روحانیت کاری نکندکه امام زمان(عج) خجالت بکشد!

 

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی توصیه می‌کرد: اگر یک وقت، نامه عمل یک روحانی را بردند و به امام زمان علیه السّلام دادند و آن ملائکه اللهی که بردند‌ و نامه را دادند، بگویند: این هم‌ روحانی‌ شما! و امام زمان علیه السّلام خجالت بکشد.
به گزارش سادس به نقل ازفرهنگ نیوز، امام‌ خمینی(ره) که در راه سربازی واقعی و یاری امام زمان(عج)، عمر خود را سپری کرد، سخنانی ارزشمند در رابطه با امام عصر(عج) بیان کرده‌ است که بخش دوم آن تقدیم می‌‌شود:
عرضه اعمال بر امام زمان(عج)
۱. تمام ذرات کارهای ما تحت نظر‌ خدای‌ تبارک و تعالی است و نامه‌ اعمال ما به حسب‌ روایات‌ به امام وقت عرضه می‌شود. امام‌ زمان‌ علیه‌السّلام مراقب ما هستند.
۲. توجه داشته باشید که کارهایتان جوری نباشد که‌ وقتی‌ بر امام زمان علیه السّلام‌ عرضه‌ شد، خدای‌ نخواسته آزرده بشوند و پیش‌ ملائکه‌الله یک قدری‌ سرافکنده‌ بشوند که اینها شیعه‌های من هستند. اینها دوستان من هستند و برخلاف مقاصد خدا عمل کردند.
رئیس‌ یک قوم اگر قومش خلاف بکند،‌ آن‌ رئیس منفعل‌ می‌شود. طوری‌ باشد‌ که نامه‌ها وقتی عرضه‌ می‌شود، ایشان را متأثر نکند.
۳. خلاف ما برای امام زمان علیه السّلام سرشکستگی دارد. دفاتر را وقتی‌ بردند‌ خدمت ایشان و ایشان دید شیعه‌ او‌ دارد‌ این‌ کار‌ را می‌کند، امام زمان‌ علیه‌ السّلام سرشکسته می‌شود. بیدار بشوید که مسئله خطرناک است و خطر هم خطر شخص نیست، خطر ملت نیست، خطر‌ اسلام‌ است.
۴. قبل از اینکه این نامه اعمال ما‌ به‌ پیشگاه‌ خدا‌ و قبل‌ از آن به پیشگاه امام زمان علیه السّلام برسد، خودمان باید نظر کنیم به این نامه اعمال‌مان.
۵. وقتی نامه‌های ما را بردند پیش امام زمان علیه السّلام (در روایات‌ است که هر هفته می‌برند، هفته‌ای دو دفعه) وقتی که می‌برند، اعمال ما جوری باشد که نمایش از این بدهد که ما تابعیم. ما آن طور‌ نیست که خودسر بخواهیم یک‌ کاری‌ را انجام بدهیم.
۶. اگر یک وقت، نامه عمل یک روحانی را بردند و به امام زمان علیه السّلام دادند و آن ملائکه اللهی که بردند‌ و نامه را دادند، بگویند: این هم‌ روحانی‌ شما، اینها پاسداران اسلام شما هستند؟ و امام زمان علیه السّلام خجالت بکشد، نعوذ بالله. او علاقه دارد به شما. شما ببینید اگر این آقا، خودشان خیلی منزه است، از پسرشان یک چیزی صادر بشود،‌ خودشان‌ سرافکنده می‌شوند. اگر از خادم‌شان یک چیزی صادر بشود، خودشان سرافکنده می‌شوند. ما همه خادم هستیم. از ما توقع هست. از شما توقع هست.
۷. من خوف دارم که کاری بکنیم که امام زمان علیه‌ السّلام‌ پیش خدا‌ شرمنده بشود. اینها شیعه تو هستند این کار را می‌کنند! نکند یک‌وقت خدای نخواسته، یک کاری از ماها صادر‌ بشود که وقتی نوشته برود؛ نوشته‌های ملائکه اللهی که مراقب ما هستند، رقیب‌ هستند، هر‌ انسانی، رقیب‌ دارد و مراقبت می‌شود. ذره‌هایی که بر قلب‌های شما می‌گذارد، رقیب دارد. چشم ما رقیب دارد. گوش ما رقیب ‌‌دارد. زبان‌ ما رقیب دارد. قلب ما رقیب دارد. کسانی‌که مراقبت می‌کنند اینها را، نکند که خدای نخواسته‌ از‌ من‌ و شما و سایر دوستان امام زمان علیه السّلام یک وقت چیزی صادر بشود که موجب‌ افسردگی امام زمان علیه السّلام باشد. مراقبت کنید از خودتان، پاسداری کنید از خودتان.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *