این خوراکی ها را تنها تنها نخورید

 شما می دانید که بتاکاروتن برای بدن شما(سلامتی و زیبایی پوست ، مو و چشم ) مفید است اما شاید ندانید که بدن شما برای جذب آن نیاز به چربی دارد.
به گزارش سادس به نقل ازرویکرد:؟
۱.هویج و آواکادو
شما می دانید که بتاکاروتن برای بدن شما(سلامتی و زیبایی پوست ، مو و چشم ) مفید است اما شاید ندانید که بدن شما برای جذب آن نیاز به چربی دارد.
هویج، طالبی، کلم پیج و اسفناج از منابع اصلی بتاکاروتن هستند که باید با روغن های مانند روغن آواکادو، روغن گردو، روغن زیتون و روغن بادام خورده شوند.
۲. شیر و موز
اگر شما تا به حال شیر و موز را جدا جدا میل می کردید، فواید زیادی را از خواص این خوراکی ها از دست داده اید.
آیا مشکل معده دارید؟ موز بخورید ! این میوه زرد رنگ قشنگ منبع غنی از «اینولین»، یک نوع فیبر غذایی است که میزان باکتری های خوب دستگاه گوارش را تنظیم می کند.از آن مهم تر اینکه میزان جذب کلسیم استخوان ها را نیز افزایش می دهد. اما برای افزایش سلامت استخوان ها یتان بهتر است موز را با شیر، ماست، پنیر، کلم بروکلی و کلم پیچ توام کنید.
شما می توانید برای این منظور قطعات موز را در غلات و شیر مخلوط کرده و به عنوان صبحانه میل کنید.
۳.توت فرنگی و کره بادام زمینی
ویتامین ای (E) عامل سلامتی چشم و احتمالا موجب جلوگیری از دژنراسیون ماکولا (یکی از عللل نابینایی) است.
ویتامین C نیز موجب افزایش تاثیرات ویتامین E در بدن می شود بنابراین بهتر است مواد حاوی ویتامین C مانند توت فرنگی، مرکبات، گوجه فرنگی و نظایر آنها را با یک منبع خوبی از ویتامین E، مانند بادام زمینی ،کره بادام زمینی، بادام ، روغن بادام و تخمه آفتابگردان صرف کنید.
۴. بروکلی و خردل
کلم بروکلی منبع غنی سولفورافان، یک ترکیب ضد سرطان است. متاسفانه، پخت و پز سبزی موجب از دست رفتن« myrosinase » آن می شود، آنزیمی که موجب جذب سولفورافان به بدن شما می شود.
برای جبران این موضوع می توانید شما ترکیبی از کلم بروکلی را با خردل و یا دیگر سبزیجات چلیپایی خام مانند تره تیزک سرو کنید.
۵. قهوه و قند
آیا شما قهوه تان را با قند(شکر) میل می کنید؟ توقف نکیند. ادامه بدهید !!
خوردن قهوه با قند شما را بانشاط تر و سرحال تر می کند. بر اساس یک مطالعه کوچکی که در یک مجله دارویی منتشر شده است، این نتایج بر اساس مطالعات آزمایشگاهی و بالینی تایید شده اند.بر اساس این تحقیق مشخص شد مصرف توام قهوه و قند تاثیرات مثبتی بر عملکرد مغز انسان دارند. پیشنهاد می شود برای کسانی که به جای قهوه چای سرو می کنند یک مقدار به آن عسل اضافه کنند.
۶. سیب و چای سبز
یک فنجان چای همراه با میوه های قطعه قطعه شده مساوی است با یک میان وعده کامل و غنی و برای بهتر شدن آن می توانید این میوه ها را در چای سبز خرد کنید.
تحقیقات نشان داده است که مواد شیمیایی گیاهی کورستین (ماده ای که در سیب، انواع توت ها، و پیاز یافت می شود) و کاتچین (ماده موجود در چای سبز و انگور بنفش) اگر با هم مصرف شوند مانع از کاهش و تجمع پلاکت های خون می شوند. تجمع انبوه پلاکتهای خون می تواند به لخته شدن خون و در نهایت حمله قلبی منجر شود.
۷. نان و پیاز
پیشنهاد می کنیم دفعه آینده که می خواهید صبحانه میل کنید، همراه سرو نان ، چند حلقه پیاز به پنیر خامه ایتان بیافزایید.
سیر و پیاز حاوی میزان قابل ملاحظه ای سولفور هستند ماده ای که میزان جذب روی را افزایش می دهد. روی ماده ای مغذی و مهم در ایمنی و بهبود زخم هاست و در غلات کامل و حبوبات وجود دارد. مصرف این مواد همراه با سیر نیز بسیار مفید، مغذی و ساده است، مانند حمص سیر.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *