تأمین و توسعه امنیت اولویت اول / لزوم تقویت نیروهای نظامی و انتظامی در راستای ارتقاء امنیت / باید حافظ شأن و جایگاه نیروهای نظامی و انتظامی باشیم/نمره قبولی وزیر کشور به ناجا

  وزیر کشور تأمین و توسعه امنیت را یک اولویت برشمرد و گفت: باید در راستای ارتقاء امنیت، نیروهای نظامی، انتظامی و دفاعی تقویت و تجهیز شوند.
 به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، ” دکتر رحمانی فضلی ” در بیست و یکمین همایش سراسری فرماندهان ، روسا و مدیران ناجا با تبریک فرا رسیدن ایام ماه شعبان گفت: انشاء الله با معرفت و درک درست از شعبان و رمضان با خودسازی و آمادگی بیشتر برای خدمت به اسلام و مردم عزیز تلاش کنیم.

وی با تقدیر از برگزارکنندگان این همایش سراسری به ویژه فرمانده نیروی انتظامی افزود: این جلسه به صورت سالانه به منظور بازنگری فعالیت های انجام شده و همچنین ترسیم برنامه های سال ۹۵ ناجا برگزار می شود و عزم و اراده جدی برای تحقق اهداف سازمانی در شرکت کنندگان این همایش وجود دارد.

وزیر کشور ادامه داد: هر سازمانی بر مبنای جایگاه ، نقشی برای اداره حکومت بر عهده دارد و قطعا نیروی انتظامی در این راستا از جایگاه رفیعی برخوردار است.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی با وجود گستردگی ارتباط با آحاد مختلف مردم در انتظام بخشی عمومی، ایجاد امنیت اجتماعی و اخلاقی ، امنیت مرزها و … نقش مهمی دارد.

رحمانی فضلی تأکید کرد: متناسب با جایگاه رفیع نیروی انتظامی باید نقش آفرینی کنیم و پاسخگو باشیم.

این مقام مسئول بیان کرد: این انقلاب میراث امام راحل و شهدا است و باید وام دار این میراث باشیم، مردم صاحبان اصلی نظام و انقلاب هستند و همه ما باید در جهت خدمت به مردم اراده کنیم.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: مردم محور جامعه و قاعده حکومت هستند و اگر مردم و حمایت های آنان در مسیر انقلاب نبود امروز نمی توانستیم به این ثبات و امنیت دست یابیم.

وی تأکید کرد: مردم به لحاظ شرعی، انسانی، سیاسی و … بر ما حق دارند و ما باید خدمت گزار آنها باشیم. چرا که پاسخگویی به مطالبات مردمی امری حیاتی و مهم است.

وی ادامه داد:  بیش از سی و هفت سال از انقلاب و دستاوردهای نظام صیانت کرده ایم و امروز در جایگاهی هستیم که به عنوان یکی از تأثیرگذارترین عناصر منطقه ای و بین المللی در دنیا معرفی می شویم.

 لزوم صیانت از ارزش های اسلامی و انقلابی

وزیر کشور خاطر نشان کرد: علیرغم همه تبلیغات، کارشکنی ها و … که دشمنان نظام علیه مردم و انقلاب اسلامی داشته اند شاهد پیشرفت و شکوفایی انقلاب اسلامی هستیم. رسالت صیانت از حکومت اسلامی ، آرمان های انقلاب و بسط و گسترش انقلاب اسلامی از وظایف مهم ماست.

وی اضافه کرد : حیات و دوام ما در “انقلابی ماندن” است چرا که این تفکر انقلابی پیش برنده این نظام در عرصه های مختلف بوده است. باید قدر اصول و ارزش های انقلابی را بدانیم و همواره در صیانت از آن تلاش کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در هر شرایطی اقتضای انقلاب با محوریتی مشخص می شود و این محوریت را مقام معظم رهبری تعیین و مشخص می کنند، افزود: روزی مبارزه و جنگ ، روزی صبر، روزی پیشرفت علم و دانش و امروز محوریت، تحقق اقتصاد مقاومتی است. هر کدام از محوریت ها از دیدگاه انقلابی گری تفاوتی ندارد و اصل عمل به تکلیف است.

وزیر کشور عنوان کرد: قطعا نیروی انتظامی در همه موارد یاد شده نقش آفرین است و باید همت کنیم کارنامه قابل قبولی داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود برخی ناامنی ها در منطقه و شرایط حاکم گفت: امروز در حوزه بین الملل به توفیقات مطلوبی رسیده ایم و شرایط به گونه ای شده است که با موانع کمتری در عرصه های مختلف اعم از عرصه سیاسی و … مواجه هستیم. این توفیقات حاصل تدابیر مقام معظم رهبری ، انسجام و استقامت مردمی و تلاش و همت دولت است.

رحمانی فضلی از تحریم ها به عنوان یک “شر” یاد کرد و افزود: سال ها با انزوای سیاسی، رکود در پیشرفت و … مواجه بودیم و با لطف الهی امروز فضا روان تر و موانع محدودتر شده است.

وی اضافه کرد: باید علت بهبود این اوضاع را بدانیم و آن مقاومت و استقامت مردم و هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری بوده است.

 نقش تاثیر گذار ناجا در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی

وزیر کشور یادآور شد کرد: علیرغم همه فشارها و کارشکنی ها، دشمنان شاهد بودند که مردم وفادار به این نظام و انقلاب هستند و باید این وحدت درونی و امنیت مطلوب را با پیروی محض از مقام معظم رهبری تقویت کنیم.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار نیروی انتظامی در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب بیان کرد: تأمین امنیت در حوزه های مختلف سیاسی ، اجتماعی، اخلاقی، انتظامی و … بر عهده ناجا است و اگر در شرایط داخلی فاقد امنیت باشیم علاوه بر نارضایتی مردم شاهد فرار سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواهیم بود.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم به عنوان نیروی پرافتخار، موثر ، فعال و پویا پرچمدار اراده رهبری در هدایت جامعه باشیم چرا که مقام معظم رهبری در حوزه تأمین و توسعه امنیت تأکیدات فراوانی داشته اند.

وزیر کشور تأکید کرد: عمل به قانون و قانون گرایی راهگشای ماست و با قانون گرایی مطلق می توانیم یک الگوی بی بدیل باشیم.

 حفظ و توسعه امنیت از اولویت های اصلی

رحمانی فضلی با اشاره به اقتصاد مقاومتی بیان کرد: این موضوع محور تأکیدات مقام معظم رهبری در سال های اخیر به ویژه دو سال گذشته بوده و در شرایط کنونی جزء اولویت های اصلی کشور می باشد.

وی با تأکید براینکه هیچ گونه تهدیدی در ما اثر نکرده و نخواهد کرد یادآور شد: حفظ و توسعه امنیت در شرایط کنونی اولویت ماست.

وزیر کشور اشاره کرد: آنچه ما را نگران می کند بحث بیکاری، رکود و … است که راه حل و راهکار این نگرانی ها اقتصاد مقاومتی و چگونگی تحقق آن است.

وی با اشاره به برخی ناامنی ها در عراق، سوریه، یمن و … گفت: قدرت های جهانی برای منافع خود در این مناطق حضور دارند و بر همگان مبرهن است که بازیگران دیکتاتور به دنبال سهم خواهی هستند.

این مقام مسئول با تأکید بر نقش تأثیرگذار ایران در تحولات منطقه گفت: همگان بر این تأثیرگذاری اذعان دارند و برخی چون آمریکا و صهیونیست به دنبال تضعیف این تأثیر گذاری هستند.

رحمانی فضلی تأکید کرد: بر اوضاع کاملا مسلط هستیم و با رصد به موقع تحرکات دشمنان، با اقتدار، عمل خواهیم کرد. نباید از “کید” دشمنان غافل بود و باید حضور ، دقت و هوشیاری مان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به هجوم سرمایه گذاران به ایران به دلیل وجود امنیت گفت: آنچه که امروز در کشورهایی چون ترکیه شاهد نیستیم همین امنیت مطلوب است و باید این امنیت را حفظ و تقویت کنیم.

 تاکید بر تقویت امنیت داخلی

رحمانی فضلی حفظ وحدت و انسجام را نیز کارآمد دانست و گفت: رقابت برای هر جامعه پویایی لازم است اما باید دانست که این رقابت نباید به درگیری و انشقاق منتج شود.

 تقویت نیروهای  نظامی و انتظامی در توسعه امنیت موثر است

وزیر کشور تأکید کرد: باید امنیت داخلی را تقویت کنیم چرا که امنیت چون هوای موجود در جامعه است و باید برای حفظ و بقاء از آن صیانت کنیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه، حفظ و توسعه امنیت باید اولویت ما باشد افزود: در این راستا نیروهای نظامی ، انتظامی و دفاعی کشور تقویت شوند و این تقویت شامل همه بخش ها است.

وی بیان کرد:همه باید حافظ شأن و جایگاه نیروهای نظامی و انتظامی باشیم که حافظ امنیت هستند.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به اقتصاد کشور مطرح کرد: در این حوزه توفیقات خوبی داشته ایم و باید قطع وابستگی نفتی را تقویت و افزایش تولیدات ملی را نیز در اولویت ها قرار دهیم.

وزیر کشور اشاره کرد: تقویت حوزه اقتصادی با ارائه نظریه ” اقتصاد مقاومتی ” توسط رهبری کارگشا است. ایشان با طرح نظریه اقتصاد مقاومتی راهکارهای پیشرفت را تبیین کردند.

وی خطاب به فرماندهان و مسئولان ارشد ناجا خاطر نشان کرد: شما در توسعه امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهم و تأثیرگذاری دارید و برای انجام این مهم باید به نکاتی توجه کرد.

رحمانی فضلی اجرای دقیق دستورات مقام معظم رهبری و تکیه بر قانون و قانون گرایی را از عوامل تأثیرگذار در تحقق اهداف پیش رو برشمرد.

وی اضافه کرد: ما در جامعه ای با سلایق مختلف، تنوع قومی، مذهبی و جغرافیایی مواجه هستیم و مطالبات متنوعی هم از ما انتظار می رود و هیچ مدیری نمی تواند همه تنوعات را پاسخگو باشد پس مدیران باید بر مدار معدل این تنوعات حرکت کند.

رحمانی فضلی تأکید کرد: آنچه که ما در جامعه به عنوان معدل در نظر می گیریم و بر مبنای آن حرکت می کنیم ” قانون ” است و ناجا بایدمظهر قانون گرایی و قانون مداری باشد.

وزیر کشور با اشاره به پیشرفت نیروی انتظامی در حوزه های مختلف بر توسعه دانش نیز تأکید کرد و افزود: همت فرماندهان باید پیشبرد علمی ناجا باشد.

وی در ادامه با اشاره به گستردگی ارتباط با مردم مطرح کرد: نمی توانیم مردم را به چند دسته و قسم تقسیم کنیم باید مردم را در مقابل قانون یکپارچه ببینیم.

رحمانی فضلی اضافه کرد: همگان باید بر مدار و مبنای قانون رفتار کنیم و برخورد با مردم نیز مهم است. باید با خاطیان و هنجارشکنان با قاطعیت و با شهروندان با مهر و عطوفت برخورد شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: همیشه نیازمند مردم و پشتیبانی شهروندان هستیم و رضایت مندی مردمی از عملکردمان بسیار مهم است.

 عملکرد نیروی انتظامی ؛ مثبت و قابل تقدیر / نمره قبولی وزیر کشور به  عملکرد نیروی انتظامی  

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به رویکرد داخلی سازمان مطرح کرد: رضایت مندی نیروها نیز در داخل سازمان مهم است و باید از سیستم پاداش ، تشویق و تنبیه بهره برد و انسجام و وحدت سازمانی را نیز تقویت کرد.

وزیر کشور تأکید کرد: نباید در اجزای یک سازمان انشقاق و جدایی ایجاد شود و باید بر این باور که یک واحد بزرگ هستیم در کنار هم فعالیت و تلاش کنیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از طریق بازرسی ها ، برخوردهای روزانه و … عملکرد نیروی انتظامی ارزیابی می شود و معدل عملکرد  نیروی انتظامی مثبت ، قابل تقدیر و تشویق هست.

 شهادت وزیر کشور بر  حضور مدیران متدین ، ولایت مدار و دلسوز در ناجا

رحمانی فضلی تأکید کرد: شهادت می دهم در ناجا مدیران متدین ، تابع ولایت و دلسوز حضور دارند و شهادت می دهم فرماندهان نیروی انتظامی همه انرژی خود را در انجام وظایف به کار می گیرند.

وزیر کشور بیان کرد: بررسی عملکرد نیروی انتظامی در حوزه های مختلف اعم از انتظامی، امنیتی، مبارزه با مواد مخدر ، مبارزه با ناهنجاری ها با یک رشد و پیشرفت چشمگیر همراه است.

وی اضافه کرد: تلاش ما در وزارت کشور حمایت و پشتیبانی از فرماندهان نیروی انتظامی و برنامه های ناجا است و بر خود وظیفه می دانم این حمایت و پشتیبانی را تقویت کنم.

وی ضمن تقدیر از فرمانده نیروی انتظامی سردار اشتری مطرح کرد: باید انقلاب اسلامی را به عنوان نظام الگو در جهان معرفی کنیم.

 تبیین اهداف برگزاری همایش فرماندهان ناجا توسط سردار اشتری

گفتنی است، فرمانده نیروی انتظامی پیش از سخنان وزیر کشور ضمن خیرمقدم به دکتر رحمانی فضلی اهداف همایش دو روزه فرماندهان، روسا و مدیران ناجا را تبیین کرد. سردار اشتری اظهار کرد: بحمدالله در سال گذشته به لطف و عنایت الهی ، هدایت و تدابیر مقام معظم رهبری نیروی انتظامی توانست به خوبی به وظایف خود عمل کند.

وی با اشاره به رویدادهای مهم سال ۹۴ گفت: سال گذشته با توجه به شرایط منطقه ، تحرکات گروهک های سلفی و تکفیری و همچنین برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، سال حساسی بود .

فرمانده نیروی انتظامی مطرح کرد : با کمک همه فرماندهان و کارکنان و الطاف الهی توانستیم برگ زرینی به دفتر ناجا بیفزاییم.

سردار اشتری تأکید کرد: امیدواریم همواره بتوانیم سربازی منظم و مقید برای فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای باشیم.

 عزم نیروی انتظامی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری

وی همچنین با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی در ناجا از حمایت های وزیر کشور تقدیر کرد و افزود: نیروی انتظامی در برخورد با جرایم خشن ، سرقت ها، مبارزه با اشرار ، … و همچنین در حوزه فضای مجازی نیز توفیقات خوبی داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی با تقدیر از فرماندهان، مدیران و کارکنان ناجا گفت: امیدواریم بتوانیم در سال ۹۵ با همتی افزون، عزمی راسخ تر و آمادگی بیشتر وظایف محوله را به نحو احسن انجام دهیم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *