کلاهبرداري 32 ميلياردي با 247 فقره چك برگشتي/ چك هاي بلا محل با هويت هاي جعلي صادر مي شد

فرمانده انتظامي استان مركزي از دستگيري 6 تن از اعضاي يک باند کلاهبرداري 32 ميلياردي با 247 فقره چك برگشتي خبر داد.

به گزارش سادس سردار “کيومرث عزيزي ” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي ارجاع چند فقره پرونده کلاهبرداري از دادسراي شهرستان ساوه با موضوع کلاهبرداري ، موضوع براي بررسي تخصصي به تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي اين شهرستان ارجاع شد.

وي افزود: با اخذ اظهارات شاكيان پرونده و در بررسي هاي اوليه مشخص شد اشخاصي با راه اندازي و تاسيس يك شركت پخش مواد غذايي، اقدام به تبليغات گسترده در سطح شهرستان ساوه كرده و اگر چه اين افراد به ظاهر در امر خريد و فروش مواد غذايي فعاليت داشته اند اما در عمل هر چيزي اعم از آهن الات، ضايعات، غلات ، ايزوگام و حتي مصالح ساختماني را خريد كرده و در قبال آن چک مهلت دار به کسبه مي دادند كه بعد از مدتي فروشندگان كالاها متوجه مي شوند كه چك ها، سرقتي، بلامحل و يا فاقد اعتبار است.

چك هاي بلا محل با هويت هاي جعلي صادر مي شد

اين مقام انتظامي ادامه داد: با استعلام هاي انجام شده از شعب بانك هاي كشور و در بررسي هاي كارشناسي و تخصصي كارآگاهان مشخص شد كه اعضاي اين باند دسته چك هاي متعددي را با هويت هاي جعلي و يا با شگردهاي خاص از افراد متعدد به دست آورده و سپس نسبت به ارائه چك هاي بلا محل در شهرهاي مختلف اقدام مي كنند.

سردار عزيزي اظهار داشت: در روند تحقيقات يك نفر از افرادي كه دسته چك هاي بلامحل به نام وي بود، شناسايي شد و با هماهنگي دستگاه قضائي تيمي از ماموران انتظامي به محل زندگي مظنون اعزام و موفق شدند متهم را در فرودگاه دستگير کرده و براي تكميل تحقيقات به پليس آگاهي ساوه انتقال دهند.

وي با اشاره به معرفي فرد دستگير شده به زندان، افزود: در انجام تحقيقات از متهم وي اذعان داشت كه مدتي قبل به همراه فردي به يكي از شعب بانك در تهران مراجعه كردم و پس از افتتاح حساب و اخذ دسته چك و امضاء  تمامي چك ها، مبلغي را دريافت كردم و دسته چك را به او تحويل دادم.

متصدي يك مغازه در تهران چك هاي اعضاي باند را خرج مي كرد

فرمانده انتظامي استان مركزي با اشاره به پيگيري كارآگاهان در دستگيري ديگر اعضاي اين باند كلاهبرداري گفت: در ادامه تحقيقات، كارآگاهان دريافتند كه شخصي در تهران با افتتاح يك باب مغازه، چك هاي متعلق به يكي از متهمان اصلي پرونده را خرج مي كند كه بلافاصله با اخذ نيابت، ماموران انتظامي وي را دستگير كردند و مشخص شد كه اين فرد در خرج دسته چك ها با اعضاي باند كلاهبرداري، همكاري مي كرد.

دستگيري دو نفر ديگر از اعضاي باند در زنجان

سردار عزيزي در ادامه تصريح كرد: در ادامه رسيدگي به پرونده يكي از اهالي شهر زنجان به پليس آگاهي ساوه مراجعه كرد و اظهار داشت كه افرادي چند راس دام به مبلغ 118 ميليون ريال از وي خريداري كرده اند و چكي متعلق به يكي از متهمان پرونده را به وي ارائه داده اند كه براي پيگيري به پليس شهرستان ساوه معرفي شده است.

وي افزود: بلافاصله با برنامه ريزي انجام شده و سرنخ هايي كه در روند رسيدگي به پرونده هاي تشكيلي به دست آمد، مخفيگاه دو نفر ديگر از متهمان كه با اين باند همكاري داشتند در زنجان شناسايي شد كه در عملياتي هر دو دستگير و به دستگاه قضائي معرفي و با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند.

كشف اوراق و چك هاي برگشتي از مخفيگاه زوج كلاهبردار

فرمانده انتظامي استان مركزي در ادامه به عمليات شناسايي و دستگيري ديگر اعضاي اين باند اشاره داشت و گفت: با اجراي اقدامات تخصصي سرانجام مخفيگاه دو نفر ديگر از متهمان كه زن و شوهر بودند نيز شناسايي و مشخص شد كه اين دو نيز به صورت حرفه اي و به صورت مداوم محل سكونت خود را تغيير داده اند.

وي اضافه كرد:‌ سرانجام آخرين مخفيگاه اين دو نفر نيز در شهرستان قرچك ورامين شناسايي شد و تعداد زيادي از اوراق و چك هاي برگشتي در آنجا كشف و يك نفر از زوجين دستگير و با صدور قرار قانوني روانه زندان شد.

اين مقام انتظامي استان مرکزي از ادامه تحقيقات تكميلي در اين پرونده خبر داد و خاطر نشان كرد: در روند رسيدگي به اين پرونده تاكنون 6 نفر دستگير شده اند و بررسي ها حاكي از آن است متهمان پرونده با هويت هاي جعلي و شگردهاي گوناگون از 35 بانك دسته چك اخذ كرده اند و تاكنون يك هزار و 170 چك برگشتي متعلق به آنان برگشت خورده است.

سردار عزيزي در پايان تصريح كرد: در استعلام هاي انجام شده مشخص شد اعضاي اين باند از تعداد 247 فقره چك برگشتي تاكنون در حدود 32 ميليارد ريال مال نامشروع بدست آورده اند.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *