این افراد هرگز از توالت ایرانی استفاده نکنند

به گزارش سادس به نقل از جام نیـوز، امروزه استفاده از توالت ایرانی طرفدارانش را از دست داده است، اما استفاده از توالت ایرانی از لحاظ پزشکی برای برخی ممنوع است.

 

علائم آرتروز زانو

دکتر محسن سروش دبیر انجمن علمی روماتولوژی ایران، بیان کرد :شایع ترین بیماری مفصلی در ایران و کشور های دیگر بیماری آرتروز شناخته شده است و کمتر کسی می داند که باید برای مشکلات آرتروز به فوق تخصص روماتولوژی مراجعه کرد، مگر در موارد خاصی که نیاز به عمل جراحی داشته باشد، مانند (تعویض مفصل زانو) اما درمان ابتدایی این بیماری باید توسط فوق تخصص روماتولوژی صورت پذیرد.

 

افراد بالای ۴۰ سال در کشور حدود ۱۶درصد دچار این بیماری هستند و با افزایش سن این آمار نیز افزایش میابد. آرتروز بیماری است که بیشتر به سن مربوط می‌شود و هر چه سن بالاتر می‌رود این بیماری هم شیوع اش بیشتر میگردد.

 

معمولاً مردم زمانی برای بیماری آرتروز به متخصص مراجعه می‌کنند که دچار علامت شده باشند که شایع ترینش در کشور ما آرتروز زانو است و عمده علائم به این صورت است که وقتی فعالیتی را انجام می‌دهند درد دارند، ولی وقتی استراحت می‌کنند این درد از بین می‌رود که این علائم می‌تواند زمان بعد از خواب یا نشستن‌های طولانی مدت روی زمین یا صندلی و انجام کارهای سنگین شامل ورزش‌های سنگین و فشارهای غیر عادی باشد که وقتی می‌خواهند شروع به حرکت کنند در ابتدای حرکت درد دارند، ولی بتدریج که شروع به فعالیت می‌کنند کم کم درد مفاصل آرامتر می‌شود این علائم از مشخصه‌های اولیه دردهای آرتروز است.

 

این متخصص یکی دیگر از عواملی که در آرتروز نقش مهمی ایفا می کند را چاقی دانست و گفت: افرادی که وزن بالایی دارند جزء افرادی هستند که به شدت در معرض آرتروز هستند و بعضی افراد به طور کلی زودتر مبتلا به آرتروز می‌شوند، یعنی در سن ۴۰ تا ۵۰ سالگی که انتظار نداریم آرتروز پیش بیاید، که اینها زمینه ژنتیک دارند.

 

البته ضعیف بودن عضلات نیز در ابتلا به این بیماری در سنین پایین بی تاثیر نیست و افرادی که که ورزش‌های منظم انجام می‌دهند عضلات قوی تری دارند و با ورزش و حمایت عضلات از مفاصل، کمتر در معرض آرتروز در سنین پایین قرار می‌گیرند.

 

آرتروز ممکن است جنبه ارثی داشته باشد، بویژه آن که اگر فردی زمینه‌های مستعد‌ کننده این بیماری چون چاقی، نداشتن تحرک و فعالیت‌های نامناسب فشار آورنده به مفاصل را داشته باشد در سنین جوانی مبتلا به این بیماری خواهد شد.

 

دبیر انجمن علمی روماتولوژی ایران در پاسخ به این سوال که آیا بیماران آرتروزی باید ورزش راکنار بگذارند، گفت : خیر به هیچ وجه، افرادی که بر این باورند بیماران آرتروزی نباید ورزش کنند کاملا در اشتباه هستند و نه تنها نباید ورزش را کنار بگذارند، بلکه ورزش برای این بیماران جزئی از درمان محسوب می شود و متخصصان توصیه می کنند حتما ورزش های آبی و دوچرخه سواری را در برنامه هفتگی خود بگنجانند و فقط از ورزش های سنگینی چون وزنه برداری، کشتی، فوتبال، کوه نوردی و… اجتناب کنند.

 

بیماران آتروزی دقت داشته باشند فقط نوع ورزش کردن آنها تغییر می کند و این بدان معنی نیست که به کل ورزش را از برنامه خود حذف کنند و لازم به ذکر است، بی تحرکی این بیماری را تشدید می کند. پیاده روی در سطوح شیب دار برای این بیماران مضر است.

 

شیوع ابتلا به این بیماری شایع در کشور در زنان و مردان تفاوت آنچنانی ندارد، اما به نسبت در زنان بیشتر دیده می شود، چرا که مردان عضلات قوی تر دارند و همچنین چاقی و استرس که عاملان اصلی این بیماری تلقی می شوند در زنان بیشتر است.

 

افرادی که دچار بیمارهای مفصلی هستند به هیچ عنوان از توالت های ایرانی استفاده نکنند، چرا که این بیماران مفاصل لگن، زانو، مچ پا، پاها و حتی مفاصل کمر حساسی دارند و توصیه می شود به هیچ وجه روی زمین بصورت ۲ زانو و ۴ زانو ننشینند و همچنین برای سلامت مفاصل خود دور توالت های ایرانی خط قرمز بکشند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *