تأمين و توسعه امنيت اولويت اول / لزوم تقويت نيروهاي نظامي و انتظامي در راستاي ارتقاء امنيت / بايد حافظ شأن و جايگاه نيروهاي نظامي و انتظامي باشيم/نمره قبولي وزير کشور به ناجا

  وزير کشور تأمين و توسعه امنيت را يک اولويت برشمرد و گفت: بايد در راستاي ارتقاء امنيت، نيروهاي نظامي، انتظامي و دفاعي تقويت و تجهيز شوند.
 به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، ” دکتر رحماني فضلي ” در بيست و يکمين همايش سراسري فرماندهان ، روسا و مديران ناجا با تبريک فرا رسيدن ايام ماه شعبان گفت: انشاء الله با معرفت و درک درست از شعبان و رمضان با خودسازي و آمادگي بيشتر براي خدمت به اسلام و مردم عزيز تلاش کنيم.

وي با تقدير از برگزارکنندگان اين همايش سراسري به ويژه فرمانده نيروي انتظامي افزود: اين جلسه به صورت سالانه به منظور بازنگري فعاليت هاي انجام شده و همچنين ترسيم برنامه هاي سال 95 ناجا برگزار مي شود و عزم و اراده جدي براي تحقق اهداف سازماني در شرکت کنندگان اين همايش وجود دارد.

وزير کشور ادامه داد: هر سازماني بر مبناي جايگاه ، نقشي براي اداره حکومت بر عهده دارد و قطعا نيروي انتظامي در اين راستا از جايگاه رفيعي برخوردار است.

وي عنوان کرد: نيروي انتظامي با وجود گستردگي ارتباط با آحاد مختلف مردم در انتظام بخشي عمومي، ايجاد امنيت اجتماعي و اخلاقي ، امنيت مرزها و … نقش مهمي دارد.

رحماني فضلي تأکيد کرد: متناسب با جايگاه رفيع نيروي انتظامي بايد نقش آفريني کنيم و پاسخگو باشيم.

اين مقام مسئول بيان کرد: اين انقلاب ميراث امام راحل و شهدا است و بايد وام دار اين ميراث باشيم، مردم صاحبان اصلي نظام و انقلاب هستند و همه ما بايد در جهت خدمت به مردم اراده کنيم.

رحماني فضلي خاطر نشان کرد: مردم محور جامعه و قاعده حکومت هستند و اگر مردم و حمايت هاي آنان در مسير انقلاب نبود امروز نمي توانستيم به اين ثبات و امنيت دست يابيم.

وي تأکيد کرد: مردم به لحاظ شرعي، انساني، سياسي و … بر ما حق دارند و ما بايد خدمت گزار آنها باشيم. چرا که پاسخگويي به مطالبات مردمي امري حياتي و مهم است.

وي ادامه داد:  بيش از سي و هفت سال از انقلاب و دستاوردهاي نظام صيانت کرده ايم و امروز در جايگاهي هستيم که به عنوان يکي از تأثيرگذارترين عناصر منطقه اي و بين المللي در دنيا معرفي مي شويم.

 لزوم صيانت از ارزش هاي اسلامي و انقلابي

وزير کشور خاطر نشان کرد: عليرغم همه تبليغات، کارشکني ها و … که دشمنان نظام عليه مردم و انقلاب اسلامي داشته اند شاهد پيشرفت و شکوفايي انقلاب اسلامي هستيم. رسالت صيانت از حکومت اسلامي ، آرمان هاي انقلاب و بسط و گسترش انقلاب اسلامي از وظايف مهم ماست.

وي اضافه کرد : حيات و دوام ما در “انقلابي ماندن” است چرا که اين تفکر انقلابي پيش برنده اين نظام در عرصه هاي مختلف بوده است. بايد قدر اصول و ارزش هاي انقلابي را بدانيم و همواره در صيانت از آن تلاش کنيم.

رحماني فضلي با بيان اينکه در هر شرايطي اقتضاي انقلاب با محوريتي مشخص مي شود و اين محوريت را مقام معظم رهبري تعيين و مشخص مي کنند، افزود: روزي مبارزه و جنگ ، روزي صبر، روزي پيشرفت علم و دانش و امروز محوريت، تحقق اقتصاد مقاومتي است. هر کدام از محوريت ها از ديدگاه انقلابي گري تفاوتي ندارد و اصل عمل به تکليف است.

وزير کشور عنوان کرد: قطعا نيروي انتظامي در همه موارد ياد شده نقش آفرين است و بايد همت کنيم کارنامه قابل قبولي داشته باشيم.

وي با اشاره به وجود برخي ناامني ها در منطقه و شرايط حاکم گفت: امروز در حوزه بين الملل به توفيقات مطلوبي رسيده ايم و شرايط به گونه اي شده است که با موانع کمتري در عرصه هاي مختلف اعم از عرصه سياسي و … مواجه هستيم. اين توفيقات حاصل تدابير مقام معظم رهبري ، انسجام و استقامت مردمي و تلاش و همت دولت است.

رحماني فضلي از تحريم ها به عنوان يک “شر” ياد کرد و افزود: سال ها با انزواي سياسي، رکود در پيشرفت و … مواجه بوديم و با لطف الهي امروز فضا روان تر و موانع محدودتر شده است.

وي اضافه کرد: بايد علت بهبود اين اوضاع را بدانيم و آن مقاومت و استقامت مردم و هدايت هاي داهيانه مقام معظم رهبري بوده است.

 نقش تاثير گذار ناجا در پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي

وزير کشور يادآور شد کرد: عليرغم همه فشارها و کارشکني ها، دشمنان شاهد بودند که مردم وفادار به اين نظام و انقلاب هستند و بايد اين وحدت دروني و امنيت مطلوب را با پيروي محض از مقام معظم رهبري تقويت کنيم.

وي با اشاره به نقش تأثيرگذار نيروي انتظامي در پيشبرد اهداف نظام و انقلاب بيان کرد: تأمين امنيت در حوزه هاي مختلف سياسي ، اجتماعي، اخلاقي، انتظامي و … بر عهده ناجا است و اگر در شرايط داخلي فاقد امنيت باشيم علاوه بر نارضايتي مردم شاهد فرار سرمايه گذاران داخلي و خارجي خواهيم بود.

وي تأکيد کرد: بايد تلاش کنيم به عنوان نيروي پرافتخار، موثر ، فعال و پويا پرچمدار اراده رهبري در هدايت جامعه باشيم چرا که مقام معظم رهبري در حوزه تأمين و توسعه امنيت تأکيدات فراواني داشته اند.

وزير کشور تأکيد کرد: عمل به قانون و قانون گرايي راهگشاي ماست و با قانون گرايي مطلق مي توانيم يک الگوي بي بديل باشيم.

 حفظ و توسعه امنيت از اولويت هاي اصلي

رحماني فضلي با اشاره به اقتصاد مقاومتي بيان کرد: اين موضوع محور تأکيدات مقام معظم رهبري در سال هاي اخير به ويژه دو سال گذشته بوده و در شرايط کنوني جزء اولويت هاي اصلي کشور مي باشد.

وي با تأکيد براينکه هيچ گونه تهديدي در ما اثر نکرده و نخواهد کرد يادآور شد: حفظ و توسعه امنيت در شرايط کنوني اولويت ماست.

وزير کشور اشاره کرد: آنچه ما را نگران مي کند بحث بيکاري، رکود و … است که راه حل و راهکار اين نگراني ها اقتصاد مقاومتي و چگونگي تحقق آن است.

وي با اشاره به برخي ناامني ها در عراق، سوريه، يمن و … گفت: قدرت هاي جهاني براي منافع خود در اين مناطق حضور دارند و بر همگان مبرهن است که بازيگران ديکتاتور به دنبال سهم خواهي هستند.

اين مقام مسئول با تأکيد بر نقش تأثيرگذار ايران در تحولات منطقه گفت: همگان بر اين تأثيرگذاري اذعان دارند و برخي چون آمريکا و صهيونيست به دنبال تضعيف اين تأثير گذاري هستند.

رحماني فضلي تأکيد کرد: بر اوضاع کاملا مسلط هستيم و با رصد به موقع تحرکات دشمنان، با اقتدار، عمل خواهيم کرد. نبايد از “کيد” دشمنان غافل بود و بايد حضور ، دقت و هوشياري مان را افزايش دهيم.

وي با اشاره به هجوم سرمايه گذاران به ايران به دليل وجود امنيت گفت: آنچه که امروز در کشورهايي چون ترکيه شاهد نيستيم همين امنيت مطلوب است و بايد اين امنيت را حفظ و تقويت کنيم.

 تاکيد بر تقويت امنيت داخلي

رحماني فضلي حفظ وحدت و انسجام را نيز کارآمد دانست و گفت: رقابت براي هر جامعه پويايي لازم است اما بايد دانست که اين رقابت نبايد به درگيري و انشقاق منتج شود.

 تقويت نيروهاي  نظامي و انتظامي در توسعه امنيت موثر است

وزير کشور تأکيد کرد: بايد امنيت داخلي را تقويت کنيم چرا که امنيت چون هواي موجود در جامعه است و بايد براي حفظ و بقاء از آن صيانت کنيم.

اين مقام مسئول با تأکيد بر اينکه، حفظ و توسعه امنيت بايد اولويت ما باشد افزود: در اين راستا نيروهاي نظامي ، انتظامي و دفاعي کشور تقويت شوند و اين تقويت شامل همه بخش ها است.

وي بيان کرد:همه بايد حافظ شأن و جايگاه نيروهاي نظامي و انتظامي باشيم که حافظ امنيت هستند.

رحماني فضلي در ادامه با اشاره به اقتصاد کشور مطرح کرد: در اين حوزه توفيقات خوبي داشته ايم و بايد قطع وابستگي نفتي را تقويت و افزايش توليدات ملي را نيز در اولويت ها قرار دهيم.

وزير کشور اشاره کرد: تقويت حوزه اقتصادي با ارائه نظريه ” اقتصاد مقاومتي ” توسط رهبري کارگشا است. ايشان با طرح نظريه اقتصاد مقاومتي راهکارهاي پيشرفت را تبيين کردند.

وي خطاب به فرماندهان و مسئولان ارشد ناجا خاطر نشان کرد: شما در توسعه امنيت پايدار و تحقق اقتصاد مقاومتي نقش مهم و تأثيرگذاري داريد و براي انجام اين مهم بايد به نکاتي توجه کرد.

رحماني فضلي اجراي دقيق دستورات مقام معظم رهبري و تکيه بر قانون و قانون گرايي را از عوامل تأثيرگذار در تحقق اهداف پيش رو برشمرد.

وي اضافه کرد: ما در جامعه اي با سلايق مختلف، تنوع قومي، مذهبي و جغرافيايي مواجه هستيم و مطالبات متنوعي هم از ما انتظار مي رود و هيچ مديري نمي تواند همه تنوعات را پاسخگو باشد پس مديران بايد بر مدار معدل اين تنوعات حرکت کند.

رحماني فضلي تأکيد کرد: آنچه که ما در جامعه به عنوان معدل در نظر مي گيريم و بر مبناي آن حرکت مي کنيم ” قانون ” است و ناجا بايدمظهر قانون گرايي و قانون مداري باشد.

وزير کشور با اشاره به پيشرفت نيروي انتظامي در حوزه هاي مختلف بر توسعه دانش نيز تأکيد کرد و افزود: همت فرماندهان بايد پيشبرد علمي ناجا باشد.

وي در ادامه با اشاره به گستردگي ارتباط با مردم مطرح کرد: نمي توانيم مردم را به چند دسته و قسم تقسيم کنيم بايد مردم را در مقابل قانون يکپارچه ببينيم.

رحماني فضلي اضافه کرد: همگان بايد بر مدار و مبناي قانون رفتار کنيم و برخورد با مردم نيز مهم است. بايد با خاطيان و هنجارشکنان با قاطعيت و با شهروندان با مهر و عطوفت برخورد شود.

اين مقام مسئول اضافه کرد: هميشه نيازمند مردم و پشتيباني شهروندان هستيم و رضايت مندي مردمي از عملکردمان بسيار مهم است.

 عملکرد نيروي انتظامي ؛ مثبت و قابل تقدير / نمره قبولي وزير کشور به  عملکرد نيروي انتظامي  

وي در ادامه با اشاره به اهميت توجه به رويکرد داخلي سازمان مطرح کرد: رضايت مندي نيروها نيز در داخل سازمان مهم است و بايد از سيستم پاداش ، تشويق و تنبيه بهره برد و انسجام و وحدت سازماني را نيز تقويت کرد.

وزير کشور تأکيد کرد: نبايد در اجزاي يک سازمان انشقاق و جدايي ايجاد شود و بايد بر اين باور که يک واحد بزرگ هستيم در کنار هم فعاليت و تلاش کنيم.

اين مقام مسئول خاطر نشان کرد: از طريق بازرسي ها ، برخوردهاي روزانه و … عملکرد نيروي انتظامي ارزيابي مي شود و معدل عملکرد  نيروي انتظامي مثبت ، قابل تقدير و تشويق هست.

 شهادت وزير کشور بر  حضور مديران متدين ، ولايت مدار و دلسوز در ناجا

رحماني فضلي تأکيد کرد: شهادت مي دهم در ناجا مديران متدين ، تابع ولايت و دلسوز حضور دارند و شهادت مي دهم فرماندهان نيروي انتظامي همه انرژي خود را در انجام وظايف به کار مي گيرند.

وزير کشور بيان کرد: بررسي عملکرد نيروي انتظامي در حوزه هاي مختلف اعم از انتظامي، امنيتي، مبارزه با مواد مخدر ، مبارزه با ناهنجاري ها با يک رشد و پيشرفت چشمگير همراه است.

وي اضافه کرد: تلاش ما در وزارت کشور حمايت و پشتيباني از فرماندهان نيروي انتظامي و برنامه هاي ناجا است و بر خود وظيفه مي دانم اين حمايت و پشتيباني را تقويت کنم.

وي ضمن تقدير از فرمانده نيروي انتظامي سردار اشتري مطرح کرد: بايد انقلاب اسلامي را به عنوان نظام الگو در جهان معرفي کنيم.

 تبيين اهداف برگزاري همايش فرماندهان ناجا توسط سردار اشتري

گفتني است، فرمانده نيروي انتظامي پيش از سخنان وزير کشور ضمن خيرمقدم به دکتر رحماني فضلي اهداف همايش دو روزه فرماندهان، روسا و مديران ناجا را تبيين کرد. سردار اشتري اظهار کرد: بحمدالله در سال گذشته به لطف و عنايت الهي ، هدايت و تدابير مقام معظم رهبري نيروي انتظامي توانست به خوبي به وظايف خود عمل کند.

وي با اشاره به رويدادهاي مهم سال 94 گفت: سال گذشته با توجه به شرايط منطقه ، تحرکات گروهک هاي سلفي و تکفيري و همچنين برگزاري دو انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري، سال حساسي بود .

فرمانده نيروي انتظامي مطرح کرد : با کمک همه فرماندهان و کارکنان و الطاف الهي توانستيم برگ زريني به دفتر ناجا بيفزاييم.

سردار اشتري تأکيد کرد: اميدواريم همواره بتوانيم سربازي منظم و مقيد براي فرمانده کل قوا حضرت آيت الله خامنه اي باشيم.

 عزم نيروي انتظامي براي تحقق منويات مقام معظم رهبري

وي همچنين با اشاره به برخي مشکلات اقتصادي در ناجا از حمايت هاي وزير کشور تقدير کرد و افزود: نيروي انتظامي در برخورد با جرايم خشن ، سرقت ها، مبارزه با اشرار ، … و همچنين در حوزه فضاي مجازي نيز توفيقات خوبي داشته است.

فرمانده نيروي انتظامي با تقدير از فرماندهان، مديران و کارکنان ناجا گفت: اميدواريم بتوانيم در سال 95 با همتي افزون، عزمي راسخ تر و آمادگي بيشتر وظايف محوله را به نحو احسن انجام دهيم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *