تلاش کنگره برای پاسخ به قطعنامه ضداسرائیلی شورای امنیت

جمهوری خواهان کنگره در حال آماده سازی قطعنامه ای هستند که پاسخی به اقدام اخیر شورای امنیت در محکوم کردن شهرک سازی های اسرائیل باشد. تشدید تحریم ها علیه این نهاد بین المللی(شورای امنیت) از جمله مفاد این قطعنامه می باشد.

به گزارش سادس به نقل از شفقنا ، قطعنامه های سنا و کنگره غیرالزام آور بوده بر حمایت نمایندگانی از هر دو حزب تکیه داشته تا مخالفت خود را با قطعنامه هفته گذشته شورای امنیت مبنی بر محکومیت شهرک سازی های اسرائیل در سرزمین های فلسطینی و منمنوعیت ادامه ساخت و ساز آن در بیت المقدس را ابراز نماید. دنیس راس نماینده ایالت فلوریدا و جری موران، سناتور ایالت کانزاس مشترکا از تمایل خود برای محکومیت این قطعنامه شورای امنیت طی چند هفته اینده خبر داده اند.

هر دوی آنها ابراز امیدواری کرده اند که می توانند حمایت حداکثری سنا و کنگره را در این زمینه جلب نمایند چرا که بسیاری از دموکرات ها اعتراض خود را نسبت به اقدام باراک اوباما در قبال ارائه رای ممتنع به قطعنامه شورای امینت ابراز داشته اند. بر این اساس، گفته شده قطع بودجه آمریکا به سازمان ملل به واسطه این رای علیه اسرائیل بخشی از پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط کنگره می باشد. کنگره سالانه یک چهارم بودجه کل سازمان ملل را تقبل و پرداخت می نماید

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *