ضرورت استاندارد سازي گذرگاه هاي عابرپياده

رئيس پليس ترافيک شهري با تاکيد بر استانداردسازي گذرگاه هاي عابر پياده در كلانشهرها در راستاي کاهش تلفات عابران پياده، گفت: اما اين موضوع كافي نيست و براي عابران هم بايد فرهنگسازي انجام شود.

به گزارش سادس به نقل از سايت پليس سرهنگ ” داوود قاسميان”  با اعلام اين خبر، افزود:” طبق آمار 9 ماهه اول سال جاري، استان هاي آذربايجان شرقي، فارس، اصفهان، مازندران و تهران بزرگ بيشترين تعداد مرگ و مير عابران پياده را به خود اختصاص داده اند.”

رئيس پليس ترافيك شهري با بيان اينكه ساماندهي گذرگاه هاي عابر پياده آغاز شده است، توضيح داد: اين ساماندهي شامل خط كشي و برجسته کردن گذرگاه ها به خصوص در مدخل ورودي ميادين در تقاطع ها، نصب كاهنده هاي سرعت قبل از ورود به گذرگاه ها و همچنين تعبيه سرعت گيرهاست كه قبل از آنها تابلو و علايم مناسب را قرار داده ايم.

وي با اشاره به اينكه كاناليزه كردن مسير تردد عابران در مسيرهاي پرتردد و پرترافيك با استفاده از خط كشي و چراغ معابر و موانع فيزيكي انجام شده، گفت: همينطور پل هاي مكانيكي به منظور سهولت تردد عابران ايجاد شده و در حال گسترش است كه نسبت به زمان گذشته ارتقا پيدا كرده و به آموزش هاي لازم و فرهنگسازي براي استفاده از آنها نياز داريم.

سرهنگ قاسميان در پاسخ به اين سوال كه استانداردسازي گذرگاه هاي عابر پياده در چه مرحله اي است، گفت: نمي توانيم بيان كنيم كه استانداردسازي همه معابرمان برابر اصول است؛ در اين راستا، در ابتداي مسير هستيم اما عابران بايد مد نظر داشته باشند كه به هنگام عبور از معابر داراي وظايفي هستند مثلاً به طور ناگهاني وارد معابر خودروها نشوند و يا هنگام عبور از خيابان افراد خردسال را حتما تحت پوشش و هدايت خودشان قرار دهند.”

رئيس پليس ترافيك شهري در پايان گفت: همچنين راننده ها هنگام نزديك شدن به گذرگاه هاي عابر پياده بايد از سرعت خود بكاهند و در معابر شهري بيشتر متوجه عبور عابران باشند تا تصادف با عابران پياده به حداقل ممكن برسد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *