تاکید روحانی و پوتین بر مبارزه با داعش و جبهه النصره/ هماهنگی کشورها قبل از نشست قزاقستان ضروری است

روسای جمهور ایران و روسیه در گفت‌و‌گوی تلفنی، بر مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره در سوریه تاکید کردند.

به گزارش سادس به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و “ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهوری روسیه در تماس تلفنی که شنبه شب انجام شد، درباره همکاری‌های ایران، روسیه و سوریه برای گفت‌وگو میان دولت و مخالفان سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان رایزنی کردند.

روحانی در تماس تلفنی پوتین با وی، ضمن تبریک سال نو میلادی به رئیس‌جمهوری و ملت روسیه گفت: ما از آتش‌بسی که در سایه همکاری ایران، روسیه و سوریه، در سوریه تحقق یافت، استقبال می‌کنیم و در عین حال همفکری و هماهنگی بیش از پیش کشورها قبل از نشست قزاقستان را ضروری می‌دانیم.

رئیس‌‌جمهور تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه را به مردم سوریه و بویژه در شهرهایی که همچنان در محاصره تروریست‌ها هستند، ضروری عنوان کرد و گفت: بسیار مهم است که بعد از پیروزهای اخیر بتوانیم این آتش‌بس را حفاظت و حراست کنیم.

روحانی رایزنی فشرده میان وزارتخانه‌های خارجه دو کشور را در این عرصه مورد تاکید قرار داد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه نیز در این تماس تلفنی دستیابی به آتش‌بس را محصول همفکری و همکاری همه کشورهای خواهان صلح و آرامش در سوریه و به ویژه ایران و روسیه ذکر کرد و گفت: وظیفه ما حفظ دستاوردهای موجود و در عین حال تداوم مبارزه مشترک علیه تروریسم بین‌الملل است.

رئیس‌جمهوری روسیه با تاکید بر ضرورت رایزنی فشرده میان وزیران خارجه دو کشور پیش از مذاکرات گروه‌های سوریه‌ای در پایتخت قزاقستان، افزود: آماده همکاری با گروه‌هایی در سوریه هستیم که حاضرند در مسیر صلح‌آمیز گام بردارند و بی‌تردید اجازه نمی‌دهیم که آتش‌بس شامل گروه‌های تروریستی مانند داعش، جبهه النصره و گروه‌های مشابه باشد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *