کشف بيش از 288 ميليارد ريال کالاي قاچاق در استان مرکزي

فرمانده انتظامي استان از کشف 288 ميليارد و 305 ميليون ريال کالاي قاچاق و دستگيري 877 نفر قاچاقچي كالا در 9 ماهه نخست امسال خبر داد.
به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس سردار” کيومرث عزيزي”  در اين باره گفت: تأکيدات مكرر مقام معظم رهبري بر ضرورت تداوم توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني، مبين سه وظيفه براي دولت، دست اندرکاران توليد و مردم در تحقق اين مهم است.

وي با اشاره به مسئوليت ناجا در تحقق منويات مقام معظم رهبري در سال “اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل” بيان داشت: يكي از مهم ترين راهبردهاي ناجا در اين حوزه، مبارزه با قاچاق كالاست زيرا كه پديده قاچاق کالا به عنوان يک پديده چندوجهي از جنبه اقتصادي، سبب خروج اقتصاد از مسير سالم، شکل‌گيري اقتصاد زيرزميني، کاهش توليد ناخالص ملي، افزايش بيکاري، کاهش سرمايه‌گذاري و تغيير الگوي مصرف و … مي‌شود.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به برنامه ريزي جامع پليس استان در برخورد با قاچاق كالا از افزايش 74 درصدي كشفيات كالاي قاچاق در 9 ماهه سال جاري در استان خبر داد و گفت: در اين بازه زماني 288 ميليارد و 305 ميليون ريال انواع كالاي قاچاق در عمليات هاي پليس استان كشف شده است.

وي تصريح كرد:‌ در اين عمليات ها 877 نفر دستگير و 297 دستگاه وسيله نقليه نيز از قاچاقچيان كالا توقيف شده است.

سردار عزيزي ادامه داد: از تعداد 797 پرونده تشكيلي در جرايم مرتبط با قاچاق كالا در 9 ماهه نخست امسال، ‌تعداد 74 پرونده داراي ارزشي بالاي يك ميليارد ريال و تعداد 169 پرونده نيز ارزشي بيش از يك صد ميليون ريال داشته است.

اين مقام ارشد انتظامي خاطر نشان كرد: بسياري از کالاهايي که به صورت قاچاق كشف شده کالاهاي مصرفي بوده و عمدتاً جزء کالاهاي اساسي و مورد نياز مصرف‌کننده نبوده، بلکه قاچاقچيان سودجو با تبليغات و ايجاد نياز کاذب در مصرف‌کننده به مصرف اين کالاها در داخل کشور دامن مي‌زنند از اينرو صيانت از اعتبار توليد داخلي در عرصه جهاني وظيفه ملي و اسلامي است و منافع زود گذر نبايد منفعت ملي را به خطر بيندازد

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *