مراسم تشييع پيکر پاک دو شهيد مرزباني فردا برگزار مي شود/اين دو شهيد در ارتفاعات 2 هزارمتري شجاعانه با اشرار جنگيدند/ هلاکت 10 تن از اشرار طي 2 ماه گذشته

فرمانده مرزباني ناجا ضمن تشريح شهادت دو تن از مرزبانان غيورمان در منطقه تايباد در درگيري مسلحانه با گروهي از اشرار، گفت: مراسم تشييع پيکر پاک اين دو شهيد فردا در شهرستان تربت حيدريه با حضور مسئولان کشوري و لشکري و مردم شهيد پرور اين شهرستان انجام خواهد شد.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار «قاسم رضايي» در تشريح خبر شهادت دوتن از مرزبانان کشورمان در منطقه تايباد گفت: تايباد هم مرز با کشور افغانستان است و با توجه به شرايط اين کشور از جمله توليد مواد مخدر و شرارت، شاهد درگيري هاي فراواني با اشرار و قاچاقچيان در اين مرز هستيم.

وي با اشاره به وقوع درگيري در بعد ازظهر ديروز در منطقه تايباد با گروهي از اشرار، تصريح کرد: در جريان اين درگيري دو تن از مرزبانان غيورمان به درجه رفيع شهادت نائل شدند.

فرمانده مرزباني ناجا با اشاره به ارتفاعات بسيار بلند منطقه تايباد، بيان داشت: تعقيب اشرار در اين منطقه به دليل صعب العبور بودند بسيار مشکل است اما همرزمان ما در درگيري روز گذشته نزديک به 15 کيلومتر اشرار را شجاعانه تعقيب کردند و در ارتفاع 2 هزار متري با شجاعت جنگيدند اما حين درگيري دو تن از مرزبانان حين خروج از پشت سنگر مورد اصابت گلوله اشرار قرار گرفتند.

سردار رضايي يادآور شد: به منظور بازديد از محل درگيري به همراه هيئتي امروز وارد تايباد شديم و هم اکنون درگيري ادامه داشته و اين گروه شرارت در محاصره نيروهاي ما قرار دارند که اميدوارم در روزهاي آينده خبرهاي خوشي از دستگيري و يا هلاکت آنان به اطلاع مردم عزيزمان برسانيم.

وي با بيان اينکه خدمت در مرز عبادت است، خاطرنشان کرد: طي 10 ماهه گذشته مرزبانان کشورمان موفق به کسب دستاوردهاي خوبي از جمله کشف مواد مخدر، دستگيري و هلاکت اشرار و قاچاقچيان شدند به طوري که طي دو ماه گذشته بيش از 10 نفر از اشرار در درگيري مسلحانه به هلاکت رسيدند و از اين افراد مقادير زيادي اسلحه و مهمات کشف شد.

اين مقام ارشد انتظامي، خاطرنشان کرد: مراسم تشييع پيکر پاک اين دو شهيد فردا در شهرستان تربت حيدريه با حضور مسئولان کشوري و لشکري و مردم شهيد پرور اين شهرستان انجام خواهد شد.

فرمانده مرزباني ناجا، تصريح کرد: امروز با مرزبانان درجه يک افغانستان به گفتگو نشسته و کنترل بيشتر مرزهاي مشترک دو کشور را از آنها مطالبه کرديم اميدواريم مرزبانان اين کشور همانند گذشته همکاري لازم را با ما داشته باشند تا شاهد اين گونه ناامني و شرارت ها در اين مرز نباشيم.

وي در پايان با اشاره به اينکه از خداوند مي خواهيم که مرگ ما را شهادت در راه خود قرار دهد، گفت: مرزبانان غيور ما با تلاش مضاعف و ايثارگري، امنيت را براي مرزها و شهرها فراهم مي کنند و اگر امروز در شهرهاي مختلف آرامش و آسايش وجود دارد به برکت خون اين شهيدان و مرزبانان عزيز کشورمان هست که شبانه روز بيدارند و امنيت را به همه ملت ايران هديه مي کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *