تذکر مجلس به روحانی درباره تشکیل انجمن غیرقانونی روزنامه‌نگاران تهران

حجت الاسلام آزادی‌خواه گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس به رئیس‌جمهور درباره تشکیل انجمن غیرقانونی صنفی روزنامه‌نگاران تهران تذکر جدی می‌دهد.

به گزارش انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگران ایران، حجت‌ الاسلام احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درباره برگزاری نشست اخیر مجمع مؤسسان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران توسط برخی از چهره‌های انجمن صنفی منحله روزنامه‌نگاران، اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی از رئیس جمهور برای ارائه نکردن نظام‌نامه جامع برای صنف روزنامه‌نگاری گلایه‌مند است.

وی با بیان اینکه مدت زیادی است که مجلس منتظر ارائه لایحه نظام نامه جامع صنف روزنامه‌نگاری از سوی دولت است، ادامه داد: طبق صورت جلسه‌ای که در کمیسیون فرهنگی مجلس وجود دارد قرار بود تا اواخر آبان این لایحه به مجلس ارائه شود اما دولت در این زمینه تعلل داشته و گویا عزمی برای این کار ندارد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به شکل‌گیری انجمن غیرقانونی صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران ادامه داد: مجمع مؤسسان این انجمن صنفی افراد معلوم الحالی هستند که قادر به مهندسی مجرای مطبوعات نیستند.
آزادی‌خواه با تاکید براینکه انجمنی که شکل می‌گیرد باید مدیران آن سوابق روشن و پاکی داشته باشند، افزود: مدیران انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران این شرایط را ندارند.
وی ادامه داد: در زمان مدیریت یکی از مدیران این انجمن صنفی در انجمن صنفی روزنامه نگاران که در سال ۸۸  منحل شد اتفاقاتی رخ داد که باید مورد توجه قرار گیرد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس درباره تشکیل انجمن غیرقانونی صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران تذکری جدی به رئیس جمهور خواهد داد، اظهار کرد: دولت با توجه به تشکیل این انجمن غیرقانونی و برای جلوگیری از تکرار اینگونه موارد بایدهرچه سریعتر نظام‌نامه جامع صنف روزنامه‌نگاری را به مجلس ارائه کند.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *