احساس امنیت اجتماعی پیش نیازتوسعه پایدار

 فرمانده انتظامی استان گفت: احساس امنیت اجتماعی از جمله ملزومات اساسی توسعه پایدار و موزون یک جامعه بشمار می رود.
به گزارش سادس به نقل ازپایگاه خبری پلیس سردار “علی دولتی”، از امنیت به عنوان تولید اجتماعی نام برد و اظهارداشت: تولید امنیت، بر عهده مردم و سایر دستگاه های دولتی و حفظ آن نیز وظیفه نیروی انتظامی است .

وی اضافه کرد: ناجا افتخار دارد در سایه ولایت در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن ایستادگی کرده و با برخوردهای قاطعانه با هنجار شکنان عدالت را در جامعه برقرار کند.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: جلب مشارکت مردم، احترام به قانون و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا از نیروی انتظامی یک نیروی مقتدر و توانمند ساخته است .

وی در ادامه به نقش مشارکت مردم در برقراری امنیت اجتماعی پایدار پرداخت و گفت: خانواده ها نقش محوری در کاهش پیشگیری از وقوع جرم دارند .

این فرمانده انتظامی تصریح کرد: ناجا زمانی در جامعه مقتدر است که مردم پشتیبان آن باشند .

رعایت قانون لازمه ایجاد نظم وامنیت درجامعه

فرمانده انتظامی استان ایلام، رعایت قانون را لازمه ایجاد نظم وامنیت درجامعه دانست و گفت: استان ایلام در وضعیت امنیتی مطلوبی به سر می برد که این امنیت پایدار درسایه مشارکت مردم وتلاش کارکنان انتظامی استان به دست آمده است.

سردار دولتی تصریح کرد::پلیس بایستی برای رسیدن به اهداف خود که همانا رضایتمندی جامعه است قانون مندی را درسرلوحه کار خود قرار دهد.

احساس امنیت اجتماعی پیش نیازتوسعه پایدار

فرمانده انتظامی استان ایلام، توجه به ارتقاء برنامه های رسانه ملی از لحاظ کیفی و کمی را از راههای موثر مقابله با جنگ رسانه ای دشمنان خواند و گفت: صدا و سیما نقش تاثیر گذاری در ارتقاء امنیت اجتماعی دارد.

وی اظهار داشت:احساس امنیت در میان شهروندان، می‏تواند به پتانسیلی تبدیل شود که افراد یک جامعه، به رشد، شکوفایی و توسعه نایل آیند.

سردار دولتی ادامه داد: بدون تردید می‏توان اعتقاد داشت که امنیت در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پیش شرط و پیش نیاز توسعه همه جانبه در کشور است.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت:شهروندان با مشاهده موارد و جزئیات برخورد پلیس و دستگاه قضائی با بی‏قانونی و ناهنجاری‏های عمومی، به این ادراک و اطمینان دست می‏یابند که این دستگاه ها حامی و پشتیبان حقوق مردم هستند؛ از این رو، به اطمینان و ادراکی دست می‏یابند که می‏توان آن را احساس امنیت نامید.

وی با تاکید بر اینکه احساس امنیت با بسیاری از عناصر اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه ارتباط دارد،خاطرنشان کرد: احساس امنیت اجتماعی از جمله ملزومات اساسی توسعه پایدار و موزون یک جامعه بشمار می رود.

فرمانده انتظامی استان ایلام، تعامل بیشتر با رسانه‌ها را از اولویت های کاری پلیس اعلام کرد.

سردار دولتی، رسانه‌ها را نمایندگان به حق جامعه دانست و تصریح کرد: پلیس اقدا‌مات و توصیه‌های خود را که موجب احساس امنیت و ارتقای آگاهی جامعه می‌شود بیشتر از گذشته از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی کرده و امنیت و آرامش اجتماعی را تحکیم می بخشد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *