آغاز کمپین هدیه از یک تاکسی سرویس/ اختصاص بخشی از درآمد زنان راننده به مدافعان حرم

زنان شاغل در یک تاکسی سرویس، کمپین ارسال هدیه برای مدافعان حرم را در شهر خود به راه انداخته و هر زنی که سوار بر خودرو آنها می شود با این زنان همراه شده و برای کمک به رزمندگان اعلام آمادگی می کند.

 به گزارش  سادس به نقل ازخبرگزاری تسنیم، زمانی که نتوانند هم پای مردانشان در نبرد با دشمن در میدان جنگ حاضر شوند، زنانه در پشت جبهه از هیچ کمکی فروگذار ندارند. می ایستند تا مردان به پشتوانه آنها تا مرز نابودی دشمن پیش روند.زنانی که در دوران ۸ سال دفاع مقدس، یک تنه در مقابل مشکلات ایستادگی کرده و اجازه ندادند مردانشان از جانب خانه و خانواده خم به ابروهایشان وارد شود، این روزها در جبهه دیگری آماده کمک شده اند.

آن زمان در مساجد دور هم جمع می شدند و برای دلاور مردان کشور آذوقه آماده می کردند و امروز برای کمک به مدافعان حرم آستین همت بالا زده اند.

در سراسر کشور، موج ارسال هدیه ها برای مدافعان حرم از شهری به شهر دیگر سرایت کرده و همانند یک کمپین نانوشته، زنان کشور با کمک یکدیگر برای یاری رساندن به مدافعان حرم اقدام می کنند.

زنانی که روزی همسران خود را راهی جنگ با دشمن کرده بودند، امروز فرزندانشان را برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه آماده می کنند. نوجوانان امروز که شاید خیلی های آنها حتی بمباران های زمان جنگ را نیز ندیده باشند، امروز در صف اول نبرد با دشمن حاضر شده و مدافع حرم نام گرفته اند.

در کنار آنها، زنان زیادی هم هستند که سعی می کنند هر طور که شده کمکی هر چند کوچک به دلاور مردان حاضر در نبرد دشمن داشته باشند.

با توجه به سرد شدن هوا، موج بافتن شال و کلاه برای مدافعان حرم به راه افتاده و در کنار آن عده ای به دنبال خرید پتو برای رزمندگان هستند. زنانی هم مواد خوراکی برای مدافعان حرم آماده می کنند تا به نوعی در این اقدام، نقشی داشته باشند.

در همین رابطه، زنان راننده یکی از تاکسی سرویس های شهرستان بناب واقع در آذربایجان شرقی نیز اقدامات جالبی را انجام داده اند.

آنها علاوه بر کنار گذاشتن سهمی از درآمدهای روزانه خود برای کمک به مدافعان حرم، مسافرانشان را نیز به کمک کردن تشویق می کنند.

در همین خصوص، “میزان”  گفت و گویی را با سحر جعفریان از پایه گذاران این حرکت خود جوش در شهرستان بناب داشته است.

وی در این رابطه می گوید: تلاش برای کمک به مدافعان حرم از آنجا آغاز شد که من یک روز در سطح شهر با بنری خاص مواجه شدم. به روی این بنر، چهره یکی از مدافعان حرم کشور در سوریه نمایان بود که در سرمای زمستان به روی برف در حال خواندن نماز بود.

جعفریان می افزاید: پس از مشاهده این تصویر تصمیم گرفتم که کمک به مدافعان حرم را از آژانس بانوانی که اکنون مسئولیت آن را برعهده دارم آغاز کنم و زمانی که ایده ام را با سایر بانوان شاغل در این آژانس مطرح کردم، آنها نیز با من همراه شدند.

وی در رابطه با نوع کمک های جمع آوری شده شان می گوید: هر کدام از زنان آژانس بانوان ما، پذیرفته اند که بخش اندکی از درآمد روزانه خود را صرف کمک به مدافعان حرم کنند. در کنار آن، عده دیگری نیز برای رزمندگان شال و کلاه می بافند. همچنین قرار زنان این است که هر خانمی را برای رساندن به مسیر مد نظر خود سوار می کنند، ایده شان را با او مطرح کرده تا در صورت امکان یک نفر دیگر نیز به جمع افراد کمک کننده اضافه شود.

جعفریان در خصوص نحوه فعالیت آژانس بانوان در شهرستان بناب می گوید: در شهرستان ما زنان علاقه زیادی دارند که از تاکسی بانوان استفاده کنند و همین موضوع نیز سبب شد که من تصمیم بگیرم یک آژانس بانوان در شهرستان بناب راه اندازی کنم.

وی می افزاید: پیش از این نیز در بناب آژانس بانوان وجود داشت و من خود مدت زمان زیادی راننده یکی از همین آژانس ها بودم. در نهایت نیز اکنون موفق به راه اندازی یک آژانس ویژه شده ام و در آژانس ما تنها بانوان می توانند از خودروها استفاده کنند و حتی زنانی که با همسران خود قصد تردد داشته باشند را نیز پذیرش نمی شوند.

جعفریان با اشاره به خاطرات خود از زمان جنگ می گوید: زمان جنگ کمتر از ۵ سال سن داشتم اما خاطرم هست که ظهرها با مادرم در مسجد محل حاضر می شدیم و مادرم به همراه زنان دیگر کنسروهای خریداری شده را با سایر اقلام بسته بندی می کردند تا به دست رزمندگان برسد. اکنون نیز اگر چه جنگ در داخل خاک کشور نیست اما کمک به رزمندگان از وظایف همه ما به شمار می آید.

منبع:میزان

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *