طلا ۹۰ دلار گران شد

قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۹۰ دلار افزایش یافت و در پایان معاملات این سال به ۱۱۴۷ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گزارش سادس به نقل از رویترز، در حالی که افزایش قیمت های ناشی از کاهش ارزش دلار، به دلیل برداشت سودهای پایان سال در بازار طلا خنثی شده، قیمت فلز زرد دیروز در معاملات روز پایانی سال کاهش داشت، اما توانست پس از ۳ سال متوالی کاهش، رشد قیمت ۸ درصدی سالانه را به ثبت برساند.
در نیمه نخست سال ۲۰۱۶، با رویکرد احتیاطی فدرال رزرو آمریکا در زمینه افزایش نرخ بهره که ناشی از نگرانی ها از رشد اقتصادی جهانی بود و در عین حال با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و افت بازارهای بورس، سرمایه گذاران به بازار فلز زرد روی آوردند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۹۲ درصد کاهش به ۱۱۴۷ دلار و ۵۰ سنت رسید و رشد قیمت سالانه حدودا ۸.۵ درصدی(۹۰ دلار) را به ثبت رساند. این بیشترین رشد قیمت سالیانه طلا از سال ۲۰۱۱ تاکنون بوده است.
قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز ۰.۶ درصد کاهش یافت و به رقم ۱۱۵۱ دلار و ۷ سنت رسید.
قیمت طلا در ماه نوامبر و پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا که وعده داده هزینه ها در بخش زیرساخت های آمریکا را افزایش دهد و موجب افزایش رشد اقتصادی شود، بیش از ۸ درصد کاهش داشت.
قیمت فلز زرد در روز ۱۵ دسامبر و به دنبال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا به پایین ترین رقم ۱۰ ماه گذشته رسید. بانک مرکزی آمریکا این سیگنال را ارسال کرده که ممکن است در سال ۲۰۱۷، سه نوبت دیگر نرخ بهره را افزایش دهد، در حالی که قبلا انتظار می رفت در سال آینده نرخ بهره تنها ۲ نوبت افزایش یابد.
دیروز ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی اندکی تقویت شد و این موجب فشار بر قیمت طلا شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *