«تنهای تنها» به نماز جمعه آمد

به گزارش سادس:

در آستانۀ روز شهدای دانشجو، برای آشنایی نسل جوان با قهرمانان سرزمین اسلامی خود و ارائۀ یک الگوی ملموس و امروزی به آنها، کتاب «تنهای تنها»، خاطراتی از شهید علی (مهران) بلورچی، در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، کتاب «تنهای تنها» دربارۀ زندگی یکی از شهدای دانشجوی جنگ تحمیلی است که وقتی به فیض شهادت نائل شد ۲۱ سال بیشتر نداشت اما راه سیر و سلوک به سوی معبود خود را طوری طی کرده بود که شنیدن آن، چشم‌ها و دل‌ها را خیره و حیرت‌‌زده می‌کند.

 

شهید علی بلورچی، شاگردِ مورد توجه عالم ربانی مرحوم آیت‌الله حق‌شناس، و دانشجوی با هوش و ذکاوت دانشگاه صنعتی شریف است. آنچه در کتاب «تنهای تنها» می‌خوانیم باعث می‌شود به مقام آن شهید بزرگوار غبطه خوریم که شخصیت او با وجود اینکه در ابتدای مسیر جوانی قرار داشت، به چه کمالات بالایی دست یافته بود. مرتضی قاضی در کتاب «تنهای تنها» خاطرات اطرافیان شهید علی بلورچی از کودکی تا شهادت آن دانشجوی شهید را طوری تنظیم کرده که روایت‌هایی متعدد و گوناگون در کنار هم به روایتی یکدست اما خواندنی و مهیج تبدیل شده‌اند. تلفیق عکس و متن نیز در هر یک از صفحات «تنهای تنها» با جذابیت بخشیدن به کتاب، باعث شده تا مخاطب در کنار خواندن هر صفحه از خاطرات شهید بلورچی، با آلبومی داستانی از زندگی او روبرو شود و با ورق زدن کتاب، تصویری واقعی از آن شهید بزرگوار از کودکی تا برومندی را به نظاره بنشیند.

«تنهای تنها» به نماز جمعه آمد 

شهید علی بلورچی از جمله کسانی بوده که به واسطۀ همزمان شدنِ تحصیلش در دانشگاه و جهاد در جبهه‌ها، آموزش و پرورش ستادی در مناطق جنگی تشکیل می‌دهد تا رزمندگان نیز بتوانند از فرصت تحصیل علم استفاده کنند. خواندن کتاب «تنهای تنها» از این جهت نیز دارای اهمیت است که سبک زندگی شهید علی بلورچی و شیوۀ سلوک فردی و اجتماعی او نمونۀ یک الگوی واقعی و ملموس را به نسل امروز معرفی می‌کند.

این کتاب، از انتشارات «یا زهرا(س)»، در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *