آمریکا برگزار می‌شود. وی به عنوان مربی ملی در ۱۸ رویداد قهرمانی جهان، ۱۵ رویداد قهرمانی اروپا، ۲۱ رویداد رنکینگ جهانی، ۶۰ رویداد تور اروپا، ۹ رویداد تور بین‌المللی IPT و در ۷ جام موسکونی شرکت داشته است.

سرمربی تیم ملی بیلیارد درباره بازی‌های پیش روی فدراسیون خبر داد: برنامه پیش روی ما شرکت در مسابقه‌های شهرهای آسیایی است که در ۱۰ روز دیگر در کشور چین برگزار می‌شود. این بازی‌ها در سطح آماتورها است و در واقع باشگاه‌ها از کشورهای مختلف در این مسابقه‌ها شرکت می‌کنند. از ایران هم ۴ باشگاه از شهرهای تهران، ا هواز و رشت با نام‌های باشگاه سبز، توپ طلایی، توپ سیاه و جهان بیلیارد در این بازی‌ها شرکت خواهند کرد. برای باشگاه سبز، احسان حیدری‌نژاد و سعید ابویی ثانی، برای باشگاه جهان بیلیارد آرمان دیناروند و حامد زارع دوست، برای باشگاه توپ سیاه، سهیل واحدی و امیر سرخوش و برای باشگاه توپ طلایی، محدلب عادی و علی روشنی کیا در مسابقه‌های شهرهای آسیایی شرکت خواهند کرد.

کامران شهلا در پاسخ به این سوال که نحوه ورود از سطح آماتورها به سطح حرفه‌ای چگونه است، به خبرنگار سادس گفت: هر ساله تعدادی از بازیکنان از لیست حرفه‌ای‌ها خارج و عده‌ای به این لیست اضافه می‌شوند که این ورود و خروج وابسته به قهرمانی‌ها و امتیازاتی است که یک بازیکن در طول سال در مسابقه‌های آماتورها کسب می‌کند، بازیکنان در صورتی که در مسابقه‌های جهانی و آسیایی آماتور به قهرمانی دست یابند به صورت خودکار و به مدت ۲ سال وارد لیست حرفه‌ای‌ها می‌شوند و بلیت فدراسیون جهانی را دریافت می‌کنند. اعتبار زمانی این بلیت ۲ سال است و در صورتی که بازیکن بعد از ۲ سال در رنکینگ جهانی بین ۶۴ نفر اول باشد، حضورش در لیست حرفه‌ای‌ها تجدید می‌شود،و در غیر این صورت از لیست خارج می‌شود و به سطح آماتورها بازمی‌گردد.

وی در پایان با اشاره به حضور حسین وفایی و سهیل واحدی در بین حرفه‌ای‌ها اعلام کرد که این دو بازیکن شایسته تیم ملی در اولین مسابقه خود در سطح حرفه‌ای اوایل اردیبهشت ماه سال ۹۶ به مصاف حریفان قدرتمند بین‌المللی خود خواهند رفت.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *