مخالفت مادرید با برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا

[ad_1]

به گزارش سادس:

نخست‌وزیر اسپانیا بار دیگر قاطعانه مخالفت خود را با برگزاری همه‌پرسی استقلال منطقه خودمختار کاتالونیا از این کشور اعلام کرد.

 به گزارش مشرق، نخست‌وزیر اسپانیا دیروز جمعه بار دیگر قاطعانه مخالفت خود را با برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا از اسپانیا اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، استقلال طلبان کاتالونیا درنظر دارند در صورت موافقت یا عدم موافقت دولت مرکزی مادرید، طی ماه ماه سپتامبر 2017 همه‌پرسی استقلال ایالت خودمختار کاتالونیا از اسپانیا را برگزار کنند.

«ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا طی کنفرانس مطبوعاتی پایان سال 201 میلادی اعلام کرد: «برگزاری همه‌پرسی که حاکمیت ملی و برابری اسپانیایی‌ها را به زوال بکشاند، ممکن نیست. قانون در این زمینه کاملا شفاف و روشن است و ما آماده ارائه پیشنهادات منطقی‌تر و مذاکره هستیم.»

استقلال طلبان کاتالونیا طی سال 2014 میلادی همه‌پرسی نمادین در خصوص استقلال این ایالت از اسپانیا را برگزار کردند و طی آن دو میلیون نفر به استقلال کاتالونیا از اسپانیا رأی مثبت دادند.

منطقه کاتالونیای اسپانیا که یک پنجم درآمد این کشور را در اختیار دارد، مدت‌هاست به دنبال استقلال است. این منطقه مهمترین بخش خودمختار اسپانیا از لحاظ مالی و بانکی و امور بندری به شمار می‌رود و نزدیک به 20 درصد تولید ناخالص ملی اسپانیا در کاتالونیا تولید می‌شود.

 یکی از خواسته‌های دولت کاتالونیا در سال‌های اخیر پرداخت سهم کمتری از مالیات‌هایی مردم این منطقه به دولت مرکزی و تعیین سقف مالیات‌ها توسط حکومت کاتالونیا است. از سوی دیگر گرایش‌های جدایی‌طلبانه در کاتالونیا طی سال‌های اخیر شدت یافته و جدایی‌خواهان و برخی از اقتصاددانان معتقدند جدایی این ایالت از دولت مرکزی از لحاظ اقتصادی به سود آن خواهد بود.

[ad_2]

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *