ضرورت استاندارد سازی گذرگاه های عابرپیاده

رئیس پلیس ترافیک شهری با تاکید بر استانداردسازی گذرگاه های عابر پیاده در کلانشهرها در راستای کاهش تلفات عابران پیاده، گفت: اما این موضوع کافی نیست و برای عابران هم باید فرهنگسازی انجام شود.

به گزارش سادس به نقل از سایت پلیس سرهنگ ” داوود قاسمیان”  با اعلام این خبر، افزود:” طبق آمار ۹ ماهه اول سال جاری، استان های آذربایجان شرقی، فارس، اصفهان، مازندران و تهران بزرگ بیشترین تعداد مرگ و میر عابران پیاده را به خود اختصاص داده اند.”

رئیس پلیس ترافیک شهری با بیان اینکه ساماندهی گذرگاه های عابر پیاده آغاز شده است، توضیح داد: این ساماندهی شامل خط کشی و برجسته کردن گذرگاه ها به خصوص در مدخل ورودی میادین در تقاطع ها، نصب کاهنده های سرعت قبل از ورود به گذرگاه ها و همچنین تعبیه سرعت گیرهاست که قبل از آنها تابلو و علایم مناسب را قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه کانالیزه کردن مسیر تردد عابران در مسیرهای پرتردد و پرترافیک با استفاده از خط کشی و چراغ معابر و موانع فیزیکی انجام شده، گفت: همینطور پل های مکانیکی به منظور سهولت تردد عابران ایجاد شده و در حال گسترش است که نسبت به زمان گذشته ارتقا پیدا کرده و به آموزش های لازم و فرهنگسازی برای استفاده از آنها نیاز داریم.

سرهنگ قاسمیان در پاسخ به این سوال که استانداردسازی گذرگاه های عابر پیاده در چه مرحله ای است، گفت: نمی توانیم بیان کنیم که استانداردسازی همه معابرمان برابر اصول است؛ در این راستا، در ابتدای مسیر هستیم اما عابران باید مد نظر داشته باشند که به هنگام عبور از معابر دارای وظایفی هستند مثلاً به طور ناگهانی وارد معابر خودروها نشوند و یا هنگام عبور از خیابان افراد خردسال را حتما تحت پوشش و هدایت خودشان قرار دهند.”

رئیس پلیس ترافیک شهری در پایان گفت: همچنین راننده ها هنگام نزدیک شدن به گذرگاه های عابر پیاده باید از سرعت خود بکاهند و در معابر شهری بیشتر متوجه عبور عابران باشند تا تصادف با عابران پیاده به حداقل ممکن برسد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *